Externe geluidskaart

Uiteraard is dat niet van Microsoft, maar volgens mij wel legaal, je draait dan wel als het ware windows in "test mode" omdat je anders geen gemodificeerde kernel kan gebruiken, maar daar merk je verder niks van, het is gewoon een patch waar je op een knop drukt, en het is gebeurd, dan krijg je wel een watermerk rechtsonderin waar test mode staat, maar dat kan je met knop 2 weer meteen weghalen, en je krijgt meteen een dual boot met normale kernel en geplatchte, maar je kan dan de normale uit je bootlijstje halen en het is gefixt. Uiteraard heb je nog een backup van de normale kernel mocht er iets fout gaan, maar het werkt gewoon goed.

Alleen als je zelf al een bootloader gebruikt werkt het niet.

Hier is de link: http://www.unawave.de/windows-7-tipps/32-bit-ram-barrier.html?lang=EN

Ergens in het midden staat de link naar de download, en het is uitgelegd met plaatjes dus je komt er zo wel uit mocht je het nog niet snappen.

Kan iemand mij helpen met mijn keuze?
Ik weet totaal niet welke ik moet nemen(hoor het één en ander over converters) , heb een budget van +- 200,-
Weet iemand of er trouwens nieuwe interfaces op de markt komen, zie dat alle bekende interfaces al 3/4 jaar in productie zijn..

Heb deze 4 op het oog:
* FOCUSRITE SAFFIRE 6 USB
* M-Audio Fast Track Pro USB audio interface
* E-MU 0404
* Lexicon Omega

Heb deze eigenlijk alleen nodig voor 1mic waarmee ik wat vocalen ga opnemen & krk's monitoren in de toekomst .
Voorderest vind ik het belangerijk dat hij fruityloops ondersteunt en dat hij mogelijkheden optimaliseerd daarin, misschien dat ik in de toekomst wel meer nodig heb...

Kan iemand mij helpen met mijn keuze?
Ik weet totaal niet welke ik moet nemen(hoor het één en ander over converters)...
...
Spec's van bvb. van de FOCUSRITE SAFFIRE 6 USB (volgens hun website hé) :
1) • Dynamic Range (A-weighted): 105 dB
2) • SNR (A-weighted): 105 dB
3) • Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1dB
4) • THD+N (A-Weighted): < 0.001% (measured with 0dBFS input and 22Hz/22kHz bandpass filter)

Deze lijken me goed, dus :
1) hoe hoger dit getal hoe beter maar met 92 dB heb je al de maximum CD kwaliteit;
2) is Signal / Noise Ratio of signaal ruis verhouding : hoe hoger dit getal hoe beter (minder ruis t.o.v. signaal);
3) als je het ganse audio spectrum nog kan horen is 20Hz - 20kHz al wat je nodig hebt;
4) THD total harmonic distortion : de belangrijkste factor betreft 'kleuring door converters' hoe kleiner dit getal hoe beter;

Vergelijken kun je nu verder zelf wel...

Als een fabrikant iets niet vermeld ... dan snap je het wel zekers ? =)

Oh ja, voor een Daw (= fruityloops ?) is een midi aansluiting handig.

Back