Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik wil de iPad gebruiken om via RDP (remote desktop protocol/extern bureaublad) de Nord G2 editor die op mijn windows pc staat, te kunnen gebruiken. Dat werkt wel, maar er zit veel vertraging in het beeld op de iPad. Ik heb de resolutie al verlaagd en het aantal kleuren op 256 gezet (dat maakt voor de g2 editor weinig uit), maar heel veel sneller wordt het niet. Heeft iemand anders hier ervaring mee, of weet iemand hoe ik het sneller kan maken?

Werkt idd super langzaam, Als dit goed zou werken dan zou het voor de modular en evt vst`s echt super handig zijn.

ik heb nu zon docking station van Alesis en dat is toch wel erg handig, nu kan ik hem zelfs zonder veel rompslomp in de studio gebruiken en live, heerlijk

Table top heeft veel in app purchases, kosten lopen snel op.

Tip: sunriser synth van beepstreet, leuk, nu 3,99 euro.

Als je alles zou kopen ben je rond de 19euro (inclusief de app zelf) kwijt, valt dus wel mee. Bovendien heb je zeker niet alles nodig dus ik vind het model dat ze hebben gekozen wel aardig.

De verbs, filters etc kosten 79 eurocent maar de prijs van bijv. die mixer met aux bus vind ik een beetje te (7.99, 2x zo duur als de app zelf).

Remoter VNC

Remoter VNC

Voor diegenen die op zoek zijn naar een remote desktop tool: ik was gisteren door de hitlijsten aan het struinen en kwam toen Remoter VNC tegen met hoofdzakelijk goede reviews en voor maar 79 cent. Deze aangeschaft en het volgen van een mini handleiding op hun website was het gebeurd. Beeld van m'n mac op de ipad en via wifi en snel genoeg om mee te werken. Je kunt je computer met je vingers bedienen, maar ook met een virtueel touchpad en keyboard.

De site geeft ook de instellingen voor windows en linux os-sen.

In app kun je nog een ssh of telnet client verbindingsmogelijkheid bijkopen. Telnet had ik niet nodig (1,59) maar ssh was wel handig voor mij (0,79) omdat je dat van je ipad een terminal maakt naar je pc.

Nog niet geprobeerd met muziek apps, maar ik wil maar aangeven dat het heel goedkoop en makkelijk kan. :)

ik heb nu zon docking station van Alesis en dat is toch wel erg handig,

Ik heb de iO Dock nu sinds een week of twee en ben het met je eens dat het een handig apparaat is.
Eindelijk fatsoenlijke audio in en uit je iPad. Ook de dubbele midi uitvoering (DIN/USB) vind ik chic Helaas weigert hij sysex door te geven bij mij en dat vind ik toch wel een vervelend minpuntje.

Bedankt voor de tip. Die Remoter ziet er wel goed uit, vooral omdat de muis functie handiger lijkt dan de andere twee apps die ik noemde. Rechts klikken door met twee vingers te tappen, scrollen door met twee vingers de scrollbalk te bedienen etc. Binnenkort maar eens proberen.
http://rafsoftware.com/rafsoftware/home/

De Synthstation49 komt pas in oktober. =(. Had hem in september verwacht.

ik heb nu zon docking station van Alesis en dat is toch wel erg handig, nu kan ik hem zelfs zonder veel rompslomp in de studio gebruiken en live, heerlijk

Is het ding niet gebouwd van extreme cheap plastic? Dat zou ik namelijk wel een groot minpunt vinden.

Zou je zo'n docking station en de synthstation samen met een ipad kunnen gebruiken?

Is het ding niet gebouwd van extreme cheap plastic?

Het is een plastic ding, alleen de schakelaars achterop zijn metaal, maar ik vind het geheel evengoed een stevige indruk maken. De aansluitingen zijn ook solide. Ik vind de indruk ook niet heel 'plastickerig', maar daar kun je verschillend over denken.

Zou je zo'n docking station en de synthstation samen met een ipad kunnen gebruiken?

Hoe bedoel je dat precies?

Ipad aan/in/op een dockingstation en dan via usb/wifi/midi de synthstation erop aansluiten.

Voor diegenen die op zoek zijn naar een remote desktop tool: ik was gisteren door de hitlijsten aan het struinen en kwam toen Remoter VNC tegen met hoofdzakelijk goede reviews en voor maar 79 cent. :)

Sooow dat is wat ik zoek. :okdan:

Ook geen geklooi met midi etc.
Wat is dan eigenlijk nog de precieze meerwaarde van die controller programma's als TouchOsc als je met DAWs of vsti's werkt.
(Bij hardware aansturing begrijp ik die meerwaarde wel want dan heb je uiteraard geen computer interface).
Of is bij VSTI en DAW die meerwaarde van TouchOsc er nog steeds ?

Helaas weigert hij sysex door te geven bij mij en dat vind ik toch wel een vervelend minpuntje.

Dat zou inderdaad een belangrijk minpuntje zijn want dan zou je die dock dus niet kunnen gebruiken voor hardware aansturing.

Heftig trouwens hoor die Ipad revolutie.
Al die Launchpads/MPD/Kaosspad/Novation SL achtige dingen zullen het wel zwaar hebben.

Laatst gewijzigd:
Wat is dan eigenlijk nog de precieze meerwaarde van die controller programma's als TouchOsc als je met DAWs of vsti's werkt.
(Bij hardware aansturing begrijp ik die meerwaarde wel want dan heb je uiteraard geen computer interface).
Of is bij VSTI en DAW die meerwaarde van TouchOsc er nog steeds ?

De interface van een vsti is vaak niet echt voor touch input ontworpen. Dan is zoiets als TouchOSC wel een goed idee. Daarnaast is de snelheid waarmee het beeld ververst, althans bij mij, niet echt hoog genoeg om bewegende metertjes etc. vloeiend weer te geven.
Maar zo'n remote app is zeker wel bruikbaar, dus probeer het eens uit.

Ik heb die Remoter app vandaag gekocht en die werkt fijner dan de andere twee die ik eerder noemde.

Dat zou inderdaad een belangrijk minpuntje zijn want dan zou je die dock dus niet kunnen gebruiken voor hardware aansturing

Zolang het geen sysex is althans. CC, NRPN, RPN werkt allemaal en daar kom ik best een eind mee, maar het zou wel prettig zijn als sysex ook tot de mogelijkheden zou behoren.
Misschien kan het met de Synthstation49 straks wel, maar daar wil me wel eerst van vergewissen voor ik eventueel tot aanschaf overga.

Ik heb Alesis support er inmiddels twee maal over gemaild, maar tot op heden heb ik geen enkele reactie ontvangen.

@hitman: geen idee of dat kan.

@Tom, ik ga daar snel achteraan.
Ik kan niet wachten tot de -49 er is en nu kan ik nog langer wachten. Maar kan ik mijn digitale saxofoon beter leren kennen.:D

Sonicstate heeft een review van de IO dock geplaatst:
http://www.sonicstate.com/news/2011/08/09/sonic-lab-alesis-iodock-review/

Lijkt mij toch wel wat. Sysex gebruik ik niet en IK multimedia mijd ik toch al als de pest :) (zie review video voor de verklaring van dat laatste).

@Hitman: Persoonlijk zie ik het nut van een Synthstation 49 naast een io-dock niet. Ik bedoel: dan kun je m.i. beter een willekeurige controller met reguliere midi poort op de io dock aansluiten en zo de apps aansturen?

Fijn dat remoter tip aanslaat. :okdan: Ga het nu met windows proberen.

(Edit: pfff, windows is me veel te veel moeite. Hou het wel bij de Mac! ;))

Om remoter met windows te gebruiken, moet je een VNC server installeren. Ik heb zelf het gratis programma UltraVNC gekozen en het opzetten daarvan is niet moeilijk.
Je installeert de server, stelt een wachtwoord in en vervolgens kun je met Remoter inloggen. UltraVNC vraagt tijdens de installatie of hij een mirror driver voor het beeld mag installeren. Ik heb het eerst geprobeerd zonder die mirror driver en daarna met. Met de mirror driver geinstalleerd, gaat het beeld duidelijk een stuk sneller.

Ik zie een Synthstation erbij wel zitten, maar dat is mede vanwege mijn wens voor een groter controllerkeyboard bij m'n pc.

Amplitube apps kunnen inderdaad nog niets met de audio inputs van de iO Dock. Dat is geen ramp, maar ik persoonlijk hoop wel dat dat in een update alsnog komt. Oscope herkent de input wel en dat maakt de iPad toch tot een bruikbare oscilloscoop voor mij.

Heeft iemand Grainbender al geprobeerd?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back