Mattel Optigan

Het zijn leuke dingetjes, maar ik vrees dat ook in dit geval prijs >>> leukheidsfactor.

Voor 100€, of pak nog 150 met al deze platen wil ik er wel eentje, maar dat is het ook wel voor mij. Je blijft muzikaal gezien toch erg gebonden aan wat de platen je geven, en dat lofi geluid is ook maar beperkt bruikbaar.

Philicorda orgeltjes vind ik soms al duur worden voor wat het is, maar als ik zie wat sommigen voor een Optigan neerleggen stel ik me ernstige vragen. Nu ken ik de vraagprijs van dit exemplaar niet hoor, wie weet koop je deze voor een prijs = leukheidsfactor.

Even erop wijzen dat je voor 1350€

-qua synths in de regio jupiter 6 zit, dus de subtop.
-qua orgels zowat de leukste niet-B3 Hammond kan kopen, bv het Procol Harum orgel. Weerom subtop.
-qua arranger keyboards je een Tyros kan kopen, eerder top dan subtop.
-je van zowat elk instrument dat op de platen voorkomt een echt exemplaar kan kopen dat beter klinkt dan de optigan versie. Kerkorgel laten we even buiten beschouwing. (gitaar, basgitaar, drumkitje, orgeltje...)

OK, het is zeldzaam, in die staat ook zeldzaam en er zit een heel mooie collectie platen bij, maar het blijft een brak klinkend, gammel stuk speelgoed dat muzikaal maar beperkt in te zetten is.

Ik ga niet eens moeite doen om af te bieden, want in een gekke bui zou ik voor dit pakket misschien nog eens 250 uit de kast halen (om nadien spijt te hebben), maar die overige 1100€ (lees: een MS20 of een kneiter van een Hammond mét Leslie) kan ik echt niet rechtvaardigen.

Even erop wijzen dat je voor 1350€

-qua synths in de regio jupiter 6 zit, dus de subtop.
-qua orgels zowat de leukste niet-B3 Hammond kan kopen, bv het Procol Harum orgel. Weerom subtop.
-qua arranger keyboards je een Tyros kan kopen, eerder top dan subtop.
-je van zowat elk instrument dat op de platen voorkomt een echt exemplaar kan kopen dat beter klinkt dan de optigan versie. Kerkorgel laten we even buiten beschouwing. (gitaar, basgitaar, drumkitje, orgeltje...)

OK, het is zeldzaam, in die staat ook zeldzaam en er zit een heel mooie collectie platen bij, maar het blijft een brak klinkend, gammel stuk speelgoed dat muzikaal maar beperkt in te zetten is.

Ik ga niet eens moeite doen om af te bieden, want in een gekke bui zou ik voor dit pakket misschien nog eens 250 uit de kast halen (om nadien spijt te hebben), maar die overige 1100€ (lees: een MS20 of een kneiter van een Hammond mét Leslie) kan ik echt niet rechtvaardigen.

deze man is van de categorie "enkele reis Efteling, sprookjesbos linksaf"

Back