Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen.
Touchable

Nog niet Uitgebreid getest .........Maarten de faders zijn echt super relaxed

Touchable werkt echt super relaxed, faders, clips launchen, sends......alleen de xy touch pad nog niet aan toe gekomen.

interessante thread dit, opzich nog niet echt hallelujah om externe gear mee te controllen/aan te sturen. op TouchOsc en dat MidiTouch na dan.
ben wel benieuwd hoe snel stabiele MIDI-CLOCK/SYNC zal worden toegepast in bestaande of nieuwe apps.
zodra dit het geval word, dan zie ik in een ipad zeer potentiële universele controller met oneindige toepassingen.

@brmzz
een zeer uitgebreide step-sequencer , met LFO's etc, om CC's en eventueel ook sysex commands te versturen , 32 / 64 steps.

Thanks! sysex had ik nog niet aan gedacht, maar is een goede aanvulling, zeker als het om oude gear gaat.

Als je een beetje om weet te gaan met multithreading is een stabiele clock snel gemaakt.

Heb al een testje met 20 minuten 16de nootjes opnemen met logic midi gesync'd over het netwerk.

Ik test nu een midi LFO over het netwerk :)

@brmzz
midi lfo niet alleen naar noten, maar dus ook naar CC waardes.

eigenlijk wat mij betrefd dus helemaal niet voor note data, maar alleen voor CC en Sysex.

En dan alle gekke dingen uit de huidige stepsequencers en audio loopers wat betreft steps/triggers and step repeats.
hele korte repeats, loop repeats, sprongen , etc.

Voor Ipad gevonden:
www.icontrolmididesign.com

Software voor diverse modules, synths en softsynths, mixers (mengtafels) . Behoorlijk prijzig helaas.

Sinds gisteren de Korg iMS-20 aangeschaft. Heb tot in de late uurtjes zitten spelen. Net een klein kind.:D

Maar zijn er programma's waar je dit soort apps in kan stoppen (als uitbreiding)? Zoek me rot maar kijk waarschijnlijk op de verkeerde plekken.:dubbel:

Iemand?

yamaha heeft een tenori-on app (15,99 euro) gereleased voor ios.

Dat ziet er best interessant uit....
Die moesten we er maar eens opzetten voor de vakantie.
Bedankt voor de tip.:okdan:

Voor wie de afgelopen week onder een steen heeft gezeten: Horizon van BleepStreet is een JP8000 kloon en verkrijgbaar voor 3,99. Aanrader!

http://www.beepstreet.com/

Kantekening bij FL studio mobile:
Grafisch zeer sterk en het demo filmpje ziet er leuk uit, maar:

* geen eigen samples te importeren (zoals reeds vernoemd-wel gepland)
* geen variabele swing op je tracks
* geen flexibele effect routing (alle tracks gaan door niets, een paar effects of alles. Geen send levels. En de effect parameters zijn spartaanser dan spartaans.)
* Geen fatsoenlijke mixer om je 99 tracks beheren. Alles via een omweg.

Al met al een beetje de miskoop van de week voor mij. 15.99 is echt niet goedkoop. Ook niet als introductieprijs. :stupid

*komt onder z'n steen vandaan en bedankt L56 voor z'n tip:okdan:*

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back