Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
En vooral niet te vergeten IOS 4.3 :)

Nieuwe features:

- Personal Hotspot!!! (eindelijk je wifi ipad online via de iphone)
- Itunes Home sharing ( je muziek delen via wireless ipv enkel remote)
- Snellere Safari performance
- Airplay verbeterd

http://www.apple.com/ios/

@manvsmachine:
IMS-20:
Ik heb in deze app nog geen sample kunnen ontdekken. De drumgeluiden worden ook dmv synthese gemaakt en kunnen dus compleet ge-edit worden. Deze sounds hebben volgens mij ook hun eigen sequencer per stuk. Best wel interessant.
Wat effecten betreft heb je volgens mij 1 master effect voor alle parts, en 1 insert effect voor alleen de main-synth, dus twee in totaal.
IOS:
Schiet allemaal niet zo op. Het zou leuk zijn als het bluetooth protocol normaal ondersteund wordt, dus dat ik de ipad ook kan pairen met een normale gsm telefoon of bluetooth gps en niet alleen een aaiphone. Ondersteuning voor een usb-drive met samples, pdf's, films of data zou pas goed nieuws zijn. Apple is helaas nog steeds te arrogant wat dat betreft....Jammer, gemiste kans.

Garageband:
Ben erg benieuwd, dit is samen met de Fairlight -app toch wel iets waar ik naar uit kijk. Sony Acid voor de Ipad, hopelijk ondersteunt deze app ook wav's.

Ben erg benieuwd, dit is samen met de Fairlight -app toch wel iets waar ik naar uit kijk

Nogmaals, de Fairlight app is zeker leuk en gaaf maar je moet het wel redelijk nuchter bekijken hoor, zie eerdere dingen die ik er over schreef. We zitten dicht bij de Goldmaster dus ik verwacht dat het niet al te lang meer duurt. Op de ipad werkt het toch echt beter omdat je meer de ruimte hebt maar op de iphone 4 loopt het ook als een tierelier. Overigens vond ik nu ook fairlight series III geluiden maar dat zou een foutje kunnen zijn. De hardwareversie van de reissue is klaar en te bestellen trouwens.

@VL7
Heb net even m'n banksaldo gecheckt=(, ik ga toch voor de Ipad versie helaas. Ipv de reissue zou een 2ndhand synclavier+ 2ndhand IIx toch mijn voorkeur hebben (ben ik voor 10.000 klaar en heb ik vergeleken met de reissue nog 10000 over voor reparaties :duivels:)ipv een nieuwe, maar ik wacht toch even op de Ipad versie gezien mijn huidig saldo. :D
(En kan ik ook nog een VL1 erbij kopen ipv een VL7:mega:......)

Er was al enige usb ondersteuning via de camera connection kit. Maar veel verder dan foto's importeren gaat dat niet. Al vermoed ik wel dat men in een app een soortgelijke ondersteuning kan inbouwen. Verder is het mij opgevallen dat de poort vaak helemaal niet voldoende stroom kan leveren voor sticks. Al heb ik er zelfs een externe hd van western digital aan kunnen hangen.

Ik vraag me dan wel weer af of de samsung galaxy tab dan wel usb ondersteuning levert op een normale manier.
De Android tablets van archos alleen via een speciale kabel...

En over bluetooth pairen:
Dat werkt met andere telefoons ook 9 van de 10x maar half..
Ik moet zeggen dat ik die functie ook geen gebrek vind.

'k Vraag me af of de nieuwe iPad (2) nog past op het hardware dat allemaal is uitgekomen voor deel 1.. (zoals die dockingbay van Alesis, akai, etc.) :erm:

Boven = 1, onder = 2
mockup_ipad2_1.jpeg

Er was al enige usb ondersteuning via de camera connection kit. Maar veel verder dan foto's importeren gaat dat niet.

De meeste MIDI apparatuur die ik er aan heb gehad deed het anders ook prima. Toegegeven, soms met een hub met z'n eigen voeding, maar toch....
Verder begreep ik dat mensen al toetsenborden, USB microfoons en zelfs een audio interface aan de praat hebben gekregen in combinatie met een iPad.

'k Vraag me af of de nieuwe iPad (2) nog past op het hardware dat allemaal is uitgekomen voor
deel 1.. (zoals die dockingbay van Alesis, akai, etc.)

Dat vraag ik me ook af.
Gaan ze straks die producten ook voor de Ipad 2 ontwikkelen of komen ze met adapters?

Overigens vind ik het wel een mooie 'update' en netjes dat de prijzen gelijk blijven.
We waren al aan het sparen voor een Ipad erbij,dus dat komt goed uit. ;)

'k Vraag me af of de nieuwe iPad (2) nog past op het hardware dat allemaal is uitgekomen voor deel 1.. (zoals die dockingbay van Alesis, akai, etc.) :erm:

Boven = 1, onder = 2
mockup_ipad2_1.jpeg

Die onderste is geen iPad 2 maar een case.

Gaat garageband een los verkochte app worden? Zo lijkt het nu namelijk wel. En heeft er iemand een idee of de nieuwe hdmi poort ook op een ipad 1 werkt?

Naar wat ik gelezen heb werkt de hdmi out ook op een ipad 1, maar dan met maximaal 720p output in plaats van 1080p op de ipad 2.

Klopt idd en Garage Band wordt een losse app voor slechts een ongelovelijke 4,99 dollar. Dat zal de muziek app prijspunten behooooorlijk scherp stellen denk ik. Er is namelijk veel voor meer, wat veel minder kan!

Dan gaat garageband en de hdmi connector aangeschaft worden hier. Heb namelijk ontdekt dat streamtome geweldig werkt om films en muziek vanaf je mac/pc te streamen naar de ipad.

Ipad2 wat geweldig weer.
A5 dual core processor, grafisch 9x beter, 1080p output voor alle apps, camera's, dunner (dunner dan de iphone4 zelfs) lichter and the best part ..... de prijs blijft hetzelfde en zal 11maart beschikbaar zijn (25 maart in NL) :okdan: :halleluja

Steve ziet er ook beter uit dan verwacht :mega:

http://www.apple.com/nl/ipad/

weet iemand hier of je op den duur buiten de boot valt met een ipad1 als ipad2, 3, 4, 5 enz uitkomen.
dan heb ik het over de apps, zullen de apps die over een paar jaar uitkomen allemaal werken op de ipad1 ? of zullen er ook apps zijn die alleen werken met de nieuwere modellen met betere processors ?

Dan gaat garageband en de hdmi connector aangeschaft worden hier. Heb namelijk ontdekt dat streamtome geweldig werkt om films en muziek vanaf je mac/pc te streamen naar de ipad.

Werkt dat een beetje ja?

Ik zit namelijk te twijfelen om een iPad(2) aan te gaan schaffen.
Voornamelijk met als volgende doel:

iPad in de woonkamer met een audiokabeltje naar m'n versterker, om muziek playlists te kunnen maken, maar de muziek staat allemaal op een mediehub in het netwerk.

Is er een appje waarmee dit makkelijk kan?

Ipad2 wat geweldig weer.
A5 dual core processor, grafisch 9x beter, 1080p output voor alle apps, camera's, dunner (dunner dan de iphone4 zelfs) lichter and the best part ..... de prijs blijft hetzelfde en zal 11maart beschikbaar zijn (25 maart in NL) :okdan: :halleluja

Steve ziet er ook beter uit dan verwacht :mega:

http://www.apple.com/nl/ipad/

Ja briljant,.. want een tweedehands ipad kost nu 250 op MP!!!
Gaat de goeie kant op!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back