Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
En ook 4.3.1 is er weer :) Updaten maar!

Toch al een week? Die kon ik gelijk al downloaden toen ik vorige week vrijdag met m'n 2 thuis kwam...

Al een week niet thuis geweest 8o)

Misschien interresant om te vermelden.

Ik had de ipad doormiddel van line6 verbonden met de midi setup.
Onderlaatst heb ik een yamaha digitale piano gekocht bij Feedback en kreeg er van de aardige medewerker een EMU X-MIDI 1X1 interface bij, een 1 poorts interface.
Die heb ik als eerste geprobeerd op de camera connection kit op de Ipad.
En ja het werkt.
De verkoopprijs van de EMU interface is 29,95 en de camera connectionkit ook, dus samen voor 60 euro heb je midi in en midi uit met de standaard DIN stekkers op je ipad via CORE MIDI,de EMU is nog eens een stuk kleier ook en heeft 2 ledjes voor het midi verkeer.
Misschien een beter alternatief dan de LINE6 die geloof ik nog duurder is ook.

Ik heb getest met IMS20,Ielectribe,NLOG synth,pianist pro etc.
Alles werkt naar behoren,Alleen de IMS20 heeft last van lagg en de rest zit behoorlijk strak in timing.

Gasten, deze midi app is echt een aanrader!!!
Werkt super via wifi en via de CCK

MidiMe 1.1

Burger Kone has released MidiMe (App Store link), a $4.99 controller app for the iPad.
Here’s what they have to say about MidiMe:
MidiMe is a novel MIDI control application designed specifically for the iPad.
MidiMe not only gives you direct, simultaneous hands-on control of up to eight different midi parameters but also provides unique midi automation features.
Record and playback midi gestures on any of its four high resolution X/Y pads or send your instruments bouncing with MidiMe’s bouncing ball mode.

Deze is ook wel vet.
Een Apogee One en MIDI keyboard via USB aangesloten op de iPad om zo live te spelen met de GarageBand instrumenten.
Erg interessant voor kleine sets...

Wat voor aansluiting heb je dan nodig voor de usb aansluiting?
Ik heb een mini midi keyboard besteld maar lijkt me waanzinnig om mijn Fairlight Pro via mijn Yamaha Motif 7 te spelen.
En eventueel geluiden van de fairlight te sampelen.

Zijn er apps die kan toevoegen aan bijvoorbeeld Garageband of Logic?
Zoja welke?

En zijn er apps voor ipad die je ook in een mac kan stoppen?

Het zijn vreemde vragen maar ik heb hier heel weinig van gevonden. En ik ben een beginner met Apple.

Gr en alvast bedankt.

Wat voor aansluiting heb je dan nodig voor de usb aansluiting?

De Camera Connection Kit. Daarmee krijg je een USB aansluiting op je iPad.

Zijn er apps die kan toevoegen aan bijvoorbeeld Garageband of Logic?

Nee, anders dan synths die via midi bestuurd kunnen worden. Die werken zoals elke willekeurige externe synth.

En zijn er apps voor ipad die je ook in een mac kan stoppen?

Als je hem openschroeft kun je er vanalles instoppen. Maar ik neem aan dat je bedoelt erop installeren en gebruiken? Dan het is het antwoord nee, tenzij er ook een OS X versie van de app is.

bedankt voor je antwoord.

is er toevallig iemand die Beatwave gebruikt?
Het toevoegen van patterns is kinderlijk eenvoudig maar het verwijderen ervan lukt mij niet! En een manual kan ik ook al niet vinden. Iemand? Weet zeker dat het kinderlijk eenvoudig is :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back