Orgelombouw naar chiptune synthesizer link:

dit is idd wel gaaf hoor. een van de beter dingen van 2010 haha geweldig( zou het niet drie midi controllers zijn met 3 ingebouwde midiness en c64 en amiga 500 interfaces.
Jup, midi. maar geen midiness, c64 en amiga 500. Atmega88 chip. Best knap :okdan:
Was het voordeel van digitaal niet dat het zo licht in gebruik was? :P
"Ja, mijn 8 bit synthesizer weegt slechts 50 kg"

Wanneer gaat iemand het wagen om de C-605 te modden naar lekkere analoge Yamaha synth? BV door de monofone "synthe" klank volledig te gaan exploiten.

Wanneer gaat iemand het wagen om de C-605 te modden naar lekkere analoge Yamaha synth? BV door de monofone "synthe" klank volledig te gaan exploiten.
da's toch wel een iets andere strekking want de SID chip had geen toetsen, het ding waar jij over spreekt heeft dat wel standaard...

Tuurlijk is dat een heel andere strekking. Het woord "orgel" is het enige wat beiden gemeen hebben, maar aangezien het hier ging om het aanpassen van een orgel...

@RSB: ik ben benieuwd! Kan je duidelijk op de print zien welk deel van de componenten de "synthe" voice bepaalt of is dat ook al gokken?

Opzich is dat wel te zien, maar ik denk dat dat over meerdere prints zit. Ik zal zo anders even een fototje posten van alle boards die ik eruit heb gehaald. Het gaat mij voornamelijk om de drums, synthe en ensemble string/voice

Erg mooi gedaan en daarnaast ook nog een brok jeugdsentiment als ik zo de 8 bit deuntjes hoor...Commando High Score.

Opzich is dat wel te zien, maar ik denk dat dat over meerdere prints zit. Ik zal zo anders even een fototje posten van alle boards die ik eruit heb gehaald. Het gaat mij voornamelijk om de drums, synthe en ensemble string/voice

Veel succes met je project!

Back