Blofeld Keyboard: algemeen gebrek?

Stabby

Ouwe rot
Ik hoor op mijn Blofeld Keyboard telkens ik een toets indruk een lichte hoge toon die toch wel vrij irritant is. De volumeknop heeft geen invloed op die toon, dus ik kan het altijd horen, ook met het volume van de Blofeld op 0. Enkel als ik 20+ toetsen tegelijk indruk verdwijnt het heel even.

Kan één van jullie Blofeld Keyboard bezitters dit eens uittesten? Zet het volume van de Blofeld op 0 en begin gewoon te spelen. Als het aan mijn toestel ligt, zal ik het toch moeten terugbrengen.

Hier is een opname van het probleem. USB is niet aangesloten, dus dat is niet het probleem.

Attachments

• untitled.mp3
    348,6 KB · Bekeken: 75
aard lus?

Ik heb de desktop maar hoor absoluut niks als ik het volume dicht draai.
Heb je toevallig nog een keyboard zodat je hem es extern kan aansturen en kijken of het dan ook zo is?

Als de Blofeld uit staat dan is de toon dus weg? Oftewel alles in de keten is uitgesloten op de Blofeld na?

Yep, zo is het. Het is zeker de Blofeld. Ik hoor het ook alleen als ik een toets indruk, zelfs met het volume van de Blofeld op 0. Ook met koptelefoon rechtstreeks op de Blofeld is het probleem aanwezig.

Ik heb hem teruggebracht en ze hadden net een nieuwe binnen om te vergelijken :)

Ik maakte me eerst zorgen omdat de winkelbediende het zelf uittestte met heel wat achtergrondlawaai en een brakke koptelefoon. Maar de volgende testte het in goede omstandigheden en er was inderdaad een probleem.

Nu blijkt dat alle Blofeld keyboards die toon hebben, maar het is zo stil dat niemand er last van heeft (je kan het zelf horen door het volume van de Blofeld op 0 te zetten en die van je monitorset op maximum). Het was nu net mijn Blofeld waarbij die toon aardig wat luider was! Ik heb de andere meegekregen en het is al een pak beter :D

Ach ja, ik heb altijd pech met elektronica. Mijn monitorset moest ik ook terugsturen naar Duitsland, maar ik ben blij dat het altijd wel goed komt :D

Back