Bas van Jamiroquai - Deeper Underground?

Rianne_SynthiA

SynTheSister

Hoe krijg je deze sound?
Livefilmpjes heb ik ook al bekeken: soms komt het synthbasje uit een Nord Lead en soms een Alesis A6 Andromeda.
Daarbij speelt een echte gitaar/ basgitaar mee.
Een supersaw ofzo met daarover een gelayerde gitaar met wat distortion om deze klank te krijgen? Ik zal eens mijn Juno Di gaan proberen om deze sound te krijgen. LFO staat ook flink open zo te horen.
Ik blijf dit een waanzinnig nummer vinden en die sound maakt het helemaal af.

Deze keer uit een Roland...
Origineel al uit 1998.

Kwestie van een fuzzbox gitaarpedaaltje via 'n fx loop, zou ik denken.
Niet als insert, trouwens, dan houd je geen bas meer over.

Andromeda is uit 2000 en Deeper Underground uit 1998.
Zou het een Korg Prophecy zijn? Beetje analoog klinkende bas met typische "digitale hoograndjes".

Als Jamiroquai dat geluid uit verschillende synths kan halen denk ik dat de magie niet in de synth zit maar in het effect. Zo te horen wordt er een synthbass door een fuzz gitaarpedaal gestuurd.

Misschien zit het hoge randje zelfs alleen maar op de fuzz van de gitaar en speelt de synth alleen maar wat sublaag mee

watk weet dat jamiroquai een minimoog fan is ,.......\

Volgens mij is het zo'n MXR Blue Box waar de gitaar en synth alletwee doorheen gaan.
Ik wil er ook een! Bedankt!

mja maar ze hebben toch veel andromeda gebruikt, kan je zelf nakijken op google - maar voor dit specifieke nr weet ik niet

on stage hebben ze dan ook veel van de nummers opnieuw gespeeld met andromeda, maar daarmee ben je voor je vraag natuurlijk niet geholpen

volgens mij is het gewoon een minimoog met cutoff redelijk open

Toen het nummer en de film Godzilla gelanceerd werd,was er op MTV dacht ik een interview omtrent de soundtrack.

Interviewer stelde toen de vraag welke synth gebruikt werd voor het nummer Deeper Underground: het antwoord van Jay Kay was de OSC OSCar synth.

Laatst gewijzigd:
hmm dacht aan zoiets, maar nog niet helemaal denk ik

Attachments

• JDU.mp3
    317,6 KB · Bekeken: 107
Back