Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ja, dat kan.
Het probleem van het iTunes systeem is dat de apps toch wel wat duurder worden. Een Iphone app was maximaal 8 euro, maar sommige Ipad progjes zijn al 30 euro. Dan wil je toch wel weten hoe het werkt. Demootjes bestaan niet. Je moet afgaan op reviews (die van de meeste programma's niet bestaan) of vage Youtubefilmpjes van de makers. Rebirth, Electify, iElectribe en ims-20 vind ik geweldige apps. Ik heb TouchOSC aangeschaft maar daar doe ik eigenlijk niks mee omdat door MidiYoke mijn synths op hol slaan en ik geen zin heb om dat te verhelpen.
Ik heb ook een tijdcode DJ-app gekocht maar die kon alleen (eigenlijk ook wel logisch) in relative mode werken. Ik heb het één keer getest maar doe er vervolgens niets mee.
Sommige makers lossen het op via gratis Liteversies maar dat doen ze lang niet allemaal.

Ik had pas van een app-ontwikkelaar
een code gekregen om zijn dure app
gratis te installeren als tester ervan

maar van Apple mogen klanten uit Nederland
die gratis-app- test codes niet gebruiken.

Ja, dat kan.
Ik heb TouchOSC aangeschaft maar daar doe ik eigenlijk niks mee omdat door MidiYoke mijn synths op hol slaan en ik geen zin heb om dat te verhelpen.
Midi yoke is zwaar verouderd. Ik zou LoopBE1 gebruiken die is ook gratis en die is wel stabiel en werkt zelfs op 64 bits. Als je meer virtuele poorten wilt hebben dan zou je loopbe16 kunnen aanschaffen.

Ik zou het wel doen als ik jou was, touchosc is en blijft echt een geweldige app voor de ipad.

Ik had pas van een app-ontwikkelaar
een code gekregen om zijn dure app
gratis te installeren als tester ervan

maar van Apple mogen klanten uit Nederland
die gratis-app- test codes niet gebruiken.

Ik krijg regelmatig promo codes aangeboden...maar vanwege het feit dat deze codes vaak alleen in de US werken is het in de euro iTunes vaak een no-no om deze in te kunnen wisselen.

Goeie vraag van Dextah, ben ook wel benieuwd.
Maar het vreemde is dat die AC-7 pro voor de iPad momenteel uit de app-store is verdwenen... Komt er misschien een grote update aan, voor IOS4.2 (met midi features wellicht?)

Er staat nu op de site van Saitara

Something very big is coming very soon.....

Morgen staat er ook iets te gebeuren rondom itunes, zie de cryptische aankondiging van Apple. Ben benieuwd. Mijn gok is trwns dat het nog te vroeg is voor de ipad met camera, en de 7" ipad is ook al ontkend, dus wie weet...

screen_shot_2010-11-15_at_10.19.11_am.png

http://www.exopc.com/en/exopc-slate.php heb ik een prototype van in m'n handen gehad. Komt vrij binnenkort, zover ik begreep.
Draait win7, widescreen met verder ongeveer dezelfde formfactor als ipad, iets lichter, 1080p out, gewoon usb etc.
Maar ik vraag me af of ze de marketingmachine van Apple, de installed base, de appstore (!) enzovoorts nog kunnen inhalen.

Een iPad van 32" !! :)

Morgen staat er ook iets te gebeuren rondom itunes, zie de cryptische aankondiging van Apple. Ben benieuwd. Mijn gok is trwns dat het nog te vroeg is voor de ipad met camera, en de 7" ipad is ook al ontkend, dus wie weet...

screen_shot_2010-11-15_at_10.19.11_am.png

Beatles :gaap:

Krijg morgen Akai Synthstation 25 en IK Irig binnen.

Ben benieuwd wat er allemaal werkt met die Synthstation.

Pfff... Wat een saaie dag die ik morgen alweer vergeten ben. Hopelijk dan... Met die stomme fossielen en met zonder update.

Over readers gesproken; flipboard is gratis en erg handig in gebruik, en sinds gisteren is pulse ook gratis geworden. Dikke aanraders allebei.

Over readers gesproken; flipboard is gratis en erg handig in gebruik
flipboard vind ik met afstand het allerbeste programma voor de ipad. Het kost je eenmalig een half uurtje om de juiste twitter lijsten te maken en deze te koppelen aan de secties in flipboard, maar daarna heb je elke dag voor elke categorie die je zelf gemaakt hebt en interessant vindt een mega actueel sexy uitziend interactief magazine.

zo had ik een abonnement op computer music vroeger, maar doordat ik nu de juiste twitterlijsten heb samengesteld heb ik nu elke dag de muziek / synth / nieuws / etc... informatie die ik graag wil. Het viel me al snel op dat alles wat er in de computer music stond of in de krant waar ik ook een abonnement op had, dat dat voor mij allemaal oud nieuws was, omdat er niets tegen de snelheid van het scrapen van twitterberichten op kan.

dus ik ben nu compleet abonnementloos :D en heb toch elke avond 9 magazines met actuele informatie tot mijn beschikking (en al die informatie is nog gratis ook :D, na aanschaf van je ipad, die ik toch al had omdat ik het in de studio gebruik).

flipboard rules (mits je dus je eigen magazine tweets lijsten heb samengesteld)!

Dan ook ff @synthforum volgen... altijd handig.

Dan ook ff @synthforum volgen... altijd handig.

voor mij niet zo, ik heb echt voor flipboard puur informatie tweets geselecteerd. @synthforum is volgens mij alleen de marktplaats van synthforum, dat zijn voor mij meer posts, en posts lees ik liever in een RSS reader zoals river of news.

maar goed, voor iedereen is de inhoudswens van een magazine natuurlijk anders, dat is het mooie van het zelf instellen van je lijsten voor magazines en rss readers. Het wordt gewoon precies zoals jij dat wilt :).

flipboard even gecheckt, gebruikte tot nu toe Pulse. Fliboard is een stuk sneller en ook als je iets in browser view wil bekijken laadt flipboard sneller. Jammer alleen dat je een twitter account moet hebben om verschillende twitter lijsten samen te gooien in 1 categorie. Ik hoef geen account maar wil wel wat dingen volgen, nu krijgen die allemaal een aparte sectie. maar mooi is het zeker en korte laadtijden!

champ gooit de boel door de kamer

gloeiende.......

SynthStation 25 niet iPhone 4 compatible!!!

En bedankt Akai met jullie support *zucht*

Irig werkt overigens goed.

Binnenkort een volledige review over dit alles en meer (de site is bijna af :) )

champ gooit de boel door de kamer

gloeiende.......

SynthStation 25 niet iPhone 4 compatible!!!

En bedankt Akai met jullie support *zucht*

Irig werkt overigens goed.

Binnenkort een volledige review over dit alles en meer (de site is bijna af :) )

Heb je wel de update,
op de synthstation site staat dat het iphone 4 retina display support heeft,

of echt alleen het display en voor de rest niks....:frons:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back