Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Welke problemen had je dan met de IODock? Die van mij werkt probleemloos tot dusver.

Hij deed helemal niks, je moest de I-pad er verschillende malen in en uit halen om hem aan de gang te krijgen.
En als ie dan werkte bleven er regelmatig midi noten hangen.....

ik zie dat Animoog nu tijdelijk 9,99 is.... k denk ik meld t effe :D

Hij is nu zelfs € 7,99
Die 9,99 is de dollar prijs....
:P

Ik had um gelukkig in het begin gelijk aangeschaft voor € 0,79
:okdan:

Om even helemaal volledig te zijn,
Er is nu ook een versie voor de iPhone (sinds 21-12).
Deze is tijdelijk (introductie prijs) € 0,79
Daarna zal ie stijgen naar de standaardprijs van € 7,99

Voor de geïnteresseerde,
Aanschaffen voor de scherpe prijs van een pak melk nu het nog kan...

zijn er eigenlijk nog alternatieven voor de i/o dock?
Ik heb er 1 gehad en die werkte gewoon meestal niet en af en toe wel.
Er waren wel meer mensen met klachten, en Alesis reageerde niet op e-mail.
Heb hem toen maar terug gestuurd.
Ik zoek dus een audio/midi interface liefst met lader.

Ik heb geen io dock, maar gebruik een PreSonus AudioBox USB (oude versie). Audio en Midi werkt probleemloos.
Helaas geen lader functionaliteit... Misschien moet ik dat zelf maar eens gaan bouwen.

Ik heb geen io dock, maar gebruik een PreSonus AudioBox USB (oude versie). Audio en Midi werkt probleemloos.
Helaas geen lader functionaliteit... Misschien moet ik dat zelf maar eens gaan bouwen.
ok, en dan aangesloten via een powered hub?

Heeft iemand al geprobeerd te multitasken met een ipad 1. Ik gebruik nu de genome midisequencer, echt een superapp overigens. En probeer een drummachine (molton) mee te laten lopen via zijn virtuele midiport, maar het wil niet echt werken. Of Genome, of Molton ligt er iedere keer uit. Heb het overigens nog niet met Modrum geprobeerd. Dat schijnt een 'ideale' app te zijn in combinatie met een sequencer. Iemand geprobeerd?

Het is mij al wel gelukt met een iPad 2, maar lang niet alle apps werken hier even soepel mee. Ik kan bijvoorbeeld wel Sunrizer sequencen met Molten, maar dat werkt alleen als Molten in de achtergrond draait.

Molton draait bij mij dan ook in de achtergrond ja. Molton is zowiezo niet echt een geweldige drumapp, maar wel 1 van de 3 of 4 drumapps die virtuele midiports hebben en midiclock kunnen ontvangen. Misschien dat ik toch modrum ga aanschaffen want ik las net dat die gewoon midimapping heeft. Dus dan kan ik de sequencer in genome gebruiken. Ik denk niet dat funkbox of molton dat heeft. Weet jij trouwens Etaoin of je een midicontroller kan gebruiken i.c.m. Hardware die ook aan de ipad hangt (waar ik de sequencer voor gebruik). Dus camera connection kit > usb hub > midi interface en controller? Midi interface > 2stuks hardware

Je bedoelt dat de iPad dan een merge doet van de sequencer met wat er van de controller binnenkomt, en dat doorstuurt naar de output? Geen idee eerlijk gezegd, maar ik denk dat dat van de app afhangt.

Toch maar Modrum aangeschaft. En die werkt prima, zonder crashes of rare dingen. En ik kan inderdaad de sequencer van Genome gebruiken om de Modrum aan te sturen. Leuk! Dat met die midicontroller werkt niet. Ik wilde met een nocturn de decay e.d. Van De Modrum kick en snare kunnen veranderen Zonder dat ik de app naar de voorgrond haal. Ik wil teveel.... Ik weet het....

Wat ik ook een mooie ontwikkeling vind is de app die Spectrasonics heeft gemaakt voor zijn Omnisphere (http://www.spectrasonics.net/products/omni_tr.php). Zodat het sterke punt van de iPad (touchscreen) wordt gecombineerd met een DAW. Daar zou eigenlijk een standaard voor moeten komen zodat alle plugins standaard ook via de ipad bediend kunnen worden. Maar ja, de technische ontwikkelingen van standaarden gaat dan weer veel te langzaam :(

Ik zie mezelf niet zo snel alles op de iPad doen omdat ik heel veel hardware heb dat nooit allemaal op de iPad aangesloten kan worden. En ik vind mijn 27" beeldscherm toch ook wel erg handig. Maar als je alles al op een laptop doet is de stap naar de iPad als hoofd systeem natuurlijk veel kleiner.

Er zijn aardig wat VNC-clients voor iOS beschikbaar waarmee je elke applicatie die op je Mac of PC staat via de iPad kunt bedienen. Voorbeeld: gratis http://itunes.apple.com/nl/app/gratis-remote-desktop/id394062949?mt=8

Heb de ipad synths pas recent gehoord. Was redelijk onder de indruk van de sunrizer, de ms-20 en een juno 106 (echt leuk gedaan die juno) kloon. Voor mij wel een reden om er 1 aan te schaffen binnenkort icm zo'n mididock.

1. Check de Anaphobia Mini synth. Is gratis en klinkt bijzonder lekker, alleen geen adsr. Groot gemis maar toch nog een heel bruikbaar synthje vanwege de kwaliteit van de sound.

2. Heb album gemaakt met alleen maar ipad apps:

Nog een kort feature op het iOS Music And You blog over dat album en het gebruik van de ipad. Leuk blog sowieso voor ipad synths.

http://iosmusicandyou.com/2012/01/17/ios-music-tunes-no-way-by-qonquer-death/

3. Een potentieel nieuwe stap op iOS produceren met de app Auria die uitkomt komende maanden, die ... VST ONDERSTEUND.. !?

http://createdigitalmusic.com/2012/...-daw-with-plug-ins-how-will-producers-use-it/

Ik ben heel benieuwd naar Auria.
Dat filmpje ziet er avast indrukwekkend uit. Zo indrukwekkend dat ik mij haast niet kan voorstellen dat het mogelijk is.

Verder hoop ik dat er meer bekend wordt over de synthstation 49 en de bijbehorende app of dat er op de Namm wat stevige concurrentie voor deze bij komt.

groet

Tom

In dat verhaaltje zegt hij: that they have to be custom-wrapped for sale through the app.

Zal als die sequenzer echt gaat worden zoals hij gepresenteerd wordt wel een samenwerking worden tussen de VST boeren en de wrapper van die ontwikkelaar. Goed sales model. Hebben de VST producenten er weer een platform bij om plugins op aan te bieden en zijn sequenzer wordt er aantrekkelijker door.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back