Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Had nooit gedacht dat ik een midi interface ooit weer sexy zou vinden.

Hoe fout kun je het hebben? ;-)

Gezien dat de IConnectMIDI2+ en iConnectMIDI4+ zijn aangekondigd?
Nu met knapperige stukjes audio pass-through! Dus via USB audio sources en destinations routen. Geniaal...
Interessant genoeg maakt de MIDI functionaliteit het mogelijk om meerdere hosts tegelijkertijd destinations te laten delen.

Daarbij op de 4+ is er MIDI over LAN connectivity en de mogelijkheid om een usb hub aan te sluiten voor nog eens 8 USB-MIDI devices etc.
Oh ja, en tegelijk opladen van de Ios device, een kleine maar fijne nieuwe feature.

attachment.php

http://www.iconnectivity.com/iConnectMIDI2plus
http://www.iconnectivity.com/iConnectMIDI4plus

Lijkt me echt een geniale update en een must-buy!

Godver.. heb ik die van mij net te vroeg gekocht..

Die Yamaha sequencer app doet trouwens niet heel gemakkelijk midi uit sturen. Ik dacht FIJN! Lekker effe naar zolder zonder m'n laptop aan te moeten sluiten.. maar neen.

fijne app!

Erg mooi vorm gegeven en klinkt tot nu toe ook niet verkeerd.

ok, hoe werkt die audiobus?
stel ik gebruik anusmoog hoe kan ik die dan via de pianoroll spelen a'la VSTi?

ok, hoe werkt die audiobus?
stel ik gebruik anusmoog hoe kan ik die dan via de pianoroll spelen a'la VSTi?
Het werkt erg simpel en intuitief: nadat je de Audiobus app hebt gestart en je bronnen (synths) en target (Cubasis) hebt gekozen ga je naar Cubasis, waar al een Audiotrack voor elke Audiobus target is gemaakt, je voegt een MIDI track toe en kiest als MIDI destination een van de Audiobus synths. Vervolgens kan je met het keyboard in Cubasis de synth bespelen en als MIDI track opnemen. Nadat je deze helemaal hebt bewerkt (quantizing etc.) arm je de audiotrack van die synth in Cubasis, drukt op Record en voila: je krijgt de audio van die synth op een audiotrack. Hier kan je vervolgens max drie insert effects op gooien en drie sends. Meesterlijk, dit is echt het enige waar ik nog op zat te wachten - op die iConnectMIDI4+ na dan he :-)

Zal het trackje dat ik net gemaakt heb hier zo nog ff posten als demo'tje.

PS: jammer dat een DropBox upload naar het forum niet kan vanaf een iPad...

Yup, en die app kost ook gewoon poen, maar omdat dan eindelijk al het losse zand in je iPad tot een mooi zandkasteel kan worden samengeklonterd is het het meer dan waard :D

Ik weet niet of Cubasis ook MIDI clock verstuurt, DM1 heb ik in ieder geval middels AudioPaste in Cubasis geplakt want ik kreeg hem niet gestart daarvandaan.

Hier de eerste demosong die ik in Cubasis heb gemaakt, zonder verdere hardware of controllers. Het nummer is totaal niet af en ik heb vrij lomp audiosecties herhaald (galm ineens weg bij repeat etc.) maar daar ging het mij niet om - ik wou gewoon ff lekker een feelgood nummer maken :-) en ja, de resonantie van de PPG (lead in het begin) piekt wat naar - wellicht een volgende versie }:| :dubbel:

Synths: PPG WaveGenerator, Animoog, PolySix
Drums: DM1

Attachments

• Planeshifter - Ending the fight.mp3
    5,1 MB · Bekeken: 91
Wat ik er zo van lees lijkt dat inderdaad mogelijk ja - en dan gecombineerd met audio over USB is het net alsof je een hardware synth helemaal via USB hebt aangesloten. Wat ik alleen niet helemaal voor me zie is hoe dat audio-over-usb goed voor Windows gaat werken icm ASIO. Je kan namelijk maar één ASIO geluidskaart kiezen in Windows, en dat zal uiteraard je al bestaande geluidskaart zijn. Hoe ga je dan de audio uit de iConnectMIDI in bijv. Cubase krijgen via USB?... da ken volgens mijn helemaal nie!

Je kan naar 't schijnt meerdere ASIO drivers combineren via ASIO4ALL (ik heb het nog niet getest). Ik heb het niet echt nodig... de 1/4" outputs van de IO Dock werkt goed genoeg. Interessanter zou zijn als die iConnectMIDI meerdere outputs via USB heeft. En dus tegelijkertijd bvb. Animoog en PPG op verschillende tracks kan laten opnemen.

k heb ook audiobus en vind het zeker leuk! maar om je ipad als complete mac vervanger in te zetten is zeker als ik thuis ben wat overdreven :) k controleer bv de PPG via network midi met ableton. de sporen sample ik ook weer in ableton. werkt perfect.

ik ben er nog niet of k wavegenerator of wavemapper qua geluid lekkerder vind klinken. midi out via het keyboard van wavemapper is wel fijn.

Hoe ga je dan de audio uit de iConnectMIDI in bijv. Cubase krijgen via USB?... da ken volgens mijn helemaal nie!

Met OSX is dit geen enkel probleem (aggregate audio device). Ook niet met Cubase.

k heb ook audiobus en vind het zeker leuk! maar om je ipad als complete mac vervanger in te zetten is zeker als ik thuis ben wat overdreven :) k controleer bv de PPG via network midi met ableton. de sporen sample ik ook weer in ableton. werkt perfect.

ik ben er nog niet of k wavegenerator of wavemapper qua geluid lekkerder vind klinken. midi out via het keyboard van wavemapper is wel fijn.
Ik heb Audiobus ook, maar veel heeft het nog niet opgebracht. Eigenlijk is er een heel uitgebreide effecten-app nodig...

En ik ga nu stoppen met Wavemapper, want ik heb nog plannen dit weekend, en anders ben ik er tot maandagmorgend mee aan 't spelen :duivels: *

* Stevige aanrader dus :okdan:

Koop ik audiobus, laadt ik analmoog als input cubasis als output
Komt er een miditrack genaamd analmoog in cubasis
Selecteer ik deze en druk ik op het keyboard
Zegt cubasis dat het keyboard alleen gebruikt kan worden op een miditrack ?!? wtf?
Waarom werkt dat weer niet niet gewoon zoals je verwacht?

Heb jij ooit op een audiotrack in enige sequencer MIDI kunnen inspelen? :P
Toegegeven, het is wat onhandig, in ieder geval in vergelijking met een VST Instrument track in Cubase: je moet een aparte MIDI track hebben (die altijd eerst als instrument een Piano krijgt... beetje jammer), die dan op "No instrument" zetten anders blijf je die piano horen, vervolgens de MIDI Connections output wijzigen zodat die naar de juiste MIDI poort gaat en dan kan je spelen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back