Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Echt, deze techniek en mogelijkheden is zo waar veel te snel aan het gaan. Wat we allemaal wel niet kunnen met zo'n ipad... Krijg bijna het idee dat over 2 jaar alles alleen nog maar op een ipad gaat gebeuren.

Ik zie me al zitten. setje SPI's met een lynx geluidskaartje met adat in de ipad...

Ik heb zojuist NodeBeat geinstalleerd, is vandaag gratis. Dit is een soort generative sequencer met ingebouwde sounds. Leuk en voor deze prijs zeker een aanrader.

Van Moog music:

Animoog synth... Nu in de AppStore, en voor limited time voor maar 0,79 cent volgens hun Facebook page!

Filtatron is nu ook tijdelijk verkrijgbaar voor slechts € 0,79.

Filtatron is nu ook tijdelijk verkrijgbaar voor slechts € 0,79.

Goeie tip, vanavond eens kijken. Het blijft jammer dat er geen demo mogelijkheid is op IOS apps.
Voor 79 cent kunt je er echter niet al te lang bij stilstaan.

Van Moog music:

Animoog synth... Nu in de AppStore, en voor limited time voor maar 0,79 cent volgens hun Facebook page!

Normale prijs $ 29,95 ... 8o)
Doet me overigens veel aan MorphWiz denken.

Prachtig topic trouwens, ik heb hierdoor al een paar juweeltjes op de kop getikt :P

Echt, deze techniek en mogelijkheden is zo waar veel te snel aan het gaan. Wat we allemaal wel niet kunnen met zo'n ipad... Krijg bijna het idee dat over 2 jaar alles alleen nog maar op een ipad gaat gebeuren.

Ik zie me al zitten. setje SPI's met een lynx geluidskaartje met adat in de ipad...

Dat was mijn droombeeld al 15 jaar terug: ik wou een mobiel apparaat hebben waaraan ik alles kon koppelen. :stupid:stupid:stupid van mij dat ik het idee niet had doorgezet.
Of, ... misschien is het nog niet te laat om nog een graantje daarvan mee te pikken?

Wie heeft er al 2 iPads? omdat hij live wil performen of multasken?

Want ik snap nog steeds niet hoe je nu meerdere apps kan draaien of de apps als plugins in een iPad DAW kan gebruiken. had begrepen dat de iPad nog steeds niet kan multitasken?

Wat ik ook een mooie ontwikkeling vind is de app die Spectrasonics heeft gemaakt voor zijn Omnisphere (http://www.spectrasonics.net/products/omni_tr.php). Zodat het sterke punt van de iPad (touchscreen) wordt gecombineerd met een DAW. Daar zou eigenlijk een standaard voor moeten komen zodat alle plugins standaard ook via de ipad bediend kunnen worden. Maar ja, de technische ontwikkelingen van standaarden gaat dan weer veel te langzaam :(

Ik zie mezelf niet zo snel alles op de iPad doen omdat ik heel veel hardware heb dat nooit allemaal op de iPad aangesloten kan worden. En ik vind mijn 27" beeldscherm toch ook wel erg handig. Maar als je alles al op een laptop doet is de stap naar de iPad als hoofd systeem natuurlijk veel kleiner.

Gisteren deze gedownload voor 3,99

http://www.fingerlab.net/website/Fingerlab/DM1.html

Een leuke drumcomputer app voor de ipad

DM1-van-Fingerlab.jpg

mzl.rdtywkmh.480x480-75.jpg

mzl.ingxgyol.480x480-75.jpg

mzl.mrnremrr.480x480-75.jpg

mzl.ifnvtnao.480x480-75.jpg

As musicians ourselves, we, at Fingerlab, have developed DM1 with the intention of delivering the perfect mix between fun playability and powerful sonic capacities. We always keep in mind the importance of a beautiful design with the right balance of powerful abilities while avoiding clumsy, overbusy interfaces.

Check our 40 electronic drum kits. 18 classic vintage drum kits plus 22 in-house produced electronic kits, edited and mastered at Fingerlab professional studio.

DM1 offers 5 main sections:

1 - THE STEP SEQUENCER frees your imagination with a smart use of the multi-touch screen. Just turn on and off steps in your sequence with the tip of your fingers to create cool beats, or unexpected rhythms!

2 - THE DRUM PADS simply lets you play and record the beat that tickles your fingers. No need to be a first-class drummer, automatic quantize does the work for you.

3 - THE MIXER for quick and subtle sound mixing of your drum kits. Featuring settings for volume, pitch, pan, sample length, custom drum kit element for each channel, mute and solo mode.

4 - THE FX TRACKPADS a creative duo of FX trackpads to distort, modulate and transform your beats. The effects include: Overdrive, Delay, Phaser, Texturizer, Robotizer, Resonant Filter & Compressor.

5 - THE SONG COMPOSER allows you to quickly make a song with the beat patterns you have created. Just drag and drop the patterns onto the timeline. Fast and easy.

Specifications:

✔ Graphic design by Jonas Eriksson

✔ Smart ergonomy for fast creativity and fun

✔ 40 vintage and produced drum kits, mastered at in-house Fingerlab Sound Studios

✔ Mixer page with pitch, length, level rotary controls, pan controls, and custom drum kit per channel

✔ Extra fast drum kit loading

✔ Playable pattern selection for extra creativity

✔ 9 Big Drum pads, quantized recording and MPC-like Repeat touch-stripe

✔ Step Sequencer with multi-touch matrix

✔ Duo FX Trackpads for real-time sonic destruction and multi-FX

✔ Mode song with intuitive editing

✔ High-quality export to email or iTunes shared folder

✔ Audio background mode

Enjoy!

Simpele app die als "virtueel" analoge sequencer kan dienen en met coremidi werkt:

Little midi machine.

Het is een gratis app die niet al te mooi is maar wel prima werkt om bijvoorbeeld een modular aan te sturen via midi :)

Eindelijk is er wat orde aangebracht onder de muziekapps in iTunes.
De apps om muziek mee te maken zijn nu ondergebracht in een aantal categorieën en dat maakt het allemaal overzichtelijker.

Heeft er iemand de Genome sequencer? Ik zit erover te denken hem aan te schaffen. Ik sequnece nu veel via de Korg EMX, maar heb daar maar 4 sporen en mis er zo af en toe eentje. Een andere hardware sequencer met meer tracks heb ik nu de centjes niet voor, maar volgens mij is die Genome wel tof...

Ik heb ook een filmpje op youtube gezien dat het met Aurora ook kan. Heeft iemand dat al uitgeprobeerd? Want dat lijkt me ook een leuk alternatief.

Alesis io ipad dock

Alesis io ipad dock

Weet iemand of het mogelijk is om met de io dock twee verschillende apps aan te sturen met usb midi en de gewone midi tegelijkertijd? Dus bv app 1 met usb midi in en app 2 met gewone midi in.

En.. Is het ook nog mogelijk om de apple usb camera midi connector te gebruiken als de ipad in de dock zit?
Dan heb zou je dus 3 midi inputs hebben.... Of is dit een beetje teveel van het goede?

Of.. Bedenk ik me nu.. Kan je bij verschillende apps dan verschillende alesis midichannels kiezen?

Ik hoop dat dit niet al te warrig is :)

De komende 3 dagen in de aanbieding met 80% korting, Sunrizer en iSequence van Beepstreet :P
Resp. € 1,59 en € 2,39

Laatst gewijzigd:
En weer opnieuw in de aanbieding met 50% korting t/m 2 december:
Korg iMS-20 € 12,99
Korg iELECTTRIBE, de gewone en de Gorillaz Edition € 7,99

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back