Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Weet niet of de arpeggiator van garageband ook midi uitstuurt maar die is wel een heel stuk goedkoper :D

Tja, leuk bedacht, en zo lust ik er nog wel een paar.
Het zou ook een heel stuk goedkoper zijn als ik CO2 in m'n auto kon stoppen en er kwam aardolie uit... :P
Maar zo werkt het helaas dus niet...

Voor alle duidelijkheid: Garageband ondersteunt alleen Core MIDI in (trouwens nog met behoorlijke latency, maar stiekum ben ik daar niet over verbaasd - ik denk dat deze app ongeveer alles uit de Ipad 1 perst. Ipad 2 time! :D)

Gisteravond kwam ik weer bedrogen uit met een aangeschafte app GRRRR...

Ik wilde een app hebben zodat ik van mijn eigen sampletjes een nummer kan maken op een andere locatie. Ik denk dat kan heel goed met studio.hd... Zag er veelbelovend uit, aangeschaft. Ga ik de samples (loops) inladen, ging allemaal goed via itunes... Wat denk je. Heeft studio.hd een auto bpm detectie wat je er ook niet meer af kan halen of veranderen. WTF ik had de samples allemaal 140 bpm opgenomen, na het inladen in de app was de ene 124 bpm, de andere 156 bpm, enz... Weggegooid geld dus

Nu op zoek naar een andere app die songopbouw heeft...

Loopxtreme is heel goed......

Garageband geinstalleerd en even een kwartiertje mee zitten klooien. (behalve de fluit(sample) zijn het allemaal virtuele instrumenten ingespeeld via het on screen keyboard) en even gemixt met een koptelefoontje. Conclusie: Wat de instrumenten betreft is er gekozen voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Grand piano, Rhodes, Wurli, clavinet en Hammond zijn super! Strings ook prima. Blazers mis ik helaas, maar de kwaliteit van de sounds die er in zitten zijn veel beter dan het GM gehalte dat ik verwachte, vergelijkbaar met de Akai S1000/3000 reeks of beter. De synths zijn volgens mij ook modellen ipv samples voor het grootste deel. Niet volledig te editen, maar genoeg om de klank wat te veranderen. Meer dan geschikt voor demo's en muzikaal notitieboekje onderweg. Ik moet toch maar eens gaan kijken naar een klein USB toetsenbordje+camera-kit, nu is mijn Juno-106 mijn kleinste keyboard..... Iemand ervaringen met de Korg Microkey?

Attachments

• lounge groove.mp3
    524,6 KB · Bekeken: 99
Is er iemand die ook met iOs 4.3 geen core midi meer heeft? Ik kan zowel de Fairlight app als iMs20 niet meer via midi aansturen terwijl de led op mijn midi interface wel gewoon knippert em laat merken dat ik toetsen en/of pitchbend uitstuur.

Is er iemand die ook met iOs 4.3 geen core midi meer heeft? Ik kan zowel de Fairlight app als iMs20 niet meer via midi aansturen terwijl de led op mijn midi interface wel gewoon knippert em laat merken dat ik toetsen en/of pitchbend uitstuur.

Nee geen problemen mee. Heb met de akai lpd8 geen problemen in ieder geval.. die werkt met zowel garageband als ims20 probleemloos

Heb je de iMS20 inmiddels ge-update?

Op het Korg forum meldde iemand problemen met de iMS20 na het updaten van iOS. De update van Korg de volgende dag loste deze problemen op.

Ik dacht wel dat ik die update gedaan heb ja.

Beide heren bedankt voor de reacties. Volgens Fairlight zou ik een powered usb hub moeten proberen. Ga ik morgen maar eens doen dan. Vanmiddag net allerlei updates gedraaid maar Korg zat er niet bij, ik heb versie 1.2.0, jullie een andere dan?
Zou wel shit zijn wanneer iOs 4.3 opeens kritischer is wat de camera connection kit betreft.

Voor de ipod touch 4G is ios 4.3 tot dusver een achteruigang.
Langere laadtijden, storing in beeld en crashende apps.
jammer hoor

Moet eerlijk bekennen dat mij de iPad 1 voor 4.3 ook soepeler leek. Het verval is begonnen, aaargh! :bekdicht:

Oja, Loopmash voor de iPad is uit. Maarreuh....

- Geen eigen loops in te laden
- Geen audio export bij tevreden resultaat

Best wel jammer voor 2.99. Vind het meer een 1,59 appje zo. Interface is ook niet je van het. ZEKER geen retina. Gewoon een snelle port. Jammer.

Ik heb gisteravond gezocht naar die Fairlight app, maar kan hem niet vinden.. Heeftie een speciale naam ofzo?

Hij is er nog niet.
Dit staat op hun website:
"When will the App be available?
The Fairlight App is currently under review by Apple. This is a very complex App, with a lot to test, so this might take a while."

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back