Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Misschien is ie al eerder gemeld, maar ik heb net sunrizer gedownload.
Het is een softsynth die gebased is op de jp-8000.
Ik heb de iPad op mijn digipiano aangesloten en even gespeeld en ik ben echt super overtuigd.
Het geluid is echt super mooi en breed zoals de jp8000.
Het uiterlijk is mooi en overzichtelijk.
Makkelijk te bedienen en bijna vanzelfsprekend.
Ook heeft deze synth veel arpeggio mogelijkheden.
Hij kost tijdelijk €3,50 en ISAF is ie meer dan 10x waard.

Misschien is ie al eerder gemeld, maar ik heb net sunrizer gedownload.
Het is een softsynth die gebased is op de jp-8000.
Ik heb de iPad op mijn digipiano aangesloten en even gespeeld en ik ben echt super overtuigd.
Het geluid is echt super mooi en breed zoals de jp8000.
Het uiterlijk is mooi en overzichtelijk.
Makkelijk te bedienen en bijna vanzelfsprekend.
Ook heeft deze synth veel arpeggio mogelijkheden.
Hij kost tijdelijk €3,50 en ISAF is ie meer dan 10x waard.

Helemaal mee eens. Meteen kort demootje gemaakt met 1 patch

Attachments

• sunrizer.mp3
    389,6 KB · Bekeken: 81

digitech-ipb10-multieffects.jpg

Ipb-10-back.jpeg

Laatst gewijzigd:
4 augustus 2010 al door mij voorspeld (zag ik net 40 bladzijden geleden in dit topic :D) maar nu is het er toch van gekomen: Dit weekend een iPad 2 gescoord en meteen reactable & Touchosc gekocht.

GENIAAL! Dit is echt in staat een gat te vullen en de potentie is enorm!

4 augustus 2010 al door mij voorspeld (zag ik net 40 bladzijden geleden in dit topic :D) maar nu is het er toch van gekomen: Dit weekend een iPad 2 gescoord en meteen reactable & Touchosc gekocht.

GENIAAL! Dit is echt in staat een gat te vullen en de potentie is enorm!

dat weten we :D

of zoals ik altijd al eens wilde zeggen; 'I told you so'

nu i-ms20 ook nog even aanschaffen, dat is een must have!

Mijn werkgever is zo vriendelijk geweest mij een Ipad2 64G cadeau te doen. Nu heb ik al prachtige synths erop gezet. Allemaal erg leuk... heel erg leuk zelfs. Maar heb net zo'n half uur dit topic zitten doorlezen maar kom er niet echt achter of ik die synths zoals de Ims20 ook gewoon via midi kan aansturen. Ik zal iig de camera kit nodig hebben een een midi interface. Herkennen die ipad synths dan gewoon midi op een vooraf te definieren kanaal ? Dat kan ik in de apps nergens ontdekken.

maar kom er niet echt achter of ik die synths zoals de Ims20 ook gewoon via midi kan aansturen

De iMS20 in ieder geval wel. Er zit volgens mij geen specifieke channels-setting op. De kanalen 1 t/m 8 komen overeen met midi 1 t/m 8.

Herkennen die ipad synths dan gewoon midi op een vooraf te definieren kanaal

Dat zal per synth verschillen. Sommige doen helemaal geen midi. Er zijn er nog een paar die alleen maar CoreMIDI via wifi kunnen, etc.

Ik had even een klein vraagje voor de iPad users!

Hoe zit het met TouchOSC gebruiken op een iPad met alleen Wifi?
Kan je het dan ook bij gigs gebruiken of werkt het dan niet?:?

Ben zelf ook meer een voorstander van het aansluiten via usb of midi ipv wifi.

Irig midi ziet er veelbelovend uit

Irig midi

Die camara kit is toch gewoon het zelfde als de usb kabel die je bij de ipad geleverd krijgt?

Ik had even een klein vraagje voor de iPad users!

Hoe zit het met TouchOSC gebruiken op een iPad met alleen Wifi?
Kan je het dan ook bij gigs gebruiken of werkt het dan niet?:?

wel je ipad moet via wi-fi contact hebben met je pc. of door een router of direct. dus als je laptop wi-fi kan ontvangen dan kun je een netwerk opzetten tussen je pc en je ipad. dus ja je kunt het met gigs gebruiken.

De camera connection kit zorgt ervoor dat je een USB aansluiting krijgt in ruil voor je standaard apple connector. Normaal is dit voor USB aansluitingen voor camera's, maar je kunt er ook low-power usb controllers op aansluiten bij core midi ondersteunende synth apps.

Is iemand bekend met NLog synth pro? Is dat wat?

Ik ben bekend met Nlog synth pro en ik vind het een leuke app.
Ik heb er al veel lol mee beleefd en er in de intercity naar Hoogeveen zelfs de basis voor een nummer mee gelegd.
Er zitten uitgebreide edit mogelijkheden op. Hij klinkt naar mijn mening ook goed, maar daarvan zij op youtube wel wat voorbeelden te vinden. Bespelen met een extern MIDI apparaat werkt hier ook prima.
Je kunt je ingespeelde 'frutsels' als MIDI of audio opslaan. Je opgeslagen bestanden (wav/midi) kun je exporteren en in andere apparaten of computer gebruiken.

Ik vind het een waardevolle aanvulling en z'n geld waard.

groet

Tom

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je antwoord. Ik ben over, vooral de prijs was voor mij een rem. Die is er nu af.

Ik ben bekend met Nlog synth pro en ik vind het een leuke app.
Ik heb er al veel lol mee beleefd en er in de intercity naar Hoogeveen zelfs de basis voor een nummer mee gelegd.
Er zitten uitgebreide edit mogelijkheden op. Hij klinkt naar mijn mening ook goed, maar daarvan zij op youtube wel wat voorbeelden te vinden. Bespelen met een extern MIDI apparaat werkt hier ook prima.
Je kunt je ingespeelde 'frutsels' als MIDI of audio opslaan. Je opgeslagen bestanden (wav/midi) kun je exporteren en in andere apparaten of computer gebruiken.

Ik vind het een waardevolle aanvulling en z'n geld waard.

groet

Tom

Dat ziet er zeer interessant uit.
Voor die prijs kun je je er haast geen buil aan vallen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back