Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Toch ook maar rebirth voor de ipad gekocht :). Werkt toch wel een stuk lekkerder dan de iphone versie moet ik zeggen. En op mijn mac kan ik het origineel al lang niet meer draaien daar het voor de classic omgeving geschreven is. Zowieso is het leuk speelgoed voor onderweg in de trein. Je kunt er best aardig een compleet nummer mee maken... Is er eigenlijk in rebirth ook ondersteuning voor de camera connection kit? lijkt me namelijk een ideale groovebox icm met een echte controller :)

Hier een tip, voor de gitaristen onder ons. Ik heb deze website gevonden, gaat over Guitarist's Reference HD. Is een akkoorden database en nog veel meer.

http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=326724

Er staan 50 codes, voor een gratis installatie, kerstcadeau van de ontwikkelaar (kies inwisselen in I-tunes), kost normaal 5 euro. Ik heb na een paar keer proberen de app binnengehaald. Ik dacht dat ik WW9TTRP69T4W heb gebruikt. Mogelijk zijn er nog meer codes ongebruikt?

Is er eigenlijk in rebirth ook ondersteuning voor de camera connection kit? lijkt me namelijk een ideale groovebox icm met een echte controller

Zo te zien dateert de release van Rebirth nog van voor iOS 2.4, dus dat zal nog niet, maar het zou wel leuk zijn als dat alsnog zou komen.

Ligt het aan mij of is het een beetje rustig op audio app gebied?
Zit nog steeds op Beat Maker 2 te wachten en een Nanostudio update.

Er mag van mij ook wel weer een IMS20 update komen met iig midisync.

Heb laatst voor live Minisynth pro aangeschaft maar dat vind ik een tegenvaller.
Sound is op zich ok maar werkt niet lekker.
Heb die ontwikkelaar ook paar keer gemaild en kreeg geen reply. Ben ik er ook meteen klaar mee :)
De IMS20 is voor live nog ff geen optie ivm latency en dat hij mono is.

Heb naar die NLOG gekeken maar die kan me ook niet overtuigen en wil niet 12 euro aan een app uitgeven die ik niet ga gebruiken.
Heeft iemand die?
Ik wil live met een keyboardje en Ableton een synth op de ipad aansturen.
Accoordje hier een daar maar ook sequences vanuit ableton.
Tips?

Mag het in deze draad niet over geruchten hebben maar na het aantal lekken dat er nu geweest is kunnen we vrij zeker zijn dat de iPad 2 een enorm hoge resolutie gaat krijgen. ( 2048x1536 ipv 1024×768 ) maar goed zeker weten doen we pas bij release, het was iig bedoeld als antwoord op je vraag :)

Ik heb met veel belangstelling deze thread gelezen en ben inmiddels ook de trotse eigenaar van een ipad. Nou vroeg ik me welke app ik moet gebruiken om ableton live 7 mee aan te sturen. Of werken alle (lees touchosc, touchAble, ac-7) allleen met ableton live 8?

Mag het in deze draad niet over geruchten hebben maar na het aantal lekken dat er nu geweest is kunnen we vrij zeker zijn dat de iPad 2 een enorm hoge resolutie gaat krijgen.

Ik las eergisteren juist weer dat de ipad2 toch dezelfde resolutie zou krijgen.
We wachten af.
Mijn vrouw en ik gebruiken onze iPad vrij intensief, dus er moet er sowieso één bij op termijn. ;)

Dextah: volgens mij doen de huidige apps niets met midi clock signalen, syncen wordt een moeilijk verhaal. Zou mooi zijn als er een lijstje komt met apps die core midi hebben en dus midi kunnen ontvangen.

Gebruikt iemand Bleepbox? Is dat wat? Ik kwam ook Sunvox tegen, interface schrikt mij af, ziet eruit als een hele oude tracker. De recenties zijn positief. Gliss heb ik nog niet, ziet er erg vaag uit. Toro Mini Synth is wel gaaf, vooral de sticky keys functie (soort arpeggiator), ik kan alleen geen aangepaste presets opslaan?

Ik las ergens dat je in de Multitrack DAW app bij loops wel begin en eindpunt kan instellen. Dan zou je loops die niet helemaal lekker zijn opgenomen kunnen bouncen of resamplen naar juiste lengte (en met juiste tempo?). Misschien een oplossing om te kunnen werken met loops zonder tussenkomst van PC?

en, altijd leuk, een wenslijstje:
- Iets als Recycle als app
- De I-drum VST als app, lekkere interface op PC wordt dan nog beter.
- Looptastic en StudioHD in 1 geintegreerde app (=Ableton lite)

In ricepad zit een resample functie, las ook iets over tempo per module.
app zit nog in beginfase maar is veelbelovend........
website heet dacht ik ricecode

De IMS20 is voor live nog ff geen optie ivm latency en dat hij mono is.

?? De iMS20 is toch stereo ? Je kunt de pan zelfs in de sequencer aansturen.

Ik heb sinds enkele dagen ook een iPAD. Het begon plots te kriebelen toen ik zag dat Rebirth op de iPAD liep. Dit is in feite mijn eerste aanraking met soft-synths haha.
Rebirth, iMS20, iElectribe en FunkBox heb ik er nu op staan, ik vind het een leuk ding. Handig voor op vakantie ook !

Ik hoop er ook mee te kunnen multitracken, maar daar moet ik me in verdiepen. Die Amplitube lijkt me wel leuk, maar ik wil toch wel stereo opnemen, liefst 2 a 3 stereo sporen tegelijk...

Neem je me nou in de maling?

?? De iMS20 is toch stereo ? Je kunt de pan zelfs in de sequencer aansturen.

Ik heb sinds enkele dagen ook een iPAD. Het begon plots te kriebelen toen ik zag dat Rebirth op de iPAD liep. Dit is in feite mijn eerste aanraking met soft-synths haha.
Rebirth, iMS20, iElectribe en FunkBox heb ik er nu op staan, ik vind het een leuk ding. Handig voor op vakantie ook !

Ik hoop er ook mee te kunnen multitracken, maar daar moet ik me in verdiepen. Die Amplitube lijkt me wel leuk, maar ik wil toch wel stereo opnemen, liefst 2 a 3 stereo sporen tegelijk...

Er zijn er wel een paar die syncen.
Sprak de ontwikkelaar van Steppolyarp en de update daarvan krijgt ook midisync.

In dat filmpje van die akai synthstation49 versprak die akaiman zich volgens mij.
Hij zei je kan er apps zoals moog filtraton mee controllen.. Teminste dat dacht ik te horen.
Zou wel vet zijn als de update coremidi krijgt.

Ik heb ergens een lijstje gezien op t net van apps met coremidi.
Zal het posten als ik weer weet waar.

Dextah: volgens mij doen de huidige apps niets met midi clock signalen, syncen wordt een moeilijk verhaal. Zou mooi zijn als er een lijstje komt met apps die core midi hebben en dus midi kunnen ontvangen.

Gebruikt iemand Bleepbox? Is dat wat? Ik kwam ook Sunvox tegen, interface schrikt mij af, ziet eruit als een hele oude tracker. De recenties zijn positief. Gliss heb ik nog niet, ziet er erg vaag uit. Toro Mini Synth is wel gaaf, vooral de sticky keys functie (soort arpeggiator), ik kan alleen geen aangepaste presets opslaan?

Ik las ergens dat je in de Multitrack DAW app bij loops wel begin en eindpunt kan instellen. Dan zou je loops die niet helemaal lekker zijn opgenomen kunnen bouncen of resamplen naar juiste lengte (en met juiste tempo?). Misschien een oplossing om te kunnen werken met loops zonder tussenkomst van PC?

en, altijd leuk, een wenslijstje:
- Iets als Recycle als app
- De I-drum VST als app, lekkere interface op PC wordt dan nog beter.
- Looptastic en StudioHD in 1 geintegreerde app (=Ableton lite)

DEZE was al bekend?

StudioDock.jpg

In de US staat ie voor $199,- dus zal ook zoiets in euro's worden... Zit ook MIDI in + out op :)

:D hehehe, had 't kunnen weten natuurlijk..

Er zijn er wel een paar die syncen.
Sprak de ontwikkelaar van Steppolyarp en de update daarvan krijgt ook midisync.

Nou, laat 'm eerst maar eens netjes CoreMIDI implementeren.
Dan hoef je op de mac tenminste niet meer te kloten met allerlei 3rd party DSmidi achtige dingen.
Overigens had hij die update al ergens in november aangekondigd, dus ik wacht met smart af (eerder koop ik 'm gewoon ook niet... :D)

Nee idd, dat ds midi is niks.
Ik vind het wel een toffe app moet ik zeggen... helemaal als er een update komt met coremidi.

Hoop op meer (step)sequencers.
Hoe tof zou het zijn als je al je externe midi met de ipad kan aansturen.

Is er niet iemand hier op het forum waar we iets mee kunnen ontwikkelen? :eureka:
Of een leuk nederlandscshe ontwikkelaar die we kunnen benaderen?

Hoop nog steeds dat korg met een update komt waar die seq midi uit sturen.
Wordt wel veel om gevraagd dacht ik op het korg forum.

Nou, laat 'm eerst maar eens netjes CoreMIDI implementeren.
Dan hoef je op de mac tenminste niet meer te kloten met allerlei 3rd party DSmidi achtige dingen.
Overigens had hij die update al ergens in november aangekondigd, dus ik wacht met smart af (eerder koop ik 'm gewoon ook niet... :D)

LiveControl Ableton

LiveControl Ableton

Graag wil ik via TouchOSC en LiveControl Ableton gaan bedienen, via een adhoc wifi netwerk met m'n MBP [OSX 10.5.8].

Als ik LiveControl_iPad.touchosc in de TouchOSC editor laad, zie ik geen text in de clips en zijn deze allemaal grijs. (zie bijlage Template iPad.JPG)
Dit zou er volgens de manual net als weergeven in bijlage Template manual.JPG uit moeten zien.

De template kan wel in de ipad geladen worden, maar de zogenaamde 'selection ring' in ableton krjig ik niet zichtbaar. Alleen de drumpads en keys komen in Ableton wel als MIDI data binnen.

Heeft iemand dit ook ervaren en/of een mogelijke oplossing?

Attachments

• Template iPad.JPG
    Template iPad.JPG
    10 KB · Bekeken: 100
  • Template manual.JPG
    Template manual.JPG
    16,1 KB · Bekeken: 91
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back