Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Toch ff touchOSC ingedoken. Hiermee kom ik een heel eind.Was vrij snel opgezet ware het niet dat ik voor iedere fokkin knop aan moest geven welke noot die moest sturen.
De scale constraint in Live werkt niet helemaal zoals ik wil. Desnoods in M4L aan de bak, maar moet ik wel ff voor gaan zitten.

Als .mid mailen is handig, kun je 'm direct gebruiken in een DAW.

Hoi,

Ik heb sinds kort een iPad (1) en wil deze ook graag in de studio gebruiken (MacBook Pro).
Wellicht kan iemand hier mijn vragen beantwoorden?

1.Kan ik de Korg iMs20 of andere iPad synth integreren met Cubase op OSX?
2.Kan de iPad midi over wifi sturen of heb ik een midi interface nodig?
3.Kan de Korg iMs20 patches uitwisselen met de VSTi/AU Korg MS20?
4.Bestaat er een app om Cubase aan te sturen zoals een midi controller met faders etc?

alvast bedankt!

1) Nee, anders dan aansturen als elke willekeurige externe synth
2) Ja, CoreMIDI werkt ook over wifi
3) Nee, helaas.
4) Ja, diverse. Daarvoor kun je het beste even deze thread doorkijken voor de diverse ervaringen.

1) Nee, anders dan aansturen als elke willekeurige externe synth
2) Ja, CoreMIDI werkt ook over wifi
3) Nee, helaas.
4) Ja, diverse. Daarvoor kun je het beste even deze thread doorkijken voor de diverse ervaringen.

top. Bedankt! Om coremidi te gebruiken op een pc of Mac, moet ik dan nog iets specifieks installeren? Ik wil namelijk via wifi cubase aansturen.

Ja, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks als er geen datum op de pagina staat. Als die pagina al twee jaar niet ververst is zegt het niks over iOS 5 ;)
Maar goed, daar kom je snel genoeg achter.

Ja, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks als er geen datum op de pagina staat. Als die pagina al twee jaar niet ververst is zegt het niks over iOS 5 ;)
Maar goed, daar kom je snel genoeg achter.
http://www.tobias-erichsen.de/Welcome.html
2012-01-30:
★ As the teVirtualMIDI-driver currently gets some major feature enhancements,
loopMIDI and rtpMIDI are currently not available for download.
;)

Denk dat jij zelf het beste uit kunt maken hoeveel extra geld je over hebt voor met name dat scherm van de iPad 3. De hoeveelheid interne geheugen zal wel eens belangrijker kunnen zijn dan een keuze tussen of een iPad 2 of een iPad 3. Persoonlijk zou ik voor minimaal 32GB gaan.

zo groot zijn de apps toch niet?

als het alleen voor muziekmaken bedoeld is, is een ipad2 16GB warrschijnlijk voldoende.

ik ben blij dat ik voor 32 gb ben gegaan, want als je eenmaal zo'n ding hebt gaat er ook een wereld voor je open aan leuke gratis apps buiten de muziek. Zit nu na een maand op 10 gb. En dan moeten al m'n samples er nog in en ga ik nog uren aan video schieten :D.

32 gb is wel iets voor de lange termijn ja. Als je voor minder gaat krijg je daar uiteindelijk spijt van denk ik.
Als je multitrack gaat opnemen helemaal, of complete rendersporen in songs verwerken.

Ik onderschrijf wat Niel zegt. Zelf ben ik eerder dit jaar wel voor een 16 GB wifi gegaan. Heb inmiddels al wel met name wat grote (en mooie) games (tussen de 750MB en 1,5 GB) moeten ditchen ten faveur van audio apps en samples. Bij een toekomstige aanschaf ga ik voor (minimaal) 32 GB.

Mijn Ipad ligt hier ergens in de kast.
Hype apparaat.
Lig er niet meer wakker van.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back