Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hm...interessant.
Het is voor mij hooguit de reden om Genome voor de iPad aan te schaffen. ;)

http://vimeo.com/27639264

Dit is voor mij DE reden om een io dock aan te schaffen! ;)

Het is inderdaad weer leuk speelgoed. al vraag ik me persoonlijk af of het nog iets toevoegt naast FL studio voor ipad :)

Ik heb hier geen noodzaak voor een IO/dock.
Camera connection kit -> USB hub -> m-audio keykstudio + behringer xenyx 1222 usb + akai lpd8 en je hebt nog veel meer lol :)

Genome is veel meer gericht op midi patterns creƫren en triggieren. Persoonlijk vind ik FL Studio Mobile niet super en voor dit doel veel te indirect. Weet eigenlijk niet eens of FL studio mobile externe apparatuur kan aansturen.

De I/O dock is veel robuuster dan stekker op stekker en dan kan ik nog geen midi kabel in m'n synths pluggen. Ik heb de Camera Connection kit en voor midi gedoe terwijl de iPad in een hoek staat vind ik het behoorlijk waardeloos omdat het lijkt alsof de stekker er elk moment uit kan vallen. De I/O dock integreert voor mij de ipad in de studio zodat het meer wordt dan een gadget waar je via-via-interface-workaround nog iets in de studio mee kunt doen. Met echte inputs en output en midi poorten en zonder wifi midi geneuzel. Blech! ;-)

Ik ben het eens met L56.
Midi met de camera connection kit werkt wel, maar heb intussen al een aantal keren gehad dat het stekkertje er niet goed in zat.
Daarbij vind ik de audio in- en outputs een verademing na het gehannes met iRig waar ik bovendien meer ruis dan een fatsoenlijk audio signaal m'n iPad invoerde.

Ik ben nog steeds erg gelukkig met de muzikale mogelijkheden van de iPad.
Wil ik lekker op de bank of in de trein prutsen, dan kan dat, maar op het moment dat ik de iPad in de iO Dock schuif voeg ik een volwaardig instrument toe aan mijn setup.

En dit is nog maar het begin.....

Groet

Tom

Native Instruments komt 1 oktober met iMaschine
2_Guis.png

http://www.native-instruments.com/en/products/producer/imaschine/

Er is een firmware update voor de iO Dock.
Op dit moment is er alleen installer voor de Mac, maar een Windows versie komt er aan.

"This firmware update improves performance when used with external MIDI devices, and allows users to activate/deactivate the Video Output. A Windows version of the updater application is coming soon."

Ik hoop dat hiermee mijn sysex probleem is opgelost...

http://www.alesis.com/company/media2.php?download_id=CGQFZlo1DmpVNQdn

Ik zou eerst afwachten of het niet gewoon alleen maar een controller is :D
Want die "losse ipad" kan natuurlijk via CoreMIDI over wifi iets aan het besturen zijn.

You lost me....

Het gaat om een controller-app, die wel wat weg heeft van de lemur en die werkt via midi over wifi.

Dat vind ik interessant, en zou voor mij de aanschaf van een iPad het overwegen waard maken.

Daarom vroeg ik me af of iemand iets wist over de releasedatum. Als je reactie een antwoord is op mijn vraag heb ik er in ieder geval niets van begrepen. :D

De Windows updater voor iO Dock is nu ook beschikbaar op de website van Alesis.
Het lijkt er echter niet op dat deze update mijn sysex probleem heeft opgelost, maar dat ga ik de komende dagen uitgebreider testen dan ik nu heb gedaan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back