VST Editor voor JUNO-106

VasC

Dat smurfen we...
Ik zie net dat Rekon een VST/AU editor uit heeft voor de Juno 106.

show_image_in_imgtag.php
.

Verkrijgbaar voor de PC en MAC.

Nu nog een versie voor de AN1x (PLG150-AN) van Yamaha....ik heb het hem al een keer gevraagd.

Dat is handig !Nu is het eindelijk mogelijk om de juno 106 via je muis te bedienen . Wat een uitkomst, dan hoeft je dus niet op het apparaat al die knoppen en schuiven aan te raken ;-)

is nu eindelijk die verborgen menustructuur binnen handbereik?

Het enige waar ik me voor kan voorstellen dat het handig kan zijn, is als je knopbewegingen wilt automaten in je DAW.. In live krijg je dan direct de namen van de knoppen te zien en hoef je niet telkens te zoeken welke CC je moet hebben..

Het nut van deze ontgaat me een beetje idd... :S

Maarja, de pulse editor van Rekon, deed het weer niet in Live.. Weet niet of deze het wel doet?

de pulse editor doet het wel in live. Je hebt echter 3-4 tracks nodig om de midi in en uit de VST te krijgen. Bij mijn in osx 10.5.8 met live 8.1.3 heeft ie nog wat glitches. De pulldown menus moeten 2 keer geselecteerd worden en soms verliest ie(de interface) de matrix routing als de plug-in editor dicht gaat.

De maker is niet echt aan het meewerken, laat staan mee aan het praten over deze issues en ik krijg de indruk dat hij niet gauw iets gaat fixen.

Vind ik wel een beetje jammer gezien dat de plug-in 50 dollar kost.

..een mogelijke voordeel bij de 106 editor is dat je je patch in de project op kunt slaan.

Dit deed ik vroeger weleens in logic door een sysex dump op te nemen op een track, maar dan moet je wel eerst de patch opslaan in de 106 ergens. ik gebruikte altijd een default plek hiervoor.

Automation in je host is wel ideaal hoor. LEkker intekenen en wat dacht je van totall recall, niet alleen van je patch maar ook van al je automation.

Hier gratis vst editors (Mac/PC) voor de Alpha juno, 106 en vele andere...Vetste developer ooit;)

www.ctrlr.org

Back