Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Over die Fairlight app...

Grrrrrrr....

Inmiddels zit er wel core midi in maar weet niet of dat al in de eerste versie zal zitten, ga trouwens vanavond testen8~

Ja, dat ben ik zeker( had ik ook nooit gedacht in de jaren 80 dat ik later gewoon met de man die het allemaal bedacht soms dagelijks zit te mailen) mp3 mag nie ;-(
Maar het is heel simpel: hij klinkt GEWELDIG!
Nogmaals, het is een hele leuke app maar hij kan qua mogelijkheden niet op tegen een ander professioneel programma. We zijn inmiddels 30 jaar verder en verwend. Wil je DE sound en een aantal mogelijkheden van de originele cmi dan is het een goede keuze vind ik.

Beatmaker 2 is ook uit

20 dollar
ik pas tot de uitverkoop

las ook ergens dat je omdat er nog geen manual is je zolang die van nanostudio kan gebruiken.... :)

Heb Beatmaker 2 op de Ipad gezet, vanavond mee aan de slag.

Ik geloof niet dat er snel een discount komt, prijs is nu 16 euro, als de discount er toch komt, dan kan je misschien 5 euro besparen. De FX specs zijn interessant, EQ en compressie zijn meer dan welkom.

- 10 effect units to choose from: Reverb, Compressor, Filter, Delay, EQ, Flanger, Chorus, AutoPan, BitCrusher, Overdrive.
- 3 effect slots for each instrument, unlimited global effect racks
- Customizable Cross Controller for all effects, to manipulate multiple parameters at once

Loop/sample/wave editor heeft ook goede specs:

- Full-fledged wave editor with intuitive pinch and selection for manipulating samples
- Basic edition tools: trim, cut, copy, paste, with 8 levels undo/redo
- High quality time-stretching and pitch-shifting algorithms
- Audio tools: normalize, silence, reverse, fade in and out, cross-fade
- Record new samples from device microphone or plugged instrument
- Loop points and tempo/signature editor

Unlimited tracks en unlimited FX geloof ik niet.... CPU van de I-pad is niet supersnel. I-pad versie komt als gratis update.

Ziet er zeker goed uit.

Apps worden wel steeds duurder, maar ook 'volwassener' heb ik het idee.

Doet mij aan de Thicket denken

(heeft ook vga out dacht ik)

Het lijkt zo op het oog, een combinatie, van Thicket en Reactable.

Deze laatste heb ik nog niet, maar vind ik wel interessant. Van Konkreet wil ik toch meer zien en horen voor ik overweeg er bijna € 20,00 aan uit te geven.

dat konkreet ziet er erg indrukwekkend uit op dat filmpje. Goeie tip!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back