gecomponeerd hedendaags/experimenteel

roland kuit

ローランド・クイト:音楽、科学、アートが交わる革新の場
elke muziek heeft zn waarde hier. volgens mij ontbrak dit topic hier nog.
om maar even de aftrap te geven:
van mn cd 'electronic string quartets' de track(extract) 'or' for electronic string quartet. het is gemaakt met de Nord Modular waarbij ik 'viool' klanken wilde uitvergroten. dus geen samples maar met modulaire klanksynthese.

Attachments

• Roland Kuit-OR for strings extract.mp3
    6,8 MB · Bekeken: 119
Laatst gewijzigd:
Ik heb deze namen al eerder genoemd, maar ik doe het gewoon ook nog een keer in deze
thread. Het zijn een aantal namen die ik tegen ben gekomen in het bijhouden van experimentele weblabels. En zijn zeker de moeite waard om ze even op te zoeken....

Ben Frost, zijn laatste album By The Throat is een hele mooie combi tussen klassiek, fieldrecording drones, ambient en noise..

Alva Noto, is ook erg goed en treedt op binnenkort op t gogbot festival in enschede

Taylor Deupree, is wat lichter dan de voorgenoemde twee, laatste album Shoals is een aanrader.

ach en zo kan ik nog wel ff doorgaan......

Roland bedoelt niet de afstand van de filters tov elkaar maar de breedte van de individuele filters. De afstand bij terts (of oktaaf) filters is een constante. De breedte van het fllter (ook wel Q of resonansie factor genoemd) bepaalt hoeveel van de (in dit geval) ruis door het filter gaat. Hoe smaller de filters hoe ieller het geluid klinkt maar je hoort nog steeds de terts stapeling. Bij sommige filterbanken kun je de breedte instellen. Als je bv een Nord Modular hebt kun je zo'n bank makkelijk zelf maken. En dan ook de breedte varieren/moduleren.
Probeer het maar eens uit...dan begrijp je wat hij bedoelt.

dank voor de nadere uitleg fourrier. ik wilde in eerste instantie het geen module topic maken, maar waarom ook niet? het deed met r aan denken of anders aan ruis door formant filters. dus bespreek gerust hoe het gemaakt is, maar het hoeft niet.

van mn cd 'amsterdam', een extract. lopend door het vondelpark met levende en elektro-akoestische vogels, 1 van hen wordt 'vleugellam' gemaakt. het eindigt met een watermeloen verkoper op de albert kuyp. verder natuurlijk ajax suporters, havendienst, draaiorgels, westertoren etc. op de cd. wel of niet behandeld.

Attachments

• Amsterdam_Roland_Kuit.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 137
Laatst gewijzigd:
bedankt venturi, er komen ook b.v. opvliegende duiven in die ik in een 3/4 maat heb geplaatst. daarna komt er met precies diezelfde ritme/tempo een daaiorgel in. ook veel violence. tramremmen(bij het opnemen bijna mn hand eraf gereden door tram) en ajaxsuporters. over het vondelpark leek het me aardig om een (piano)vleugel in te mixen bij die beestjes.

Ik heb deze namen al eerder genoemd, maar ik doe

Alva Noto, is ook erg goed en treedt op binnenkort op t gogbot festival in enschede

ach en zo kan ik nog wel ff doorgaan......

ANBB -> Alva Noto & Blixa Bargeld : heel knap!

Vind ik ook goed : Bad Sector

Thanks!

En ja, ik gebruik voornamelijk fieldrecordings die ik met software bewerk.

Back