Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
TechnoBox2, nu ook voor iPad :P (maar niet meer voor iPhone 3G ;{ )

mzl.xnwcpgys.480x480-75.jpg

http://www.audiorealism.se/technobox2/index.htm

2x 303, 2 drummachines (909,808 ), zelf samples erin zetten, FX, performance mode, opnemen, direct sharen op Soundcloud etc.
Introductieprijs tijdelijk €3,99.

Best leuk, maar ben benieuwd hoe deze is t.o.v. ReBirth voor iPad. Die heb ik nog niet.

Wie heeft die fairlight gekocht behalve VL7?

Ik vind 7€ voor een demo wel een beetje naaierij...
36€ erg aan de hoge kant want die soundbanks kan ik gewoon op t net vinden...
Of zie ik het helemaal verkeerd?
Dacht eerst die koop ik meteen maar ik weet het niet.
Vind ook geen goede demo's en lees ook niet heel veel enthousiaste reviews.

de laatste 4.3 update heeft mijn ipod touch 4g 32gb praktisch onbruikbaar gemaakt,
op alle gebieden zo'n achteruitgang dat ik hem bijna niet meer gebruik.... :slotje:

Wie heeft die fairlight gekocht behalve VL7?

Ik vind 7€ voor een demo wel een beetje naaierij...
36€ erg aan de hoge kant want die soundbanks kan ik gewoon op t net vinden...
Of zie ik het helemaal verkeerd?
Dacht eerst die koop ik meteen maar ik weet het niet.
Vind ook geen goede demo's en lees ook niet heel veel enthousiaste reviews.

Ik ben het er mee eens dat 36 euro voor een app belachelijk is. En betalen voor een demo? Dat is te gek voor woorden. Een demo hoort gratis te zijn...

kwam gisteren een geluids analyse app tegen voor 130,- euro :erm:

Die iMS20 die heeft dan wel midi gekregen, maar ontvangt geen midiclock volgens mij toch? Binnenkort maar eens een controler aanschaffen hiervoor. Vooral voor de sequencer.

Ik ben het er mee eens dat 36 euro voor een app belachelijk is. En betalen voor een demo? Dat is te gek voor woorden. Een demo hoort gratis te zijn...

ja, dat vind ik ook een beetje te gek worden. Demo's betaal ik niet voor. 36 euro vind ik toch wel een groot bedrag voor een ipad app. Deze sla ik dus over.

garageband is een voorbeeld van hoe het ook kan. Spotgoedkoop en geweldig wat daar allemaal mee kan.

Ik heb de 'kale' fairlight app wel aangeschaft, maar weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken.
De geluiden vind ik mooi, dus in dat opzicht zit het wat mij betreft wel goed.
Hoewel op de site anders vermeld staat kun je via MIDI wel degelijk de geluiden bespelen. Dat maakt het ook in deze uitgeklede versie al een stuk bruilbaarder als instrument.

Ik vind echter wel dat ze erg zijn doorgeslagen in hun 'simulatie-pogingen'.
Bij het opsarten van de app moet je de schakelaars op het juiste voltage zetten en de aan/uit-knop omzetten. Bij een verkeerde instelling komt er (virtuele) rook uit je CMI.
Goed, een grapje, kan ik waarderen, maar om nu elke keer na het opstarten weer een knop te moeten omzetten om op te starten wordt wat dubbelop.

Vervolgens begint het diskettestation luidruchtig op te starten en krijg je het groene CMI scherm te zien. Bij het laden van geluiden gebeurt het regelmatig dat de samples niet geladen worden, maar dat je een mededeling krijgt dat je misschien de koppen van het station moet reinigen.
Dat wordt ronduit ergerlijk, maar gelukkig kun je de betrouwbaarheid van je floppy station instellen evenals het volume ervan.

Al met al vind ik de interface verre van intuitief en ideaal, maar dat zal misschien ook een kwestie van wennen zijn.
De geluiden maken voor mij een hoop goed, maar of ik ga upgraden.....daar ga ik nog maar eens een nachtje over slapen.

groet

Tom

Laatst gewijzigd:
Ik vind echter wel dat ze erg zijn doorgeslagen in hun 'simulatie-pogingen'.
Bij het opsarten van de app moet je de schakelaars op het juiste voltage zetten en de aan/uit-knop omzetten. Bij een verkeerde instelling komt er (virtuele) rook uit je CMI.

Leuke nostalgie voor de echte liefhebbers, maar dat zijn er vast niet zo heel veel. Dit is vast weer zo'n app die veel te duur gelanceerd wordt en binnen een maand (of eerder...) in prijs gehalveerd (of nog minder...) wordt. Waardoor je als 'early adoptor' nog eens extra gen***d wordt.
Die gast van Fairlight is echt in de jaren '80 blijven hangen, toen kon ie rustig een paar ton (gulden) vragen voor een revolutionair apparaat, maar anno 2011 gaat echt bijna niemand 40 euro betalen voor een aardige gimmick.

Laatst gewijzigd:
die fairlight demo van 8 euro had ik niet moeten kopen.

wat ik ook een zwak punt vind is dat je maar max. 1 octaafje aan toetsen op je scherm hebt staan. daar kan ik weinig tot niks mee. voor dat geld hadden ze minstens even een beperkte sequencer optie bij moeten maken.

het wordt tijd dat er een soort try befor you buy policy komt met die apps.

Garageband daarentegen is geniaal. Die lage prijs is goeie reclame voor de iPad zelf en daar verkopen ze vast veel gitaar adapters mee.

Sorry, maar ik snap de meerwaarde niet echt van die akai?

Misschien blijkt dat niet uit het filmpje, maar echte pads spelen toch altijd beter dan glazen pads. Wss ook met velocity en wellicht kunnen de extra knobs ook nog ergens aan toegekend worden? Stel ik me zo voor dan...

Edit: van de website:
Akai LPD8: Program 1: Velocity sensitive sample triggering on all pads and knobs. Program 1 cc mode: Trigger samples with velocity as long as the pad is depressed, allowing for gated percussion. Program 2: Velocity insensitive trigger. Program 4: Punch-in/out on all pads, knobs control track volume

Laatst gewijzigd:
Nanokorg heb ik nog niet geprobeerd, maar mij Remote SL doet het uitstekend in combinatie met een iPad.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back