Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Je hebt gelijk.
Ik heb niet goed gelezen en zag in mijn enthousiasme niet dat het eigenlijk om twee berichten ging.
Excuses.

De spacelab crashte op mijn new iPad. En hij draait niet mee met de richting van de iPad. Ff wachten op de update!

Dat crashen is met de laatste update verholpen, althans bij mij.

Nog een nieuwe synth van 80 ct. 'I Am Synth', van dezelde ontwikkelaars studio die ook de korg ds-10 voor ds en de korg ims-20 voor ipad hebben gemaakt.

Hij is vrij beperkt qua features, maar verder prima bruikbaar, kost ook niets natuurlijk. De interface is super slick. Een vervelend probleem is alleen dat, het is een monosynth, de eerst ingedruktevtoets prioriteit heeft over de laatst ingedrukte toets. Beetje debiel, maar wie weet wordt daar nog wat aan gedaan.

Animoog is tot 8 april in de aanbieding.

De iPad versie kost in deze periode € 2,39, de iPhone versie € 1,59

Animoog is tot 8 april in de aanbieding.

De iPad versie kost in deze periode € 2,39, de iPhone versie € 1,59

Voor de iPad is er nu ook een in-app extra preset pack te koop.
Genaamd "BASE Pack" en aan te schaffen voor € 0,79
:P
The BASE Pack is an in-app purchase for Animoog.* Animoog is available for the iPad, iPhone 4, and iPod Touch in the iTunes Store.* Animoog version 1.0.2 includes the new “Animoog Store” where users can purchase new Timbres and presets from within the app itself.* The BASE Pack is only the first in a series of wide-ranging, boundary-pushing sonic updates to come

Zag ik een jaar geleden nog niet de toegevoegde waarde van de iConnectMIDI, ondertussen ben ik daar anders over gaan denken en overweeg ik hem aan te schaffen.

Is er iemand die al ervaring heeft met deze interface en zijn bevindingen met ons kan delen?

Is er iemand die al ervaring heeft met deze interface en zijn bevindingen met ons kan delen?
'K ben ook wel is benieuwd !!

Dit is het iPad topic, dus vragen daarover lijken mij dan niet misplaatst.

Wat betreft de kwetsbaarheid.
Ik heb nu anderhalf jaar en hij doet het nog. ;)

Ik vind hem uitermate geschikt voor gebruik in mijn studio.
Een aantal apps gebruik ik echt als volwaardig instrument, maar het meest gebruik ik hem als controller voor soft- en hardware. Als controller heeft hij mijn Remote SL zelfs verdrongen.

het enige wat ik me nu afvraag is of de ipad 3 ook past in al die mooie hardware oplossingen, aangezien die 3 mm dikker is.

Das niet waar hij is slechts 0.6mm dikker, ik heb ze alledrie gehad en heb nu dus de 3, en die past gewoon in mijn oude hoesje.

top!

maar ik bedoelde eigenlijk of ze in zo'n docking station van alesis passen bijvoorbeeld.

maar 0.6mm klinkt al een stuk beter dan 3mm.

Zolang ze geschikt zijn voor de iPad 1 zijn er oplossingen voor te verzinnen denk ik. Kwestie van een nieuwe adapter voor de 3 en misschien niet eens als het verschil zo klein is.

Die MPC fly is voor de iPad 2 ontwikkeld, dus dan is het wel interessant om te weten of het verschil in dikte cruciaal is.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back