Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb maar es een Alesis io Dock gescored by I4 en ik moet zeggen dat is een heel erg fijn ding voor in de studio. Normale midi aansluitingen en audio in en uit op grote jacks. Lekker stevig gebouwd ook. Maakt het al weer iets minder speelgoed :)

Ik heb de io dock een week gehad en toen weer terug gestuurd.
Bij mij heeft hij 1 keer gewerkt en daarna maakte hij geen connectie meer met de iPad geen midi en geen audio.
Ik gebruik nu de camerakit weer voor de midi, en de koptelefoon uitgang voor de audio, maar heb wel het idee dat de audio kwaliteit beter kan.
Ik hoop dat er een breakout kabel op de markt komt met midi in en out en audio in en out aan de ene kant en de iPad plug aan de andere kant.

yep we hebben er inmiddels echt veel verkocht en eigenlijk is iedereen wel enthousiast, tis goed gebouwt, stevig en het klnikt goed, en alles wat je aan aansluitingen nodig hebt zit erop.
Geen idee waarom je IOdock het niet meer doet Erik B ik heb de mijne nu 2 weken en zou niet meer zonder willen

er zijn ook ..verdacht veel ..filmpies van . ipad en hun honde katte bazen ..verbazend;-[

En weer een wijze les van Meester L56:

Ondanks mezelf beloofd te hebben dat ik hem niet zou kopen heb ik toch Tabletop aangeschaft. Jullie weten wel: die met de in app aankopen om er iets bruikbaars van te maken. App kost zelf 3.99

Dat begint met de reverb en delay, maar die kosten maar 79 cent p/s. De Flanger en BP filter ook, dus er ook maar bij gedaan.

Maar de standaard 8 input mixer heeft geen send-returns. Daar mag je een extra mixer voor kopen: 7 euro 99. Dus dat ook maar gedaan.

Ik geef niemand de schuld. Ik was er zelf bij. Geen geweer tegen m'n hoofd etc etc.

Maar wel een waarschuwing voor iPad 1 bezitters: sluit 1 effect als send aan op de mixer en je cpu zit 33% vol (ookal komt er geen geluid door). Kijk en dat kun je dus NOOIT van te voren weten. Dit maakt het geheel eigenlijk zo goed als onbruikbaar. Reverd+delay als send en dan drums en 1 synth en het loopt te kraken en te steunen. Wellicht dat het op een ipad 2 veel beter loopt. Functioneel vind ik het verder top. 1tje voor op de ipad 3 (de 2 sla ik zeker over) dan maar! ;)

U zijt gewaarschuwd!

En ik moet echt stoppen met apps kopen. Nanostudio is toch de beste! ;)

Ik vind tabletop ook een erg leuke app maar ik zou toch graag nog een soort van sequencer view zien zodat je nog edits kunt doen op ingespeelde stukken.

iElectribe en Rebirth

iElectribe en Rebirth

ff een vraagje....

ik zit de laatste tijd regelmatig te pielen met iElectribe en Rebirth op mn iPad2.
leuke apps btw ;)

Maar nu wil ik datzelfde gepiel overzetten naar Live, en daar verder bewerken etc.
nu heb ik de verschillende loops etc opgenomen, gaat goed, maar de timing zit d'r soms net naast. Dat trek ik dan wel weer recht met quantize in Live...

Maar nu is mijn vraag.... kan dit niet anders? Kan je de iPad2 nog steeds niet aansturen (syncen) via midi?
volgens mij niet, maar misschien heb ik iets gemist :)

En hoe gebruiken jullie apps zoals iElectribe en Rebirth in combi met je DAW?

Ik snap denk ik je vraag niet helemaal. Je vraagt iets over het overzetten van dingen uit iElectribe en Rebirth naar Live, maar daarna over het aansturen van de iPad met midi (dus juist de andere kant op)?

Midi aansturing is afhankelijk van de app. iOS heeft ondersteuning voor CoreMIDI (wat Macs ook gebruiken), maar of dat (goed) gebruikt wordt is afhankelijk van de app.

"De iPad2 aansturen met midi" is dus niet de juiste vraag. Microsoft Word kun je ook niet aansturen met midi terwijl je computer prima midi ondersteunt. Het is dus afhankelijk van de apps.

Ik snap denk ik je vraag niet helemaal. Je vraagt iets over het overzetten van dingen uit iElectribe en Rebirth naar Live, maar daarna over het aansturen van de iPad met midi (dus juist de andere kant op)?

Midi aansturing is afhankelijk van de app. iOS heeft ondersteuning voor CoreMIDI (wat Macs ook gebruiken), maar of dat (goed) gebruikt wordt is afhankelijk van de app.

"De iPad2 aansturen met midi" is dus niet de juiste vraag. Microsoft Word kun je ook niet aansturen met midi terwijl je computer prima midi ondersteunt. Het is dus afhankelijk van de apps.

haha no prob ;) iets formuleren kan ik als de goeiste 8o)

In Live ben ik met een projectje bezig. Verschillende tracks met scenes in session view. op 1 track wil ik graag de iPad hebben met bijvoorbeeld iElectribe of Rebirth. Als ik dan begin te jammen, en een aantal scenes start, wil ik graag dat de app op de iPad op de juiste beat word gestart en in sync loopt met de rest.

het tweaken van het geluid/loops op de iPad doe ik wel via de iPad zelf.

hopelijk is het nu iets duidelijker ;)

wat CoreMIDI betreft.... ik zal me daar wel ff in verdiepen...

Jij hebt een Camera Connectie Kit nodig (vekrijgbaar bij div media zaken) en een midi naar usb compilant unit.

Met bovenstaande kun je de clock van de DAW naar je ipad sturen en deze in tempo mee laten lopen.
MITS de app die je gebruikt daar geschikt voor is.

...nog een keertje in de settings van beide apps gekeken, maar kan d'r niks over vinden.
zit dus niks anders op dan alles los opnemen in Live en quantizen.... of kijken voor een Electribe/Spark....

Vergeet niet dat verreweg de meeste apps de CCK ondersteunen..

In tegenstelling tot de oudere dedicated dingetjes inderdaad. De CCK met een driverless usb-midi dingetje worden standaard door CoreMIDI ondersteund. Dus apps die CoreMIDI gebruiken ondersteunen dit ook (naast midi-over-wifi naar een Mac).

De "Camera Connection Kit" is ook niet helemaal een goede naam, want het brengt gewoon de reeds aanwezige USB host van de iPad naar buiten (en iedereen maar roepen dat de iPad geen USB heeft). Je kunt er ook een USB keyboard op aansluiten bijvoorbeeld (en dan bedoel ik niet midi maar gewoon zo'n QWERTY ding). Class compliant USB geluidskaarten schijnen het ook te doen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back