Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Yep, ik moest hem uit de dock halen, draaien, en dan weer locken.
Jammer dat ze de interface niet hebben aangepast voor landscape... die is nu een heel stuk kleiner! (nogal lui eigenlijk :frons: )
Ja dat werkte niet. Heb hem opnieuw gestart en nu doet ie het wel. Is wel kleiner maar nog werkbaar.

Iemand toevallig al ervaring met ios7 en verschillende muziek apps. Kreeg namelijk enige tijd geleden van de ontwikkelaars van Audiobus een email met een waarschuwing om voorlopig nog niet te updaten naar ios7. Zit eraan te denken om de nieuwe ipad air aan te schaffen maar dan zit ik uiteraard direct aan ios7 gebonden. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Apps die ik regelmatig gebruik zijn: Nanostudio, Audiobus, Animoog, ThumbJam, etc.

Laatst gewijzigd:
Ik heb iOS7 twee weken geleden geïnstalleerd en ben tot op heden geen problemen tegengekomen. Toegegeven, ik ben geen intensief gebruiker van Audiobus dus daar kan ik weinig over zeggen, behalve dan dat er ondertussen wel updates zijn geweest voor iOS 7. Animoog werkt bij mij prima.

Op Synthtopia las ik dat JACK audio connection kit niet werkt onder iOS 7 en dat dat waarschijnlijk ook niet verholpen gaat worden.

Verder ben ik zelf wel tevreden over iOS 7.
Het nieuwe uiterlijk is even wennen, maar het nieuwe bedieningspaneel vind ik erg handig.
Het aanzetten van Wifi gaat een stuk sneller en hij pikt het netwerk nu ook veel sneller op (bij mij althans).

PPG Wavegenerator komt nog voor het einde van dit jaar naar Mac en PC.

1451550_575161322556538_256193733_n.jpg

Voorlopig komt hij er in 32 en 64 bit VST formaat voor Mac en Windows, staat een AU versie in de planning en worden andere formaten overwogen.

Hij zal € 99,- gaan kosten en dat vind ik persoonlijk nogal aan de prijs.

Hoewel hij in het KingKorg topic al wordt genoemd wil ik hem toch ook hier niet onvermeld laten: Patch Morpher voor de iPad.

http://www.jazzman-ltd.co.uk

Ik vind het een app met zeer interessante mogelijkheden.
Helaas worden op dit moment alleen de KingKorg, Prophet 08 en Prophet 12 ondersteunt, maar daar zouden op termijn meerderdere instrumenten aan worden toegevoegd.
Wat mij betreft iets om in de gaten te houden.

Ziet er goed uit, die app - en hij ondersteunt blijkbaar ook de Mutable Instruments Shruti en (voor mij belangrijker) de Moog Voyager, waar hij ook als librarian dienst voor doet. Ik heb mijn iPad alleen niet bi-directioneel in m'n setup, dus dat wordt elke keer weer klooien om de data van de synth m'n iPad IN te krijgen... Heeft iemand daar een handig ideetje voor? Ik wil hem het liefst via rtpMIDI draadloos in m'n setup houden.

Ah, iets te vroeg gejuicht, er zijn in-app aankopen voor het unlocken van alle features zoals de librarian etc. Ik ga er in ieder geval mee experimenteren met de Voyager en misschien de unlock kopen (8,99€). Unlocks zijn wel per synth.

Hoewel hij in het KingKorg topic al wordt genoemd wil ik hem toch ook hier niet onvermeld laten: Patch Morpher voor de iPad.

http://www.jazzman-ltd.co.uk

Ik vind het een app met zeer interessante mogelijkheden.
Helaas worden op dit moment alleen de KingKorg, Prophet 08 en Prophet 12 ondersteunt, maar daar zouden op termijn meerderdere instrumenten aan worden toegevoegd.
Wat mij betreft iets om in de gaten te houden.

ik gebruik hem nu al een tijdje voor de king korg en deze editor is echt goed!, ook de insteek om te morphen tussen je favoriete presets en zo nieuwe sounds te maken is een hele goede, je krijgt er zo hele goeie resultaten mee.

En nu maar wachten op een uitbreiding voor een instrument dat ik ook daadwerkelijk heb. ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back