Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Mkay... misschien wel geinig ja.. :)

Misschien aardig: tabletop vandaag gratis in de appstore...

zeg ik heb v-control free geinstalleerd en kan protools er mee bedienen
MAAR
ik krijg m er niet mee in opname helaas
das juist waar ik m voor zou willen gebruiken
zie ik iets over t hoofd?
in de specs van de free edition staat wel dat t zou moeten kunnen
maar t grappige is dat op de screenpics in de appstore er nergens een record button te zien is ook
weet iemand meer?

ik heb hem gekocht (relatief duur, maar nu al mijn beste aankoop wbt apps:)) en je kunt er letterlijk alles mee bedienen. zelfs je daw zelf, al is dat wel gepiel. ik kan alles aanraken via deze app wat ik zou kunnen aanklikken in logic zelf...
Ik heb wat screenshots gemaakt...je kunt je plugins fijn aankiezen via het pictogram, en vervolgens met je vinger de knoppen beroeren. tis wel even wennen, deze manier van bedienen, dus zo even testen hoe het in de praktijk werkt (heb hem sinds vannacht, dus nog niet veel mee gespeeld...)

ben nu bezig om touchosc te laten werken, maar heb er eigenlijk geen zin in...dat gepiel met instellingen....ik wil gewoon kutten met mn nieuwe apps :)
Heb wel het idee dat touchosc fijner reageert op aanraking, dus moet er even doorheen.

Attachments

• foto.jpg
    foto.jpg
    67,3 KB · Bekeken: 71
  • foto-2.jpg
    foto-2.jpg
    67,1 KB · Bekeken: 72
  • foto-1.jpg
    foto-1.jpg
    91,2 KB · Bekeken: 71
  • foto-5.jpg
    foto-5.jpg
    85 KB · Bekeken: 69
  • foto-4.jpg
    foto-4.jpg
    72,8 KB · Bekeken: 75
ik heb me ook ff georiënteerd op de iPad markt en ik zoek eigenlijk iets voor logic pro en zit te twijfel tussen V control en touchosc...

Werkt touchosc goed met logic pro ? ik vind namelijk v control niet zo erg overtuigend. ( heb alleen de free geprobeerd en had allemaal setup problemen... )

en heeft iemand een goeie XY controller tip ?

Ik zoek een oneshot sample launch app voor de iPad, om live te gebruiken.
De samples (in de meest gangbare formaten) uploaden via iTunes is een must (dus niet samplen via line-in)!

Iemand ervaring hiermee?

Griid met Ableton Live en MacBook Pro vind ik te omslachtig waarvoor ik het wil gebruiken,
misschien zijn er iPad-applicaties die deze feature hebben?

Gevonden! Tabletop met de Gridlok sampler doet precies wat ik wil, en het is gratis vandaag. Bedankt Pjotr!

ik heb me ook ff georiënteerd op de iPad markt en ik zoek eigenlijk iets voor logic pro en zit te twijfel tussen V control en touchosc...

Werkt touchosc goed met logic pro ? ik vind namelijk v control niet zo erg overtuigend. ( heb alleen de free geprobeerd en had allemaal setup problemen... )

en heeft iemand een goeie XY controller tip ?

heb touchosc eindelijk met tractor kunnen syncen, met logic nog niet. draak van een setip. geef het met logic maar even op.

V control loopt als een zonnetje als je eenmaal het trucje doorhebt (eerst neyfi, dan logic, dan de app starten. add in controller setup, en kanalen goedzetten. als je dat 1 keer hebt gedaan blijft het goed.) je kunt echt ALLES bedienen. zeer tevreden. ik ga nu een track mixen met dat ding :)

zijn er hier mensen die een ipod 4 / iphone 4 en een camera connection kit gebruiken om er een usb midi controller aan te hangen ?

Mijn idee is een setupje met ipod 4 en akai mpk mini namelijk, gaat die dat trekken qua stroomvoorziening ?

Het ligt er helemaal aan hoeveel voeding je controller nodig heeft. Je kunt dan het beste een USB-hub met aparte voeding ertussen gooien. Mijn SL 25 Remote trek ie in ieder geval niet.

Er zijn wel lijstjes beschikbaar, volgens mij zit de MPK mini daar wel bij.

tip van de dag: een Chinees b of c-merk CCK werkt net zo goed als het origineel. Ik heb hier er een met zowel de USB als de SD gedeelte in één stekker. Erg makkelijk.

ik zie op marktplaats inderdaad veel van die "neppers". Als dat idd werkt is dat wel 50% goedkoper !

Ik zie dat de mpk mini wel getrokken woprdt door de ipad maar misscien dat de ipod/iphone minder kan leveren, geen flauw idee. (groter scherm is meer accu namelijk).

CCK werkt niet op de iPhone/iPod. Alleen op de iPad.

Als je bijvoorbeeld iRiq MIDI gebruikt download ie ook eerst een app (verplicht). Volgens mij zit daar iets van een specifieke driver/ library in zodat ie wordt herkent door CoreMidi.

ja maar dan zit je met 2 van die midi kabels te qutten, ook bij de line 6 midi mobilzer II, terwijl ik hier usb midi controllers heb staan ....

Werkt zo te zien alleen als ie gejailbreakt is. Wat een prutsers bij Apple. Hoe moeilijk kan het zijn. Het gaat over class compliant devices, dat lijkt mij universeel makkelijk.

Nu blijkt dus ook dat de synthstation25 NIET past op een ipod 4 omdat de connector op de akai te dik is (of de ipod 4 te smal, want 2g en 3g passen blijkbaar wel).
En inderdaad staat het ook op de doos, terwijl er op de website van akai niks over wordt gezegd.
Niet te vergeten dat de akai niet coremidi is en ze dat ook niet in de planning hebben voorlopig (antwoord van hun support).

Wordt tijd voor een iRig 2, die ook midi via usb doet, dan ben ik de eerste die het koopt.

Daan79> je hebt het dan waarschijnlijk over een ipad ? Niet iphone/ipod touch.

Gebruik ik op de ipad, klopt. Ik heb die nep CCK gekocht via marktplaats. 10 euro geloof ik dat ik er voor betaald heb.

Wat wel grappig is, is dat je je iphone dus ook als 'camera' kan aansluiten en zo je foto's kan overdragen...

thnx rubbah,

toen ik zag dat v control 50 euries was heb ik toch maar de touchosc genomen... Werkt kompleet uit de doos en logic herkent hem meteen. En is ook gelijk een goede XY controller!

das typisch, want ik krijg touchosc niet aan de praat met logic, terwijl V control als een zonnetje loopt.
jij kan altijd nog switchen naar de duurdere.

met tractor werkt touchosc wel erg fijn moet ik zeggen.

cheers :mega:

Welke apps zijn aan te raden voor de ipod 4 ?

ik ga in ieder geval met nanostudio werken, die heb ik inmiddels uitgebreid getest op de pc.
Figure komt er natuurlijk ook.

Zijn er nog goeie offline sample editors ?

Ik heb wat apps klaarstaan via appshopper (bedankt voor de tip!) om, zodra de prijs zakt, aan te schaffen. Waaronder animoog, nlog synth en sunrizer.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back