Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Welke apps zijn aan te raden voor de ipod 4 ?

ik ga in ieder geval met nanostudio werken, die heb ik inmiddels uitgebreid getest op de pc.
Figure komt er natuurlijk ook.

Zijn er nog goeie offline sample editors ?

Ik heb wat apps klaarstaan via appshopper (bedankt voor de tip!) om, zodra de prijs zakt, aan te schaffen. Waaronder animoog, nlog synth en sunrizer.
BeatMaker 2 is een zeer goede en uitgebreide app.
Bekijk de specs maar eens, lange lijst met mogelijkheden, waaronder ook een wave editor.
Het is een universele app.

die heb ik ook al vaak langs zien komen idd.

Technobox 2, kan je daar ook de 909 drums door een losse distortion gooien net als de 303 ?
Beetje oldschool rauwe acid zeg maar ?

Of zit die dan in dezelfde bus als de 303's ?

Laatst gewijzigd:
das typisch, want ik krijg touchosc niet aan de praat met logic, terwijl V control als een zonnetje loopt.
jij kan altijd nog switchen naar de duurdere.

met tractor werkt touchosc wel erg fijn moet ik zeggen.

cheers :mega:

er is ook nog een gratis alternatief, app heet: control (osc+midi). is vergelijkbaar met touch osc, alleen dan gratis.

Alle korg apps 50% korting to 7 mei.

Wow, da's geluk hebben, 'k heb nog maar net een Ipod Touch 4G binnen
't was 3 jaar lang daarvoor een iPod Touch 2G.

iKaossilator vind ik wel wat hebben !! :okdan:

idd, er zijn steeds meer en meer apps die niet meer op een iPOd Touch 2G of beter, op IOS v3 werken...
Alles lijkt sneller en beter te zijn.. Ook surfen gaat er mee, met de 2G was dat niet echt te doen.

Sinds ik m'n dx 100 en fb01 heb verkocht mis ik het spelen met de solidbass preset, in pricnipe moet die te doen zijn met de 4 operator DXi FM synthesizer maar die preset heb ik nog niet langs zien komen in alle filmpjes of mis ik iets ?

die heb ik al een tijdje binnen, maar dat zijn dus idd samples, ik wil syntheeeeese :D
En als het dus even kan met zoiets als een iphone of ipod multipurpose ding.

Mocht iemand een dx21 dx27 dx100 of fb01 hebben staan en de instellingen naar mij sturen, bij voorbaat grote dank !!!

vaag, dat plaatje gaat over 6 operator instellingen of zie ik het goed als er 2 uitstaan ?
operator 1 en 2 op output level 0.

sheet_solidbass.gif

In hoeverre is dit over te nemen op de dxi fm synth ? Als iemand die synth app heeft en zou kunnen testen met geluidsvoorbeeld zou het mij wel over de streep kunnen trekken :D

Mijn dank is dan uiteraard groot :halleluja

edit: ik lees nu dat de originele 4 en 6 op synths 14 bits waren en de latere versie 16 bits, als je dus die rauwere sound wil moet je wel een 14 bits ding emuleren, doet de dxi fm dat of is ie net zo clean als de dx 200 en dx 7 II ?

Het is sowieso apart om lately en solid in een DX7 te zien, want ik dacht dat die waveforms gebruikten die niet in de DX7 zitten. Maar misschien hebben ze daarvoor die twee extra OPs gebuikt.

Anyway, is het namaken van die bass niet iets voor een eigen thread ipv hier in de iPad-app thread? ;)

daar dacht ik ook aan MAAR ik ben eigenlijk alleen op zoek of het mogelijk is dit via een ios apparaat na te bouwen, anders kan ik net zo goed samples gebruiken. Een 2e hands dx kopen kan altijd nog maar ga ik bij voorbaat niet doen. Aangezien hier alle ipad/ipod/iphone appgebruikers zitten is dit de beste plek om te vragen.

Deze 49 keys worden mijn weapon of choice binnenkort. 139 euro voor de 49 keys, 115 geloof ik voor de 25 (Bax en Feedback, Thomann is iets duurder).

Werkt zowel met de iPad (zonder aparte voeding) als met mac/pc.

Zodra ik 'm binnen heb zal ik een review posten hier.

jammer dat er geen extra knoppen opzitten. in verhouding krijg je best weinig control voor dat geld. Ik ben gegaan voor een 2e hands m-audio oxygen 8 v2 en een iRig midi. Zelfde bedrag als de 25 key versie maar dan met meer knoppen. Op die fiets kan ik ook de ipod met een mpd 24 gebruiken zonder moeilijk te hoeven doen.

Het gaat mij om de (kwaliteit van de) keys. Ik heb hier al een Novation ReMote 25 SL voor de knoppen en schuiven in combi met m'n macbook pro.

weer vraag :D

Ik zie dat er een paar geschikte real time analyzers bestaan maar voor zover ik kan zien werken die allemaal met de interne mic. Ik zoek naar een mogelijkheid dat ze line in signal pakken.
De irig kan ook als line in gebruikt worden zie ik:
- line in ook te gebruiken in combinatie met synthesizers, keyboards en mixers
Wel vraag ik mij af wat die dan doet, omdat ik alleen een kabeltje zie. Dan zou in pricnipe er al een line in moeten zittten dus ?
Is die irig dan wel nodig om line in te krijgen ?

Heeft iemand ervaring met het gebruik van rta's op een ios device via een line in ?

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back