Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Tis best een vette app dat looptastic. Had de free version op mijn iphone gezet vanmiddag en it does the trick inderdaad. Wel een klein beetje omslachtig, maar tot ik een ander alternatief heb werkt dit prima, thanx :)

http://www.ricecode.com

ook een goede sampler waarbij je bij elke sample
4 startpunten kunt vastleggen.

elke sample is een module die je aan elkaar koppelt
en weer kunt resamplen
ook effectsmodules en een patternsequencer en editor voor
one shot samples

Hi Guys,

Ben aan't overwegen om een Ipad aan te schaffen. Deze om te gebruiken met musicreader, maar ook mijn setups te kunnen maken van mijn synth. Het enige wat mij tegenhoudt is het missen van een usb-aansluiting. Hoe is het mogelijk om een synth aan te sluiten op de Ipad, en ook nog eens een externe geluidskaart, .....

Bestaat Logic ook voor Ipad? En indien ja, hoe sluit je dan je keyboard aan?

Begrijpen jullie wat ik bedoel? Ben een beetje bang dat dit niet echt mogelijk is.

Kent er iemand een goede oplossing voor dit?

BTW: Beste wensen voor 2011

Het enige wat mij tegenhoudt is het missen van een usb-aansluiting

Dat is denk ik het grootste misverstand dat de ronde doet over de iPad. Er zit namelijk wel gewoon USB op, alleen zit die (zoals alles) op de dock connector. Dat betekent dat voor het gebruik van reguliere USB een verloopje (de Camera Connection Kit) nodig is.

Bestaat Logic ook voor Ipad? En indien ja, hoe sluit je dan je keyboard aan?

Nee. Volgens mij wil jij de iPad gebruiken als een reguliere computer. Als dat inderdaad je idee is zou ik er zeker geen aanschaffen want dan ga je echt bedrogen uitkomen.

Wat zijn dan zo de grootste beperkingen bij het gebruik van een Ipad?

Misschien dan toch beter uitijken voor een TabletPC, alleen ben ik die rot-windows zoooooooooo beu!!!!!!!!!!

Wat zijn dan zo de grootste beperkingen bij het gebruik van een Ipad?

Misschien dan toch beter uitijken voor een TabletPC, alleen ben ik die rot-windows zoooooooooo beu!!!!!!!!!!

De Ipad is in principe een tablet pc. De grootste beperking is uiteraard de hardware en de beschikbaarheid van de voor jou benodigde apps. Het is niet zo dat je simpel een cdtje er in stopt en nieuwe software installeert zoals logic..

Spaar met zon wensen beter door voor een notebook. En als je dan graag apple wil een macbook :).

Ja manvsmachine,
maar ik had graag mijn pc ook gebruikt als musicreader, naast alle andere toepassingen.
En dan heb je echt wel een tablet nodig.
En jammer genoeg bestaat dat niet bij apple. Waarom maken ze dat daar gewoon niet?

Wat leesvoer en workshops door Music Tech magazine

NOW AVAILABLE ON THE APP STORE

MTF Video Focus: Final Cut Pro
132-pages of practical Final Cut know-how for professionals and serious video editors and includes 14 walkthroughs and workshops to help to master Final Cut Pro.
Download for just £5.99
($9.99 USD, 7.99 Euro)

MTF Mastering v2
This 132-page special features mastering with all the major DAW’s and plug-ins, 15 mastering workshops, monitoring essentials and the best mastering engineers interviewed
Download for just £5.99
($9.99 USD or 7.99 Euro)

MTF Ableton Live 8
This 132-page special features 67 pages of all-new Live 8 workshops, top name interviews, pro user guides, features and more.
Download for just £5.99
($9.99 USD or 7.99 Euro)
MTF Guitar Tech
132-pages dedicated to recording guitarists covering all the products and techniques where guitars meet technology.
Download for just £5.99
($9.99 USD or 7.99 Euro)
MTF Logic Pro 9
132-pages offering you 16 Logic Pro 9 Workshops, 5 Logic Pro 8 Workshops, getting started with Logic Pro 9 and Logic for Guitarists.
Download for just £5.99
($9.99 USD or 7.99 Euro)
MTF Mastering v1
132-pages offering you 16 Logic Pro 9 Workshops, 5 Logic Pro 8 Workshops, getting started with Logic Pro 9 and Logic for Guitarists.
Download for just £5.99
($9.99 USD or 7.99 Euro)
MTF Native Instruments
132-pages concentrating purely on NI software and hardware and features 10 Native Instruments workshops and 7 Production techniques
Download for just £5.99
($9.99 USD or 7.99 Euro)
MTF Pro Tools
132-pages featuring 18 Pro Tools workshops, Introduction to using Pro Tools, Pro User interviews, Guides to Digidesign and much more!
Download for just £5.99
($9.99 USD or 7.99 Euro)
MTF Reason
132-pages featuring 16 Rerason 4 workshops, 5 classic Reason 3 workshops, 138 Tips and Tricks, 5 Pro User interviews and much more.
Download for just £5.99
($9.99 USD or 7.99 Euro)
MTF Synthesis
132-pages featuring 11 synthesis workshops, 16 reviews of the very best hardware and software synthesizers. This is the definitive guide to Synthesis in all its forms.
Download for just £5.99
($9.99 USD or 7.99 Euro)

http://www.griffintechnology.com/products/stompbox#

stompbox-2.jpg

Toch nog een beetje lachwekkende reactie van amidio gisteren
op de website:

Sorry it took so long. Looks like the last update with copy/paste has been rejected by Apple back in September 2009. So the app isn't updated. I'm going to find out why and get back to you. Meanwhile we will make the update again

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back