[Electro ofzo] When Logic Fails - Firelight

nakken7

Ouwe rot
Normaal post ik tracks altijd als ze bijna af zijn. Dit keer leek het me handig eens een trackje in bewerking te posten.

Firelight bevat vocoders, talkbox, ms-10, ms-2000, en nog wat dingen die ik vergeten ben.

Opmerkingen zijn welkom. In dit stadium kan ik er ook nog iets mee.

Track is qua mix nog niet optimaal, en nog niet gemasterd. Verder moet ik het één en ander iets strakker neerzetten, of opnieuw inspelen.

http://soundcloud.com/music-22/firelight

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Thanks.

klinkt goed, idd nog wat dynamiek in de mix leggen, wat dingetjes naar de voor- en achtergrond verplaatsen en dan hoor ik m graag nog eens, klinkt idd veelbelovend, ben benieuwd!

Leuke track, kwa arrangement zal ik wat vaker de bassline eruit halen...krijg je wat meer spanning. Mix kan wel wat voller, dus dan zonder dat je mastered gewoon strakker op de mixer.

grtzzzRb

Leuke track, kwa arrangement zal ik wat vaker de bassline eruit halen...krijg je wat meer spanning. Mix kan wel wat voller, dus dan zonder dat je mastered gewoon strakker op de mixer.

grtzzzRb

Thanks, BRZ, dat van die bassline is inderdaad een goede suggestie. Schrappen en dingen eruit halen is altijd lastig.

Ik kijk nog even kritisch naar de mix, maar dat was al gepland.

Verder nog iemand iets over het arrangement, de instrumentkeuze o.i.d.?

Ik sluit me aan het commentaar van brz, maar over het algemeen vind ik een interessant nummer om naar te luisteren. De vocoder heeft "weinig 'brilliance'", maar dat komt denk ik omdat de mix nog niet af is. Wat mij betreft kun je de vocoder iets naar voren brengen want dit geeft het karakter van het nummer.

Verder is je track prima, ga zo door!

Ik sluit me aan het commentaar van brz, maar over het algemeen vind ik een interessant nummer om naar te luisteren. De vocoder heeft "weinig 'brilliance'", maar dat komt denk ik omdat de mix nog niet af is. Wat mij betreft kun je de vocoder iets naar voren brengen want dit geeft het karakter van het nummer.

Verder is je track prima, ga zo door!

Bedankt, ik zal zeker zo door gaan.

Er zit een vocoder en een talkbox in deze plaat. De eerste vocalen die je hoort zijn vocoder en later hoor je een talkbox, die wat minder verstaanbaar is.

Ziet je commentaar op beide, of alleen op de vocoder?

Bedankt, ik zal zeker zo door gaan.

Er zit een vocoder en een talkbox in deze plaat. De eerste vocalen die je hoort zijn vocoder en later hoor je een talkbox, die wat minder verstaanbaar is.

Ziet je commentaar op beide, of alleen op de vocoder?

Ah, oké, dat wist het niet. Het commentaar gaat dus over de talkbox. Ik denk dat als je meer "brilliance" probeert aan te passen (weet ik niet hoe trouwens, heb weinig ervaring met vocoders-talkboxen) zal je nummer nog leuker klinken :okdan:

Back