Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik kan een Alesis io dock kopen geschikt voor ipad 3.

Kan ik deze dan ook voor ipad 2 gebruiken?
Yep, ze hebben beide de oude 30-pins connector.

Er bestaat maar 1 model IO Dock.
Deze kan je gebruiken voor iPad 1/2/3.

De iPad 1 is de dikste, voor de 2 en de 3 zijn er plastic adapters/hulpstuk (of hoe je dit ook noemt),
om de iPad dikker te maken zodat deze goed/beter past in de dock.

Let er dan ook op dat deze er bij zitten, bij de IO dock.

Ik heb een iodock voor ipad 2 die overgenomen kan worden, heb nu een ipad mini retina en die past helemaal niet en voor mijn ipad 2 wil ik een andere oplossing die ook werkt voor de mini dus stuur maar een pb als er iemand geïnteresseerd is .

Vreemd, ik kan een idock overkopen maar deze schijnt alleen voor de ipad 3 geschikt te zijn.

Er zit in ieder geval geen hulpstuk bij, terwijl ik toch begrepen heb dat voor de ipad 2 en 3 een hulpstuk nodig is.

Ik heb een iO Dock voor de eerste generatie iPad met een een adapter voor de iPad 2 en deze wil ik wel verkopen voor € 100,-

Vreemd, ik kan een idock overkopen maar deze schijnt alleen voor de ipad 3 geschikt te zijn.

Er zit in ieder geval geen hulpstuk bij, terwijl ik toch begrepen heb dat voor de ipad 2 en 3 een hulpstuk nodig is.
Nog eens:
Er bestaat maar 1 model IO Dock.
Deze kan je gebruiken voor iPad 1/2/3.
De iPad 1 is de dikste, voor de 2 en de 3 zijn er plastic adapters/hulpstuk (of hoe je dit ook noemt),
om de iPad dikker te maken zodat deze goed/beter past in de dock.

Omdat ik op de Alesissite maar 1 adapter kan vinden en ze geven hier aan dat hij passend is voor ipad 2 en 3.
Je hebt gelijk, ze geven tegenstrijdige/verwarrende informatie.
http://www.alesis.com/print/print.php/242465
Dock Adapter for iPad 3rd Generation
The iO Dock is fully certified by Apple to work with iPad, iPad 2 and iPad (3rd gen). If you’re using the iO Dock with the original iPad, you don’t need an adapter.

Currently, the iO Dock comes with a black iPad 2 adapter in the box. This new adapter, pictured above, is gray and fits both iPad 2 and iPad (3rd gen). With this adapter, your iPad 2 or iPad (3rd gen) will fit seamlessly into your iO Dock.
(waarom staat alleen de 3rd Generation in de titel?)

Je kan altijd Alesis een mailtje sturen voor verduidelijking...

ik heb die io dock nooit werkend gekregen op mijn ipad3, ook met of zonder adapter...

bovendien stuurt dat ding geen sysex door op de midipoort,

Ik heb een griffin, ik zie dat ze ook voor de nieuwe thunderbolt aansluiting (air etc) nu docks hebben ook.

http://store.griffintechnology.com/powerdock-5-device-charger

graag gedaan.

effe zoeken op die site ik de mijne er niet zo snel tussenstaan, die link is voor opladers

EDIT:

deze dus, alleen geen usb erop das wel weer kut
http://store.griffintechnology.com/original-ipad/studioconnect-na17132-1

iO Dock werkt prima met mijn iPad 4.
Weliswaar met een 30pin/Lightning adapter, waardoor de iPad enigszins uitsteekt, maar het werkt verder allemaal wel.

Dat hij geen Sysex uitstuurt is helaas waar en vind ik een zeer ernstig gebrek.

Er is tot nu toe nog geen enkel 'muziek dock' dat alle dingen biedt die ik wens, namelijk: audio in, audio out, MIDI in en uit en zowel 30pin als Lightning compatibel.
Misschien is het er intussen wel, maar ken ik het betreffende apparaat nog niet.

Wie tips heeft.... ;)

Heeh, dat ziet er interessant uit...

Ik wacht tot die MidiConnect voor lightning beschikbaar komt.
Als ik het goed begrijp is dat dus ideaal om synths mee te editten... (ook degene die met sysex gaan).

Het audio gebeuren hoeft van mij allemaal niet...

ik heb die io dock nooit werkend gekregen op mijn ipad3, ook met of zonder adapter...

bovendien stuurt dat ding geen sysex door op de midipoort,

Ik heb een griffin, ik zie dat ze ook voor de nieuwe thunderbolt aansluiting (air etc) nu docks hebben ook.

http://store.griffintechnology.com/powerdock-5-device-charger

graag gedaan.

effe zoeken op die site ik de mijne er niet zo snel tussenstaan, die link is voor opladers

EDIT:

deze dus, alleen geen usb erop das wel weer kut
http://store.griffintechnology.com/original-ipad/studioconnect-na17132-1

Laatst gewijzigd:
ik heb de iRig midi gekocht.

Het probleem is: hij werkt wel met mijn iPad 2 maar niet met mijn iPhone 4s.
Beide hebben iOs 7.
Ik heb iRig Midirecorder opnieuw geinstalleerd maar dat maakte niet uit. Alle inputs staan op omni. Via google lees ik ook helemaal niets over vergelijkbare problemen.

Echt geen flauw idee wat mis kan zijn. Het is allemaal zo recht toe recht aan dat je niets over het hoofd lijkt te kunnen zien.
Wie kan helpen ?

Het grote probleem met al die docks is Apple die steeds wisselt van specs en alles.
Dat was met de Ipod al zo met het laden via Firewire en toen opeens USB 5V en de Bose sounddock opeens niet meer kon laden.
Nu zie je dat weer met 30pins vs Lightning en allerlei flut adaptors, je wordt er gek van.

Vwb de IOdock van Alesis, die werkt prima. De adaptor plaat (die de cradle op vult) is voor zowel de Ipad 2 als Ipad 3.
Al die 30 pins zooi begint nu al aardig gedumpt te worden omdat die standaard ophoud te bestaan.
Houd de aanbiedingen in de gaten.

Een 64Gb Ipad3 kost nu 2e hands bijna niks meer (relatief) en je kunt daar alles prima op doen.
Je kunt dan in de toekomst een simpele 16Gb Air kopen voor de zwaardere games en je browse/zakelijk werken en je GB vreet muziek rommel blijf je lekker op je studio ipad3 doen.
Geen gedoe met adaptors of dingen die niet mooi passen of werken.

Dank voor de reactie en bespiegelingen.

Uiteindelijk kan ik mij niet goed voorstellen dat er veel verschillen zouden moeten zijn tussen de iPad 2 en de iPhone 4s.
Wat zou het in vredesnaam kunnen zijn.

de 4S eens een keer echt uitzetten (power+menu knop lang vasthouden) en rebooten.
Dit werkt soms met apps die steeds vastlopen en je weer in IOS terug komt.
Zo'n reboot maakt soms dan een verschil.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back