midi netwerk

exécutant

Nieuwkomer
ik heb een vraag over het synchronizeren van twee pc's

Ik heb namelijk 2 pc's en op allebei staat cubase vst nu wil ik die synchronizeren maar doormiddel van gewoon midi aansluiten krijg je een enorme latency, nu weet ik dat er voor SX vst system link is echter wil ik gewoon blijven werken met vst.

heeft iemand meschien een ideetje.

life's a bitch, thank god i'm a man:halleluja

De system link, dat is juist onwikkeld voor toepassing met VST.
daar heb je digitale kabels voor nodig. Of je SPDIF ook kunt gebruiken voor system link weet ik eerlijk gezegd niet.

Net gelezen [als je een netwerk hebt]
MIDI LAN ..
of het wat is weet ik ook nie..

Het probleem is dat ik bij de vst versie die ik gebruik de optie systtem link niet kan vinden terwijl ik bij een demo van sx die wel kan vinden.

ik wil niet met sx werken dus is er een soort van update dan voor vst of kun je gewoon spdif aansluiten en dan synch.

midi lan?

Steinbergs systemlink zit alleen op SX,V-stack en Nuendo 1.6
En de concurrentie heeft hier nog geen antwoord op zover ik weet.

Digidesign werkt overigens al jaren via ethernet om diverse subsystemen met elkaar te verbinden. En Yamaha's mLan kan ook midi over Firewire vervoeren. Alleen een directe kabel van computer naar computer schijnt niet te kunnen. Da's wel zwaar balen overigens. Dat zou nl wel vet zijn geweest.

Zelf nog nooit met midi over lan geklooid, maar vanwege de buffering lijkt het me lastig om het in sync te houden.

Correctie: System Link zit ook standaard in Cubase SL.
2 geluids kaarten met Digitaal in en uit is voldoende.
En MIDI Lan: de link is OK hoor, zie mn eerste post.

Back