Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De Korg iMS-20 app is weer in de aanbieding, voor € 12,99 tot 28 september :P
Naast de echte is deze toch leuk om op de iPad mee te spelen.

Wist dat dat ging gebeuren, ik heb nog de volle mep betaald helaas (niet dat het dan een miskoop is maar voor 13 euro echt een no-brainer).
Ook Tabletop is t/m 28 September 50% goedkoper overigens.

wat me de laatste tijd wel opvalt is dat veel apps gewoon niet goed meer werken op een ipad 1. De apps die spontaan afsluiten bij gebruik worden er steeds meer.

ja het blijft de beste app vind ik, ben ook erg benieuwd waar de ontwikkelaars detune ltd hierna mee komen. ze hebben ook de korg ds-10 gedaan, ook een super product imo.

ik heb onlangs een heel album gemaakt met de korg ims-20 app, das deze:

ook een aanrader die volgens mij niet heel veel mensen gebruiken is sonic wire sculptor. jammer dat de geplande update hiervoor niet is gekomen, daar zouden meer sounds en user sound banks komen.

Ik heb zo'n spijt dat ik die Korg promo gemist heb! Zonde!

Momenteel flirt ik met het idee om live mijn Nord Modular G2 door de Moog Filter app te sturen op de iPad2, vooral omdat deze een LFO heeft die je kan syncen met TAP + XY-controller.

Welke interface is hiervoor geschikt, want stereo-in geniet mijn voorkeur ...
Bestaat er nog een interface die voldoet aan de voorwaarden buiten de Alesis I/O dock?

Native Instruments komt 1 oktober met iMaschine
2_Guis.png

http://www.native-instruments.com/en/products/producer/imaschine/

Dit leek me wel wat, maar ik zie nu dat het geen echte iPad app is, maar alleen een iPhone app. Oftewel "Runs on iPad® at iPhone screen resolution".
Dat vind ik toch een gemiste kans van NI. Ik denk dat juist voor muzikanten een iPad toch wat praktischer is dan een iPhone, juist omdat je meer resolutie en schermoppervlak hebt.

Wat is nu de beste "ideeën-schets-app" voor de iPad? Ik zoek iets waar ik gemakkelijk een melodielijntje in kan programmeren met was basic synth sounds, wellicht met wat sample drumloops als begeleiding. Gewoon voor als je onderweg een ideetje voor een groove hebt, en dit later thuis wilt uitwerken.

Wat is nu de beste "ideeën-schets-app" voor de iPad? Ik zoek iets waar ik gemakkelijk een melodielijntje in kan programmeren met was basic synth sounds, wellicht met wat sample drumloops als begeleiding. Gewoon voor als je onderweg een ideetje voor een groove hebt, en dit later thuis wilt uitwerken.

Nanostudio is een hele goede DAW voor Iphone/IPad, Beatmaker 2 is ook prima (lijkt een beetje op een MPC). De synth van Nanostudio is erg goed, in Beatmaker zit geen echte synth maar een keyboard sampler.

Ik vind Izotope I-drum erg gaaf om snel of even tussendoor melodietjes, riffs en loops te bedenken, gaat echt heel gemakkelijk. Alleen audio output, dus bruikbaar spul moet je opnemen in een andere DAW.

Ik laat de "tape" lopen en speel een kwartiertje allerlei varianten in, daarna in de audio file de bruikbare stukjes losknippen. Ideaal om varianten te maken van een thema: on the fly vakjes aan-uit zetten, en met volume spelen in het (1 bar, 16 noten) grid. Stukjes die werken gebruik ik in een track, of als serie loops in Ableton.

Ik heb zelf nog geen iPad, maar zit er wel sterk aan te denken er 1 aan te schaffen.
Voor OnSong. Lijkt me ideaal.
En voor kleinere gigs desnoods gewoon met GarageBand. Gisteren geprobeerd met m'n Numa Nano. Speelt erg lekker, en prima sound.

Is er een manier om GarageBand (op iPad2) in background te laten opnemen? Op de iPad1 waar ik op getest heb stopt ie na een paar seconden.

SampleTank voor iPhone/ iPod en iPad

!

Hopelijk werkt ie ook gewoon met USB Midi op de iPad. Hun iRig Midi is wel CoreMidi. Dus waarschijnlijk wel.

Gebruiken jullie de iPad ook live?
Via jack/ lineout -> DI
Of via een USB geluidskaart/ Audio Interface? Zoals een behringer of een presonus AudioBox?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back