Externe geluidskaart

gekkewiebel

Ingeburgerd
En nog maar een topic over externe geluidskaarten. Ik heb een tijdje gebruik mogen maken van de Line6 UX2 maar ik vind het niks. Hij blijft maar instabiel draaien onder m'n W7 X64 setup en ik vind het raar dat je niet gelijktijdig line-in en microfoon op kan nemen, dan moet je gebruik gaan maken van instrument in en dat soort ongein. De gitaareffecten en virtuele versterkers zijn tof, maar ik heb ook al Amplitube van IK dus het is eigenlijk dubbel op.

Nou moet er ook gelijk een midi interface in zitten want m'n budget kabeltje gaat niet goed samen met m'n XV88.

Je kunt voor een habbekrats bijvoorbeeld de Omega Lexicon Lambda krijgen. Weet iemand of je met dat ding simultaan meerdere inputs kunt opnemen, of kom je dan in de knoop met usb1.1? Zijn er andere aanraders? Budget tot 300 euro.

Bedankt voor de reactie woodstock. Ik zoek alleen iets waar ook XLR ingangen inzitten, en als het een beetje kan phantom power?

Presonus Firestudio Mobile

Ik heb m pas gekocht, ideaal ding.

Draait prima op Win7 64bits. 8 ingangen (waarvan 2 xlr met preamp en phantompower) midi i/o en spdif.

Zie:

Wellicht de Echo Audiofire 4. Dit is een goede geluidskaart. Over de Echo's hoor ik een hoop positieve reacties. Bij Thomann €285 en heeft volgens mij alles wat jij wilt.

109015.jpg

Hier een review in Sound on Sound

Je kunt voor een habbekrats bijvoorbeeld de Omega Lexicon Lambda krijgen. Weet iemand of je met dat ding simultaan meerdere inputs kunt opnemen, of kom je dan in de knoop met usb1.1? Zijn er andere aanraders? Budget tot 300 euro.

De Lexicon Lambda en Omega zijn 2 verschillende interfaces. Met de Lambda kun je 2 inputs gelijktijdig op aparte kanalen opnemen, met de Omega 4!
Wel eerst op hun site checken of ze ook (W7) 64-bit drivers voor Windows hebben.

Bedankt voor alle reacties, het is uiteindelijk de M Audio Profire 610 geworden. Voordeel vind ik de twee koptelefoonaansluitingen en de volumeknop, die niet op de echo terug te vinden zijn. Qua geluidskwaliteit kwam ik weinig verschillen tegen in de recencies. Topkwaliteit zal het toch wel niet zijn voor zo'n bedrag.

Verder trouwens ook nog een Rode NT1A microfoonset besteld. Thomann deed nog wat moeilijk met BTW nummers maar ik heb de boel opgestuurd en binnenkort zullen ze het gaan verschepen hoop ik.

Laat je iets weten als je de Profire hebt? Ik ben ook aan het uitkijken naar iets van die grootte (min 4 IN - firewire - MIDI) maar twijfel nog sterk tussen een aantal modellen. Over Presonus lees ik laatste minder leuke dingen en ook her en der lees ik 'm-audio zou ik nooit kopen"... maar goed, nog beetje zoeken dus

Hoi Foetus

Ik zal een reactie geven zodra ik hem binnen heb. Ik ben niet de meest ervaren persoon op het gebied van beoordelingen maar toch ;)
Ik heb uiteindelijke hiervoor gekozen omdat deze bij Thomann vrij hoog in de verkoopranglijst van FW geluidskaarten stond, ik geloof op de 5e of 6e plaats. Het is ook de goedkoopste in de lijst...

PRESONUS FIRESTUDIO PROJECT is honderd euro duurder en dan heb je heel veel ins/outs. Maar qua verhalen heb ik over presonus ook gemixte reacties gelezen. Over profire vond ik de reacties over het algemeen wel vrij positief.
Maargoed, ik hoop de boel morgen binnen te krijgen maar heb geen idee hoe snel Thomann is met verzending. Status staat nu op "ready for collection".

Hmm, ik lees nu inderdaad een hoop mensen die problemen hebben met een soort latency als je telkens over nieuw opgenomen tracks heen opneemt ofzo? Ik begrijp er niet veel van. Wanneer zou het reden zijn om deze kaart toch niet te nemen, als je veel gebruik maakt van externe dingen, zoals wah pedaaltjes?

Wellicht is de Focusrite Saffire pro 24 ook nog een optie. Weet jij wat daar zozeer de con's en pro's van zijn?

waarom neem je geen motu mk 828?
heb je gelijk 20 in's en outs met een extra ADAT uitbereiding als je later geld voor hebt (:
En onboard heb je 8 ins en 8 outs.

Plus het kost niet eens 500 euro volgens mij (:

Goed, heb het pakketje maar gewoon geaccepteerd en gedaan alsof ik niks geen kritiek heb gelezen op internet over de M-Audio Profire 610.
Allereerst valt op dat de geluidskaart erg zwaar en degelijk aanvoelt. M'n eerdere Line6 UX2 voelde in vergelijking echt slecht.
De draaiknopjes op de 610 zijn van plastic, maar ze zijn wel verzwaard, waardoor het degelijk aanvoelt met draaien en je niet per ongeluk een halve slag maakt.

De reden dat er midi i/o op moest zitten was dat mijn usb-midi converter kabel overstroomde met data, met hangende toetsen als gevolg. De 610 heeft hier geen last van en werkt naar behoren.
De twee koptelefoonaansluitingen ben ik nu al aan gewend en ik vind het wel lekker werken.

Verder heb ik de Rode NT1A aangesloten op input 1. Om op een redelijk volume op te nemen moest ik de gain wel op 3/4 zetten, vrij hoog lijkt me. Je kunt het draaiknopje ook nog uittrekken voor -20db, maar dan blijft er helemaal niks over. :P

Het geluid lijkt op het eerste gezicht goed. Ik heb weinig referentie-ervaringen en m'n Line6 dinges is toevallig net vandaag ook verkocht, dus een side-by-side vergelijking gaat hem niet worden.

Als jullie iets specifieks willen weten vraag het dan, als jullie een test aan kunnen raden ofzo... laat maar horen.

Hmm, eerste euvel lijkt niet echt makkelijk overkoombaar. Het probleem is dat de input volumes erg laag zijn. Een nummer dat ik had opgenomen met m'n vorige Line6 UX2 kaart heb ik geopend en ik wilde e.e.a. even opnieuw inspelen. Vervolgens merkte ik dat ik mezelf geen eens hoorde, het volume is echt belachelijk laag.
Enige oplossing was het volume van de track in kwestie op +20dB zetten, maar dat zorgde voor wat gekraak. Dus toen maar de rest van de tracks zachter gezet en de monitoren wat harder, met als gevolg dat alle windowsgeluiden knetterhard doorkomen.

Heeft er iemand een oplossing hiervoor? Ik heb het slidertje in het M-Audio programma van input 3/4 helemaal omhoog geschoven. Als er geen oplossing is gaat deze kaart mooi weer terug naar Thomann en wordt de volgende waarschijnlijk een Motu MK III, liever iets meer uitgeven aan goed spul dan zulk gezeur.

ja, dat begin ik stilaan ook te denken.

Liever een Motu of RME en idd wat meer centen 'kwijt' dan goedkoop kopen maar met alle miserie vandien.

Twijfel nu sterk tussen Motu en RME (beiden hebben een goede kaart voor ongeveer 700 eur) Vraag me wel af of dit wel nodig is daar ik toch sowieso niet met Vst's zal werken en alles naar de geluidskaart gaat via de direct outs van de mixer.. zal hier toch een topic moeten voor openen :)

Nog even alle tips doorgelezen, en ik begin nu ook veel positiefs te lezen over de Echo AudioFire 4, tegelijkertijd ga ik dan niet veel meer over m'n budget heen. Geld heb ik wel, maar ik heb er gewoon niet veel meer voor over. 8 outputs is toch te veel voor mij en de tweede headphone out komt dan maar te vervallen. Tegelijkertijd houd ik dan wel midi i/o en 4 inputs, wat precies goed is.

Nog even een nachtje over slapen, maar ik denk de Profire 610 te gaan wisselen voor de audiofire 4. 8~

Ik werk al een paar jaar met de

Edirol FA 66 Firewire audio interface

6 in 6 out ( firewire ) Zero Latency , Phantom power , heeft XLR en jack ( ook 2 cinch ), Direct monitoring, hi-Z ( voor guitaren )

Helemaal content met dit bakkie, Ideaal voor de homestudio en of live performance.

Te koop voor zon 270 euro ofzo

http://www.roland.com/products/en/FA-66/

Je moet maar eens bekijken.

Ok, de audiofire 4 momenteel in mijn bezit, hopelijk kan iemand me hier helpen.
Bij de profire kon ik meerdere applicaties tegelijk gebruiken, dus bijvoorbeeld youtube, reaper en een standalone vst allemaal tegelijk.
Als ik dat nu probeer krijg ik de melding dat de geluidskaart (of althans, output 1 en 2) al in gebruik zijn.
Is hier een oplossing voor? Zo nee, dan gaat deze ook retour, en dan gelijk nog een vraag:
Welke geluidskaart voldoet hieraan: (budget mag horen zijn want ik word helemaal gek van dit gezeur)
- Direct monitoring
- Zowel XLR als jack inputs
- Phantom power / 48V
- Ondersteuning voor meerdere applicaties tegelijk
- Midi i/o
- Liefst firewire
- Goed apparaat, goede recensies

je kan ook gewoon win7 32bit gebruiken, dat geheugen limiet heeft microsoft er zelf op gezet om 64 bit te promoten, er is gewoon een patch om tot 64GB geheugen te kunnen gebruiken op 32 bit, het enige voordeel van 64 bit is dat videobewerkingen etc. sneller gaan, niks boeiends verder en alleen maar minder compatibel en geklooi

Ok, de audiofire 4 momenteel in mijn bezit, hopelijk kan iemand me hier helpen.
Bij de profire kon ik meerdere applicaties tegelijk gebruiken, dus bijvoorbeeld youtube, reaper en een standalone vst allemaal tegelijk.
Als ik dat nu probeer krijg ik de melding dat de geluidskaart (of althans, output 1 en 2) al in gebruik zijn.
Is hier een oplossing voor? Zo nee, dan gaat deze ook retour, en dan gelijk nog een vraag:
Welke geluidskaart voldoet hieraan: (budget mag horen zijn want ik word helemaal gek van dit gezeur)
- Direct monitoring
- Zowel XLR als jack inputs
- Phantom power / 48V
- Ondersteuning voor meerdere applicaties tegelijk
- Midi i/o
- Liefst firewire
- Goed apparaat, goede recensies

Gelijk met welke geluidskaart je werkt, als je gebruik gaat maken van een ASIO driver, kun je niet gelijktijdig andere applicaties van dezelfde poorten gebruik laten maken. Als je pro-audio doet, wil je toch niet gelijktijdig met youtube zitten kloten? :D
Oh nee, je werkt met reaper..............laat maar. ;)

Je kunt dus wel met meerdere bronnen tegelijk werken, maar niet als een ervan een ASIO driver benodigd. Dan gaat het dus niet..............

Back