Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Weet iemand of het mogelijk is meerdere ios devices met één account te gebruiken ?

Ik wil m'n ipod niet opgeven natuurlijk, handig ontheroad maar een ipad in de studio werkt volgens mij wel makkelijker door het grotere scherm.

GRATIS voor iedereen die gitaar wil spelen maar dat niet kan: http://www.appshopper.com/music/guitarism-guitar-to-go

Edit: tot nu toe de beste gitaar app die ik ben tegengekomen, gratis dan.
Je kan chords kiezen en zelfs meespelen met uit je playlist geselecteerde nummers :D
De snaren zijn zelfs velocity sensitive zeg maar .....

Edit2: dit is echt fun :D:D:D ik pleur gelijk alle andere gitaar apps eraf.

Laatst gewijzigd:
Ik wil ook graag een iPad hebben, enkel voor muziek te maken...
Zonder dat zou ik nooit een kopen, zeker geen Apple, en zelfs geen Tablet in het algemeen :)
En die heb ik nu (iPad 2 - 16GB Wifi) + PolyStepArp, Animoog, TC-11, Figure, en DM-1

Is er eigenlijk een reden om die Camera kit the hebben, of is het even goed om die synths via Wifi aan te sturen (En omgekeerd, TouchOSC bvb) (op PC).

En die heb ik nu (iPad 2 - 16GB Wifi) + PolyStepArp, Animoog, TC-11, Figure, en DM-1

Is er eigenlijk een reden om die Camera kit the hebben, of is het even goed om die synths via Wifi aan te sturen (En omgekeerd, TouchOSC bvb) (op PC).

mijn ervaring is dat wifi midi latency iets te hoog is om het echt bruikbaar te laten zijn op een pc. Dat probleem ben je natuurlijk kwijt als je de camera kit gebruikt.

Maar het allergrootste voordeel van de camera kit vond ik dat alle audio in en uit ook over usb gaat, mits je audio interface dit ondersteund.

Ik heb hem zelf aangesloten op een korg kronos en daar krijg en stuur ik dan de midi via usb over de ipad, maar ook de audio komt op 2 kanalen binnen in de kronos. Dat is dus megahandig, overigens kost zo'n camerakit maar 28 euro, dus dat is nog te overzien :)

Ik zou het doen omdat je misschien niet altijd een wifi verbinding met een echte computer in de buurt hebt en er zijn een heleboel apparaten die prima standalone werken met alleen maar de ipad als "computer". Ik heb nu de iodock van alesis en dat maakt van de Ipad helemaal een standalone apparaat.
Geweldige uitbreiding en ik heb spijt dat ik eerst van alles gekocht heb dat eigenlijk niet echt voldoet en nu eigenlijk overbodig is. Alles bij elkaar opgeteld had ik beter geld opzij kunnen zetten voor dat iodock.

mijn ervaring is dat wifi midi latency iets te hoog is om het echt bruikbaar te laten zijn op een pc. Dat probleem ben je natuurlijk kwijt als je de camera kit gebruikt.

Maar het allergrootste voordeel van de camera kit vond ik dat alle audio in en uit ook over usb gaat, mits je audio interface dit ondersteund.

Ik heb hem zelf aangesloten op een korg kronos en daar krijg en stuur ik dan de midi via usb over de ipad, maar ook de audio komt op 2 kanalen binnen in de kronos. Dat is dus megahandig, overigens kost zo'n camerakit maar 28 euro, dus dat is nog te overzien :)
Hoe bedoel je - mits je audio interface dit ondersteund -.
Ik heb een Tascam US122MkII + FL Studio. Hoe komt die audio-via-usb dan naar binnen in FL?

@krautsjo: Ik ben niet van plan op verplaatsing muziek te maken. De iPad zou alleen als aanvulling dienen, niet als "vervang-DAW" ;)

Hoe bedoel je - mits je audio interface dit ondersteund -.
Ik heb een Tascam US122MkII + FL Studio. Hoe komt die audio-via-usb dan naar binnen in FL?

@krautsjo: Ik ben niet van plan op verplaatsing muziek te maken. De iPad zou alleen als aanvulling dienen, niet als "vervang-DAW" ;)

ik ken de tascam us122 niet, maar die zou dan een extra usb input moeten hebben waarin die het audiosignaal kan opvangen en kan versturen naar de ipad. In Fruity loops zou je dan die audio input moeten kunnen activeren.

In mijn geval heb ik het als volgt: Usb kabel tussen de Ipad en de Kronos, de kronos activeert dan automatisch een audiointerface die communiceert tussen de ipad en de kronos. Op de kronos kan ik het signaal dan opvangen en terugsturen via de Kronos AUDIO IN/OUT USB 1 en USB 2 optie.

Vervolgens gaat er vanaf de Kronos een aantal kabels naar een firewire adat die gekoppeld is aan cubase op de pc.

In dat geval heb ik dus via die camera connection kit volledige integratie (praktisch latency vrij).
Dat is erg handig want op die manier kan ik de animoog gewoon overal vandaan besturen en krijg het signaal gewoon binnen op zijn eigen adat sporen. Maar ook de steppolyarp kan ik gewoon gebruiken met elke synth of vsti op die manier, zolang ik maar het juiste midikanaal selecteer op de ipad. Aangezien de ipad tegenwoordig meerdere apps tegelijk kan runnen kun je beide apps dus tegelijk gebruiken in je omgeving.

Het is echt een geweldige integratie op die manier en vele malen handiger te gebruiken dan over wifi en vooral veel stabieler (dus geen latency dropouts)

In mijn geval heb ik het als volgt: Usb kabel tussen de Ipad en de Kronos, de kronos activeert dan automatisch een audiointerface die communiceert tussen de ipad en de kronos. Op de kronos kan ik het signaal dan opvangen en terugsturen via de Kronos AUDIO IN/OUT USB 1 en USB 2 optie.
Ik ken geen enkele Audio interface die dat kan...

In ieder geval een hele leuke extra op de Kronos! ;)

Ik ken geen enkele Audio interface die dat kan...

In ieder geval een hele leuke extra op de Kronos! ;)

Is inderdaad een mooie feature, maar volgens mij kan het ook op de motif XF op die manier, maar de nieuwste audio interfaces die gekoppeld kunnen worden aan een ipad kunnen dat truukje allemaal hoor. De alesis io dock is de bekendste daarvan, wat ook gewoon een audio interface is natuurlijk, maar er zijn er veel meer (stonden hele mooie interfaces op de musik messe dit jaar).

Is inderdaad een mooie feature, maar volgens mij kan het ook op de motif XF op die manier, maar de nieuwste audio interfaces die gekoppeld kunnen worden aan een ipad kunnen dat truukje allemaal hoor. De alesis io dock is de bekendste daarvan, wat ook gewoon een audio interface is natuurlijk, maar er zijn er veel meer (stonden hele mooie interfaces op de musik messe dit jaar).
Zowel een Kronos als een Motif XF hiervoor kopen is natuurlijk overkill :D

Ik dacht dat die io dock enkel een audio interface voor de iPad zelf was.
Dus je kan de iPad daarin steken, via USB op PC aansluiten, en dan gewoon op PC opnames maken?

Zowel een Kronos als een Motif XF hiervoor kopen is natuurlijk overkill :D

Ik dacht dat die io dock enkel een audio interface voor de iPad zelf was.
Dus je kan de iPad daarin steken, via USB op PC aansluiten, en dan gewoon op PC opnames maken?

ja, voor zover ik weet wel. Maar misschien kan een io dock bezitter dit even bevestigen :D
(weet het dus niet helemaal zeker hehehe)

maar ik snap je wens om hem zo aan te sluiten, ik zat eerst net zoals jou te knoeien met een wifi midi servertje en een audio kabeltje. En hoewel het allemaal wel werkte was het toch een beetje gammel om het echt als serieus muziekinstrument te gebruiken. Maar nu in mijn nieuwe setup met die connection kit is dat volledig over, de ipad is nu echt een volwaardig instrument geworden die rock solid in mijn omgeving draait.

Betere latency over draadje, en je kan direct een standaard usb midi keyboard aansluien op je ipad, mits die niet teveel usb stroom trekt. Of je moet die los kunnen voeden.

Betere latency over draadje, en je kan direct een standaard usb midi keyboard aansluien op je ipad, mits die niet teveel usb stroom trekt. Of je moet die los kunnen voeden.
Als ik de iPad aanstuur via een PC, dan hoeft dat keyboard toch niet rechtstreeks op die iPad te zitten ;)

Ik heb hier nog iets gevonden:
http://www.theusbsoundcard.com/usb-...dio-interfaces/tascam-iu2-plugin-pc-mac-ipad/
Maar ik kan weeral nergens vinden dat je ermee kan doen wat jij met je Kronos doet...

dat ziet er wel goed uit, dat kende ik niet, was er ook nog niet toen ik de ipad 1 aansloot op mijn pc.
Is misschien ook een goede oplossing dus. Laat maar even weten hoe het je bevalt :)
Watch this space ;)

De meeste iPads synths hebben audio export, dus ik ga momenteel even zo de audio in FL Studio binnentrekken...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back