mackie mr 8 vs. alesis monitor one

luxxer

Ingeburgerd
de titel zegt het al, welke is beter. kan ik net zo goed nu meteen een setje alesis speakers halen, of zal ik eventjes doorsparen voor de mackie's?

alvast bedankt!:okdan:

Ik denk dat je het antwoord wel kan raden :). In de regel betaal je gewoon voor kwaliteit. Dus higher up the foodchain, hogere kosten, fijnere / betere / transparantere monitors. Ik zeg dit, terwijl ik 3 a 4 jaar met alle plezier op Alesis Monitor One's heb gewerkt. Ik ben nu een stapje hoger gegaan (Dynaudio's) en merk eigenlijk nu pas wat ik allemaal gemist heb al die jaren. Of eigenlijk wat ik van de Alesis' te veel kreeg: bass.

Dus ze knallen wel lekker, maar geven veel te veel bass mee. Dat betekent dat je er in principe geen goed beeld van je mix krijgt. Je zult al gauw denken dat de bass goed is, simpelweg omdat het al lekker knalt op die monitoren. Hoor je het dan op een setje andere duurdere monitors, ga je misschien denken: "shit waar is mijn bass?" Er zat op die Alesis monitors genoeg in! Voila, my two cents. Ik heb de twee setjes monitors niet ge A/B'd maar goed. Als je dan toch Alesis Monitor One's koopt, stop dan van beide monitors, een basspoort dicht, dat geeft afhankelijk van je kamer al een realistischer beeld van je bass, staat tevens in de handleiding.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

even doorsparen dus, ik vind laagweergave namelijk heeeeel erg belangrijk! thanks man! maar de mackies zijn wel een goeie keus? ik hoor van een hoop mensen op het werk die ook bezig zijn met muziek dat dat zo'n beetje de beste zijn in de klasse.

iniedergeval bedankt man!

Back