Grafische Edit-mogelijkheden op de MPC4000

CraZ

..
Na lang zoeken toch gevonden.. wat (wazige) screenshots van het schermpje van de nieuwe MPC4000.

Zoals gehoopt zijn er de grafische Pianoroll, Drum Edit en Event editor.. die we zo goed kennen uit de Computer-based sequencers als Logic Audio en Cubase.

MPC_Drum.gif

MPC_Event.gif

MPC_Grid.gif

Ook is er een adviesprijs bekendgemaakt.. deze is 3940 Euro inclusief BTW. Dit is de Akaiprijs.. dus ik verwacht in de handel iets rond de 3500.

Kolere hee, ik vond de VariPhrase al zo duur, maar dit is helemaal belachelijk natuurlijk..

Arv

Duur? Valt eigenlijk wel mee, vind ik... Okee, het is een hoop geld, maar dan hoef je geen Z8 meer te kopen en niet elke half jaar een nieuwe PC te kopen..

Okee, er zijn inderdaad duurdere spullen.. Maar wat ik bedoel is dat deze MPC toch gericht is op LIVE gebruik, en als je daar 8000 gulden voor moet neerknallen houdt het voor mij snel op.

Arv

Orgineel geplaatst door Arveyman
Okee, er zijn inderdaad duurdere spullen.. Maar wat ik bedoel is dat deze MPC toch gericht is op LIVE gebruik, en als je daar 8000 gulden voor moet neerknallen houdt het voor mij snel op.

Arv

ik denk dat de mpc4000 niet alleen maar bedoeld is als live instrument.

Ik de studio zal ie erg goed uitkomen.
en ik ben het met JohnnyBusca :confused: (alweer veranderd ?)
:confused: dat dit wel de aanschaf van een pc onnodig maakt.

zeker als je in de hardware seq. meer gelooft dan in software.

Hm, ja zo had ik het nog niet gezien Bambam. Het is natuurlijk een redelijke vervanging voor de PC/Apple die in studio's wordt gebruikt. Toch denk ik dat de grootste groep gebruikers de MPC gebruikt voor het live MIDI werk?.. En wat heb je dan aan b.v. een CD-R in je sequencer? :confused:

Hmm, eigenlijk ben ik gewoon een beetje pissed off dat ik dat ding niet kan betalen! (maar gelukkig wel een RS7000)

sorry 'bout that..

Arv

Back