Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vergeet niet; Lion staat gepland voor deze zomer, en wie zegt dat OSX en IOS niet naar elkaar toe kunnen groeien?

O god, een iPad die Logic, Live, Cubase, Studio One etc met plugins kan draaien.....daar gaat m'n 13e maand!

The mind boggles! If only....

En oja, dan wel een 27" uitvoering me dunkt!

Zet September maar uit je hoofd.

Zolang de concurrentie weinig cools te bieden heeft is er niet echt haast bij Apple.
iPad2 is eigenlijk meer een iPad1 zoals ie had moeten zijn.
Toch is de iPad in mijn ogen nog steeds te zwaar maar is het wel een flinke verbetering ivm het voorgaande model.

Laatst gewijzigd:
weet niet of het al genoemd is, maar the gorillaz laatste album is gedeeltelijk met een ipad opgenomen.

http://thefall.gorillaz.com/

iPad Applications Used: Speak It! Text to Speech / SoundyThingie / Mugician / Sylo Synthesiser, Sylo Synthesiser Pro / Synth / FunkBox Drum Machine / gliss / AmpliTube for iPad / XENON Groove Synthesizer / KORG iELECTRIBE / bs-16i / Mellotronics M3000 for iPad / Cleartune – Chromatic Tuner / iORGEL HD / olsynth / StudioMini XL Recording Studio / Bassline / Harmonizer / Dub Siren Pro / Moog Filtatron

weet niet of het al genoemd is, maar the gorillaz laatste album is gedeeltelijk met een ipad opgenomen.

http://thefall.gorillaz.com/

iPad Applications Used: Speak It! Text to Speech / SoundyThingie / Mugician / Sylo Synthesiser, Sylo Synthesiser Pro / Synth / FunkBox Drum Machine / gliss / AmpliTube for iPad / XENON Groove Synthesizer / KORG iELECTRIBE / bs-16i / Mellotronics M3000 for iPad / Cleartune – Chromatic Tuner / iORGEL HD / olsynth / StudioMini XL Recording Studio / Bassline / Harmonizer / Dub Siren Pro / Moog Filtatron

Wat een herrie! :P

Nee. Het is bij apple producten altijd 1 jaar. Zie iphone, 3gs, 4 en ipad, ipad 2.

stond in de icreate dat ze daar nu van af gaan stappen om van kerst te profiteren.

nog een algemene tip
koop nooit je ipod bij bol .com,
ergens half 2010 daar een ipod gekocht,
kom ik er achter dat het een ipod uit 2008 is.
Bijna een jaar nadat een nieuwe generatie uitgebracht was werd daar de oude nog verkocht

zonder vermelding en voor de volle prijs,
is ook geen incident er werd een half jaar eerder al over geklaagd

bol reageerd nergens op

Bericht door een moderator:
Ik wil jullie vragen speculaties over nieuwe iPads e.d. hier achterwege te laten, daar zijn andere forums zat voor, en on topic te blijven: muziek- en studio-apps dus.

Welk software "pakket" kan ik het beste nemen waarin ik diverse losse apps kan gebruiken?
Ik heb Fairlight, SAS-1 (lijkt op een monofone Oberheim), iElectribe, Shiny Drums (moet hem nog uitbreiden), Drums Deluxe en verschillende losse piano's en synths apps.

Ik wil uiteindelijk een Mac gaan kopen. Ik heb het gehad met Windows.

Als je naar mac overstapt dan zou ik naar Logic kijken. Cubase voor de mac is er ook.
Een software pakket waar je verschillende apps in kan draaien bestaat (nog)niet.
Teminste je bedoelt... een soort van logic voor de Ipad waar je plugs in kan draaien?

Welk software "pakket" kan ik het beste nemen waarin ik diverse losse apps kan gebruiken?
Ik heb Fairlight, SAS-1 (lijkt op een monofone Oberheim), iElectribe, Shiny Drums (moet hem nog uitbreiden), Drums Deluxe en verschillende losse piano's en synths apps.

Ik wil uiteindelijk een Mac gaan kopen. Ik heb het gehad met Windows.

Bereid je voor op veel frustratie bij zo'n overstap,
dat had ik tenminste.
Maar uiteindelijk nooit spijt van gehad en ben er nu echt blij mee,
vooral voor creatieve programmas

Teminste je bedoelt... een soort van logic voor de Ipad waar je plugs in kan draaien?[/QUOTE]

Precies.
En men heeft mij al aangeraden om dan over te stappen op Logisch. Logic toch?:D

Zoiets bestaat nog niet voor de ipad.
Er is wel garageband voor de Ipad. Er zijn nog meer leuke sequencers.

Overstappen naar Mac... Gewoon doen.
Heb ik ook een paar jaar geleden Gedaan en ben er tot de dag van vandaag nog steeds erg blij om dat ik dar gedaan heb.

Kan me niet meer voorstellen dat ik met die windows hell heb gewerkt.

Maar denk dat we nu maar weer ontopic moeten gaan voor we een standje van de mods krijgen. 8)

Teminste je bedoelt... een soort van logic voor de Ipad waar je plugs in kan draaien?

Precies.
En men heeft mij al aangeraden om dan over te stappen op Logisch. Logic toch?:D[/QUOTE]

Gisteravond kwam ik weer bedrogen uit met een aangeschafte app GRRRR...

Ik wilde een app hebben zodat ik van mijn eigen sampletjes een nummer kan maken op een andere locatie. Ik denk dat kan heel goed met studio.hd... Zag er veelbelovend uit, aangeschaft. Ga ik de samples (loops) inladen, ging allemaal goed via itunes... Wat denk je. Heeft studio.hd een auto bpm detectie wat je er ook niet meer af kan halen of veranderen. WTF ik had de samples allemaal 140 bpm opgenomen, na het inladen in de app was de ene 124 bpm, de andere 156 bpm, enz... Weggegooid geld dus

Nu op zoek naar een andere app die songopbouw heeft...

Heb je geprobeerd de loops langer te maken, dus geen 1 bar loops, maar 4, 8 of 16? Ik had hetzelfde probleem in Looptastic HD, korte loopjes kregen met Auto BPM een verkeerd tempo, dezelfde loop 2 keer achter elkaar kreeg wel de juiste BPM.

Weet iemand hoe ik upgrades kan downloaden voor o.a. Fairlight en Shiny Drums. Of moet ik met mijn ipad verbinding maken met het net?

De groenten

SAS-1 is ook een leuke:
Monofoon en het uiterlijk gebaseerd op Oberheim (OB-XA?)
Er is ook een polyfoon uitvoering maar die heb ik nog niet gevonden.

Die SAS - 4 krijg ik niet geïnstalleerd. Komt denk ik omdat hij 4.3.1 vereist. Nu hoorde ik over problemen met 4.3 en heb dus nog steeds 4.2. Iemand nog problemen met 4.3?

music-device.com.
Hier word gesproken over SAS-5 ver 2.0

idd excuses voor of-topic zemelen,

music app tips dan;

zelf vind ik een hele leuke en vreemde met veel meer functies dan je denkt
google het maar,
of beter in de app store zoeken op WWW

www?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back