Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb op de ipad een app (Bebot) die simuleert een theramin. Natuurlijk niet helemaal hetzelfde maar je kunt er hele aardige 'solo's' mee maken voor in songs..
Als echte productietool vind ik het niet erg handig aangezien je erg snel per ongelijk iets aantikt en dan staat bv meteen het volume op 10. Dat wil je echt niet als je live iets wil doen.. Het grootste nadeel van touch-screens imo..

Jaaaa, Bebot is de enige persoonlijke app, die leeft gewoon. Maarreuh...onderin het scherm is zacht geluid en bovenin harder. Dat is toch niet snel te verwarren? Of bedoel je touch apps in het algemeen?

:hallelujaFairlight app is ter goedkeuring bij Apple aangeboden! Komt dus zeeeeer snel beschikbaar:luv:

Garageband staat bij mij al heel lang geparkeerd,
gebruik het eigenlijk bijna nooit,
de laatste update was ook maar heel mager na 2 jaar vind ik....

Ben net de 'guided tour' over Garageband voor de iPad gekeken [hier]
En ik vind het toch wel erg indrukwekkend. Interessanter dan op de Mac, juist door de multi-touch mogelijkheden.

Het is niet echt wat voor mij persoonlijk (geef mij maar de iMS20), maar ik kan me voorstellen dat het voor heel wat (wannabe)muzikanten erg bruikbaar is. En voor 5 euro is het echt een koopje!

Gisteravond kwam ik weer bedrogen uit met een aangeschafte app GRRRR...

Ik wilde een app hebben zodat ik van mijn eigen sampletjes een nummer kan maken op een andere locatie. Ik denk dat kan heel goed met studio.hd... Zag er veelbelovend uit, aangeschaft. Ga ik de samples (loops) inladen, ging allemaal goed via itunes... Wat denk je. Heeft studio.hd een auto bpm detectie wat je er ook niet meer af kan halen of veranderen. WTF ik had de samples allemaal 140 bpm opgenomen, na het inladen in de app was de ene 124 bpm, de andere 156 bpm, enz... Weggegooid geld dus

Nu op zoek naar een andere app die songopbouw heeft...

Laatst gewijzigd:
Iemand enig idee of er een app is die het volgende kan:

X-Y as op het volledige scherm van de ipad, de X of de Y as kan je koppelen aan minimaal 4 cc's, deze kan ik daarna converteren naar CV signalen (via de ICCK --> USB naar midi --> doepfer mcv-4) om op deze manier simultaan 4 parameters van mijn moogerfoogers te manipuleren met mijn vingertoppen.

....en al dat voor 5 dollar. Daar kan ik echt niet over uit! 8D

Je zou zelfs kunnen argumenteren dat Apple hiermee te goedkoop is en op een HELEBOEL developer tenen gaat staan. Maar ja, garageband is veeeeeeeeeel meer main stream dan een nanostudio, beatmaker or studio hd ooit gaat zijn. Dus ja.....

Maar de gemiddelde gitaar, drum of keyboard app van een euro of 5 plus, kan het wel schudden.

Er gebeurt idd veel op app- gebied op dit moment! Als Garageband uitkomt koop ik deze direct. Wat dat betreft ben ik erg benieuwd. De orgelsound klinkt iig top op de demo, beter dan menige actuele workstation incl de Leslie. Tevens ben ik erg benieuwd naar de Fairlight app volgende week of zo, en de prijs....
Zojuist Seline HD aangeschaft, deze is in de aanbieding voor €8,- . Weer goed voor een hoop speelplezier.

Garageband is nu te downloaden voor 3,99 euro!

Garageband draait hier :). En ja hoor ook midi ondersteuning!

Ik heb zitten testen met een akai lpd8 en dit werkt prima. Ook weer een apparaat dat werkt met de camera connection kit zonder stroomproblemen.

De eerder genoemde m-audio keystudio geeft deze wel..
Wanneer je de camera connector met het usb apparaat er al in aansluit geeft het minder vaak een stroomprobleem vreemd genoeg..

Hier ook!
Vet zeg!!!

Zitten er nog verborgen parameters bij het synth gedeelte?
Of verwacht ik teveel voor 3,99

Andere app ontwikkelaars kunnen hier toch nooit tegenop voor zo'n lage prijs.
Mischien dat ze de lat nu een stuk hoger moeten leggen.

Echt heel slim weer dit van apple.. Had ik nog geen ipad dan had ik hem nu gekocht.
Die ipad2 koop ik ook :P

Garageband draait hier :). En ja hoor ook midi ondersteuning!

Ik heb zitten testen met een akai lpd8 en dit werkt prima. Ook weer een apparaat dat werkt met de camera connection kit zonder stroomproblemen.

De eerder genoemde m-audio keystudio geeft deze wel..
Wanneer je de camera connector met het usb apparaat er al in aansluit geeft het minder vaak een stroomprobleem vreemd genoeg..

Erg leuk gedaan die video champ :)

Nu ook lekker zelf thuis Kraftwerk spelen met Kling Klang Machine voor iDevices.

kraftwerk.jpg

Musik. Non Stop!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back