Gratis stepsequencers voor Launchpad (zonder M4L/Bomes/...)

Sarrova-Q

Status: self-oscillating
Hi

Ik heb enkele stepsequencers gemaakt met Ableton Live 8 voor de Novation Launchpad die ik gratis weggeef. Je hebt enkel Live 8.1.3 en een Launchpad nodig, M4L / Bomes / ... is niet nodig !

8-STEP V2: een melodische stepsequencer (voor synths en zo)
TROXIC: een drummachine
MASHER: een FX sequencer

Bekijk zeker de video's voor een demonstratie van de mogelijkheden:
http://www.youtube.com/aurexlive

Have Fun!

aurex

zou zoiets ook in logi kunnen werken? of is het echt alleen ableton (ivm max, of de compatibiliteit ermee)?

mad props!

Nice! Ik ga ze zo snel mogelijk uitgebreid aan te tand voelen.

Thanks!

Werken ze stiekem ook in Live 7? Ik ben nog niet naar 8

Nu aan downen, kan niet wachten om ze te proberen!

@Tumult: Live 7 zou kunnen werken (maar ik weet niet of die goed met de Launchpad overweg kan).

@Rubbah: M4L / Bomes / ... is niet nodig, deze sequencers hebben daar niets mee te zien en werken perfect zonder (wat leuk is voor diegenen die M4L niet willen kopen). Logic gaat niet werken aangezien de sequencers opgebouwd zijn met typische Live functies / mogelijkheden en vrij ingewikkelde midi unit combinaties. Sorry man :)

Hebben jullie al even kunnen proberen?

Cheers

Thuis gechecked en live 7 werkt bij mij niet.. jammert. Updaten vind ik op het moment te kostbaar, dus ik sla denk ik even een versie of 2 over mss. Toch erg leuk gedaan als ik zo de video's bekijk. Props....

Alles werkt, alleen geeft de 8step veel drop outs bij mij. Ik zal me er nog meer in moeten verdiepen om te zien of ik het kan gebruiken in mijn producties, maar in ieder geval knap gemaakt!

Groet,
Daan

Alles werkt, alleen geeft de 8step veel drop outs bij mij. Ik zal me er nog meer in moeten verdiepen om te zien of ik het kan gebruiken in mijn producties, maar in ieder geval knap gemaakt!

Groet,
Daan

Hey thanks! Probeer even de velocity waarden en vooral de length waarden aan te passen in de sequencer. Wanneer je synth bijvoorbeeld te lage velocity of te korte noten (te korte decay) binnenkrijgt kan het zijn dat je die niet zal horen.

Ziet er zeker goed uit, maar ik krijg dit:

Attachments

• Screen shot 2010-07-25 at 21.37.51.jpg
    Screen shot 2010-07-25 at 21.37.51.jpg
    41,9 KB · Bekeken: 123
Ja die werken prima.

Leuk stukje livespel !
Vooral die fx mod vind ik geniaal.
Soms wilt de led aanduiding ( die bewegende rij om aan te tonen waar de tijdscode zit ) niet werken. Ableton rebooten helpt dan weer wel.

Dit is zeer bruikbaar.

Permission to fuck it up at my own norms ? and use it to play live ?

Schoon gefixt !

Ja die werken prima.

Leuk stukje livespel !
Vooral die fx mod vind ik geniaal.
Soms wilt de led aanduiding ( die bewegende rij om aan te tonen waar de tijdscode zit ) niet werken. Ableton rebooten helpt dan weer wel.

Dit is zeer bruikbaar.

Permission to fuck it up at my own norms ? and use it to play live ?

Schoon gefixt !

Thx ! (voor die LEDs: er zijn een paar clips die de leds laten werken, check even of je die nooit per toeval stopt).
Fuck it up and playing live? Go ahead (en laat me weten waar je ergens speelt ;))!

Ja , tligt niet aan het triggeren , tmoet mijn launchpad zijn.
Ik heb trouwens een heel trage communicatie tussen LP en PC.
Bankswitchen tussen session en user enzo duurt letterlijk 4 seconden.
Alle ledjes gaan dan flikkeren en haperen tot de setup geladen is.
Heel erg kut , maar ligt niet aan jouw codering , het is een algemeen probleem ...

Vind het een extreem handige template, vooral de FX sequence vind ik grandioos, Massive probs !

Meer van die shit aub :)

No damn clue ...
Usb 2.0 poorten . NIeuwe pc , nog geen 5 maand oud ...
Novation helpdesk geeft ook niet teveel reactie.

Hoe heb je deze templates eigenlijk in mekaar gestoken ?
Is dat interne ableton programming ?
3 th party software gebruikt ?

Enige tutorials te vinden hoe men het zelf kan aanpakken ?

Ik heb Troxic geprobeerd in Ableton 8.1.4. In User1 mode gaat het prima, echt heel vet. Maar in User2 mode doet de huidige step indicator helemaal aan de rechterkant het niet, behalve als ik Out Hi van de "green" device op het Lights track omhoog draai. Maar dan gaan er in de user1 mode ook wat willekeurige ledjes branden waar het niet hoort.

In user2 mode gaan er ook sowieso wat willekeurige ledjes branden ..

Enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Verder heel tof gedaan! Was al een tijdje aan het wachten op goeie shit voor de launchpad!!! THNX!

@ Trens: enkel Ableton devices, moet wel toegeven dat hier héél veel werk in is gekropen. De basis voor zo'n step sequencer is eigenlijk een clip waarbij je elke 16e noot de chain in een midi rack 1 stapje hoger laat gaan. Oké dat is wel heel basic maar klap alle devices eens open en probeer op die manier effe uit te zoeken hoe het juist werkt (misschien post ik later nog wel een tutorial, is echt te veel werk om dat op 5 min te doen ;)).

@ Crizzle: heb nog al vragen gehad over de LED feedback; het probleem is dat de LP overlappende midi cc's heeft in verschillende pages. Wanneer je zonder meer switcht zie je dus soms LED's voor user 1 in user 2 of op de session page, ... Daarom heb ik op de LP enkele buttons ingesteld speciaal om LEDs per mode juist te hebben. Alles werkt dus correct maar je moet gewoon zien dat je de juiste button indrukt vooraleer je van mode switcht. Hier effe uitleg in het engels (had op Abletonforums ook al een vraag hierover gekregen):

"Because of the overlapping cc's, I created a few button's on the LP to turn the LED feedback of.
So before you go in another mode (session / mixer / ...) make sure you turn off the LED feedback if you don't want the LED feedback in other pages.

example for Troxic 8-8, start from the user 1 page (main edits/sound selection):
The second button in the first row switches between the LED sequence in user 2 and the sound selection feedback in user 1
-> press it before you go to user 2 if you want to see the LED sequence, and turn it off when you're back in user 1
The third button in the first row kills all the LED feedback
-> press it if you go to any other page than user 1, or if you don't need to see the LED sequence in user 2

That's all!"

Ziezo, hoop dat het werkt nu.

Back