Chemical Brothers Remix Contest

Eis-T

Ouwe rot
Op het Chemical Brothers Forum is zojuist een remix contest van start gegaan. niks officieels maar gewoon een aantal goeie fan made bootlegs bij elkaar. het idee is om een de tracklist van het album aan te houden en de tracks op zeer eigenzinnige wijze te bewerken. luister ter orientatie eerst "flip the Switch" welke je hier kan vinden: http://chems.musicremixed.org/
qua style moet je denken aan ninja tune, dub, big beat en glitch. hardcore of van die platgeslagen compressie dance komt zeer waarschijnlijk niet op deze compilatie terecht. we zoeken meer de manier waarop soulwax remixed: de track voor een groot gedeelte op je eigen manier nabouwen met allemaal synthetische vieze kledder erdoor :p kortom: leef je uit en maak een prachtige, creatieve remix!

meer informatie kan je vinden in dit topic op het chemical brothers forum: http://www.thechemicalbrothers.com/forum/index.php?/topic/8010-furtherremixed-flip-the-switch-20/

:dj:

*schop*

Leuk project en een mooie kans om aan de slag te gaan met de muziek van The Chemical Brothers. zou mooi zijn als het synthforum ook vertegenwoordigd was op de compilatie.

het zijn maar 8 tracks, dus wees er snel bij om je track te claimen!

Als er op voorhand al zaken worden uitgesloten, is het niet echt een objectief beoordeelde competitie... Mij niet gezien...

tis maar hoe je het bekijkt, het doel is redelijk dicht bij de voorganger te blijven. De beste manier om dat te doen is door af te wijken van de gebaande paden want dat was waar Flip The Switch zo sterk in was.
Het is nou eenmaal erg moeilijk om EN een samenhangend EN een divers album samen te stellen. Dat is dan ook de grote reden waarom genre's als hardcore en "het origineel met housebeat en compressie erover" liever niet in aanmerking komen voor deze compilatie.

luister eens naar deze voorbeelden en dan snap je wat er gezocht wordt.

anderzijds, als je gewoon een heel erg vet idee hebt en je maakt een geweldige bootleg zal niemand zeuren over regeltjes, kadertjes, hokjes en zulks. zie het maar gewoon als richtlijnen :)

contest is ook niet het meest passende woord bedenk ik net: in principe zijn er 9 winnaars die samen een remix album releasen.

ondertussen is er weer een track geclaimed (Escape Velocitiy), dus wees er snel bij!

tot nu toe gaat het best goed! er stomen best wat inzendingen en toezeggingen binnen :)

Finished tracks:

Another World (Polymath Remix)soundcloud link
Escape Velocity (Eddie Pedalo Remix) soundcloud link

In progress:

Swoon (Eis-T Takes it Back to the Old School Mix)soundcloud link
K+D+B (Biff's Dub Remix)
Escape Velocity (White Noize Remix)
Pourqoui (Rhythm Scholar Remix)
Snow (Android Geoff Remix) Soundcloud link

ik ben benieuwd wat jullie van mijn Swoon remix vinden. ook Orbital liefhebbers kunnen hem wel waarderen denk ik. er zijn nog wat dingen die niet kloppen of niet lekker lopen. zo is de opbouw veel heftiger dan de climax (daar wordt aan gewerkt) en staan niet alle levels zoals ze moeten. maar hij is zeker voor 90% af. de dubstep remix van scape velocity is ook erg vet :)

Back