Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Check een paar stappen hierboven ;)

Ik las in het forum van Intua dat Beatmaker 2 nog wacht op approval door Apple, kan elk moment gebeurd zijn:

Hi!

We are thrilled to announce that BeatMaker 2 has been officialy submitted to Apple.
We are now waiting for the approval process to complete!

Thank you for your support!
Intua team.

http://www.intua.net/forums/viewtopic.php?f=5&t=1788

Ik hoop dat in Beatmaker 2 een goede wave editor zit om samples te editten. Ik mis ook nog de mogelijkheid om loops te bewerken met EQ en compressie. Sonoma Studiotrack heeft deze effecten, app is alleen veel te duur. Er zijn wat stand alone effecten, maar dat is niet handig.

http://www.vericorder.com/wp-content/uploads/vc.jpg
vc.jpg

Deze editor ziet er ook wel goed uit.....

Ik heb niet de hele thread doorgenomen dus excuseer als mijn vraag dubbelop is.
Binnenkort wil ik de Ipad integreren in mijn dj-sets als een soort extra trigger apparaat weaarmee ik toegewezen samples instant kan triggeren over de muziek.

Ik draai tegenwoordig met Serato en dus digitaal. Ik vraag me dan eigenlijk ook af hoe ik de Ipad zou moeten integreren in zo'n digitale dj setup? Of moet ik gewoon een klein mixertje kopen waar ik de Ipad naar route en vervolgens de mixer naar de main Mixer oid?

Any help is appreciated.

Overigens bedoel ik qua soort app iets wat lijkt op de Idaft app van Daftpunk maar dan eentje waar ik zelf samples onder kan toewijzen.

Dank en groet,

ens

Misschien is de app dj sampler iets? De betaalde versie kan eigen samples laden.
Ik heb niet de hele thread doorgenomen dus excuseer als mijn vraag dubbelop is.
Binnenkort wil ik de Ipad integreren in mijn dj-sets als een soort extra trigger apparaat weaarmee ik toegewezen samples instant kan triggeren over de muziek.

Ik draai tegenwoordig met Serato en dus digitaal. Ik vraag me dan eigenlijk ook af hoe ik de Ipad zou moeten integreren in zo'n digitale dj setup? Of moet ik gewoon een klein mixertje kopen waar ik de Ipad naar route en vervolgens de mixer naar de main Mixer oid?

Any help is appreciated.

Overigens bedoel ik qua soort app iets wat lijkt op de Idaft app van Daftpunk maar dan eentje waar ik zelf samples onder kan toewijzen.

Dank en groet,

ens

Xenon groovesynth update met coremidi..externe midi input via cameraconnector.

:okdan: Daar zat ik al een tijdje op te wachten.

Dingsaller lijkt me ook interessant.

heeft iemand nog een tip voor een echt goede ipad DJ app? (dus waar je zelf met mp3's een beetje voor de fun kan mixen?).
er zijn er zoveel te vinden, dat ik echt geen idee hebt welke ik moet kopen.

wie heeft er goede ervaringen met een bepaalde dj app?

Ik gebruik zelf al een tijdje Sonorasaurus Rex waar ik zeer tevreden over ben : http://appshopper.com/music/sonorasaurus-rex

Ik heb cmiPad nog niet in de appstore gezien, maar hier wel een pagina met informatie van de ontwikkelaar. Zo te zien toch MIDI.

http://fairlightinstruments.com.au/ipad-and-iphone-apps

Wow, dat begint er toch wel erg interessant uit te zien!
Ik heb inmiddels ook een Ipad gekocht voor gebruik als o.a. muziekreader. Ben tot nu toe erg tevreden over Forscore na een weekje testen.
Morhwiz ook geinstalleerd. Het zou mooi zijn als deze app ook MIDI-out krijgt. Op mijn verlanglijstje staat iig op dit moment Seline HD en de fairlight. De korg ims-20 staat er inmiddels ook op, maar is redelijk ingewikkeld qua bediening ism de sequencer. Hier moet ik nog eens even induiken. Nu dus nog de fairlight als portable workstation, een audio-editor a la wavelab/audacity en een modulaire synth en het feest is compleet!

ExpressionPad schijnt ook goed te zijn.

ExpressionPad, ik hem hem, ik vind er nog niet veel aan. Ik heb de app tot nu toe alleen geprobeerd met de ingebouwde synth, beetje lelijk geluid, en weinig mogelijkheden om de sound te editen.

Maar goed, ExpressionPadApp is bedoeld als midi controller. De interface is een grid met noten, ik had gehoopt dat je er scales mee kon instellen (major, minor, blues, dorian, etc.). Dat kan dus niet, alleen de tuning kan je instellen: de onderlinge verdeling van de noten in het grid. Bij fourth, fifth, guitar verspringen de vakjes.

Op zich kan je er wel aardig mee pingelen, ik had er meer van verwacht, de scales zoals in Thumbjam, of Morphwiz werken erg prettig.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back