Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Even een domme vraag misschien maar ik wil graag mijn midi keyboard en/of mijn stagepiano aansluiten op mijn ipad en verschillende muziek apps ermee aansturen. Op welke manier kan ik dit het best doen en hoe weet ik of mijn keyboard en piano compatible zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Raar, als ik net zoals in het filmpje van de wavemapper hierboven probeer de mappings op te nemen in cubasis dan gebeurd er helemaal niets nada noppes...?

Het gaat om een CME UF6 midi keyboard en een yamaha cp33 stagepiano welke ik wil aansluiten op een ipad 2.

Je kunt ook een ipad dedicated geluidskaart aanschaffen, zoals de Tascam iU2 of een iO dock. Tweedehands is er nog wel een tascam iu2 voor weinig te koop.

Klopt ik heb er ook een te koop....

Werkt wel op de 1 en 2....

Op de 3 krijg je om de zoveel tijd een vastloper, zeker als je veel schakelt tussen apps....

Novation lounchekey

Novation lounchekey

Ik weet niet of ie al vermeld stond, maar de app. Novation lounchekey is momenteel gratis te downloaden.
Het is niet echt mijn ding maar misschien vanwege de prijs wel de moeite waard.

Ik weet niet of ie al vermeld stond, maar de app. Novation launchkey is momenteel gratis te downloaden.
Het is niet echt mijn ding maar misschien vanwege de prijs wel de moeite waard.
Is al genoemd idd, maar beter 2x dan niet.
Deze is trouwens altijd al gratis geweest, sinds de introductie op 14 december 2012.
http://appshopper.com/music/novation-launchkey

Raar, als ik net zoals in het filmpje van de wavemapper hierboven probeer de mappings op te nemen in cubasis dan gebeurd er helemaal niets nada noppes...?

Cubasis neemt geen enkele controllerdata of sysex op, helaas, alleen velocity. Hopelijk komt dat nog in een latere versie. Ook, en dat vind ik weer lastig, kun je geen MIDI track waarin een intern Cubasis-instrument is gebruikt, rechtstreeks opnemen als audio.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back