Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Volgens mij is er alleen maar midi mogelijk via de usb , maar je zou even op de site van alesis moeten kijken , Die interface van tascam is net zo duur bijna als de iodock , maar als je nog geen geluidskaart hebt dan is die misschien wel handig omdat zowel voor de ipad als voor de pc/mac is te gebruiken .

Lees nu net dat het 16 bits is. Ik vind de iodock toch handiger omdat ik dan niet een los kastje heb erbij, maar een mooi kastje om mijn ipad heen . Zorgt er ook gelijk voor dat de ipad een beetje gekanteld is en beschermd bovendien . Het heeft ook wel iets gelikt

Werkt heel goed, zonder latency (rtp midi zegt zelf 2-5ms).

top ga ik hem ook binnenkort proberen, goed gevonden hoor die driver! :okdan:

Niel heeft deze dacht ik, hij kan je er vast meer over vertellen.
:D
Tascam iU2 heb ik inderdaad.

Het is een volledige audio/midi geluidskaart, gewoon hetzelfde als bv een tascam us 122/144.
Je hangt hem zonder problemen aan je mac of pc, zoals de rest van de geluidskaarten.
Alleen deze hang je ook aan je ios, in mij geval een ipod.

Enige verschil is dat de iU2 beperkt is tot 16 bit met 44.1/48 khz sample snelheid. Deels jammer maar het volstaat voor meeste dingen die ik doe.

Volledige midi in en uit met zo goed als geen latency, exacte metingen heb ik nog niet gedaan maar Reason aan sturen via SoundPrism pro gaat erg strak, ik merk zo goed als geen vertraging. En dat terwijl het via de iU2 naar een marc 8 midi kaart gaat, die van zichzelf ook 3-5 msec vertraging heeft. Belangrijk is wel te zeggen dat je dannatuurlijk gee ucb vebinding hebt met een pc/mac. Er kan maar één usb master zijn, die selecteer je dan ook aan de onderknt met een swicth (ios/pc-mac)

Maare, wat is de vraag precies :D ?

Lekker :)
En welke iPad synth is dit?

Uitleg, please?

Uitleg, please?

Ik zie hier tal van mensen praten over audio-output via de camera connection kit. Maar hoe doe je dat dan? Ik heb een presonus usb externe audiokaart (zonder extra usb-poort). Verder een camerakit, een ipad en een mac met ableton live 8. Midi sturen en ontvangen van en naar ipad lukt prima. Maar hoe haal ik die audio er dan uit via usb?

Ik weet overigens dat ik wavjes van de ipad naar mac/pc kan exporteren. Maar ik zou mijn ipad zo graag als live synth in projecten willen gebruiken, dus gewoon live een kanaal in laten lopen terwijl drums, bass lopen en dan een beetje pielen met animoog enzo.

Alvast dank voor de moeite!

dat kan niet volgens mij, maar heb geen idee.

Camera connection kit is alleen voor midi aansluitingen toch, niet audio ?
Daarvoor koppel je direct een audio kaart aan je ios device via de 30 pins aansluiting, die heeft dan wel audio zoals de iU2.

Camera connection kit is een gewone USB-connector. Daar kun je ook een class compliant usb geluidskaart aan hangen.
En hoe hang je die geluidskaart dan ook aan je PC/Mac?

JJ1975NL wil de iPad niet zonder PC/Mac gebruiken.*

* Idem voor mezelf. Ik heb een laptop+desktop+DAW+plugins+HW synth - Ik zie niet waarom ik een iPad standalone zou willen gebruiken.

JJ1975NL wil de iPad niet zonder PC/Mac gebruiken.

Niet, maar dat kan met die Tascam ook niet, die moet je ook schakelen tussen USB/ iPad

Precies! Dat bedoel ik. Ik wil op zn minst 'midi in' naar de ipad en 'audio uit' van ipad naar DAW, via usb. Ik snap niet dat het niet mogelijk is om via ipad -->camerakit-->usb-->usb-poort-->daw uiteindelijk midi en audio uit te wisselen tussen ipad en mac/pc.

Misschien is daar een logische verklaring voor, maar zolang dat niet kan, is de ipad nogal een hinderlijke vertrager in mijn workflow. Dan zit ik de hele tijd audio te copy/pasten, ook nog eens via dat belachelijke itunes. Bloedzonde van al dat moois op mn ipad, maar merk gewoon dat ik al die synths daarom nauwelijk gebruik om écht muziek te maken.

Als iemand trouwens andere werkbare oplossingen heeft, hoor ik ze graag!

.

JJ1975NL wil de iPad niet zonder PC/Mac gebruiken.*

* Idem voor mezelf. Ik heb een laptop+desktop+DAW+plugins+HW synth - Ik zie niet waarom ik een iPad standalone zou willen gebruiken.

Precies! Dat bedoel ik. Ik wil op zn minst 'midi in' naar de ipad en 'audio uit' van ipad naar DAW, via usb. Ik snap niet dat het niet mogelijk is om via ipad -->camerakit-->usb-->usb-poort-->daw uiteindelijk midi en audio uit te wisselen tussen ipad en mac/pc.

Misschien is daar een logische verklaring voor, maar zolang dat niet kan, is de ipad nogal een hinderlijke vertrager in mijn workflow. Dan zit ik de hele tijd audio te copy/pasten, ook nog eens via dat belachelijke itunes. Bloedzonde van al dat moois op mn ipad, maar merk gewoon dat ik al die synths daarom nauwelijk gebruik om écht muziek te maken.

Als iemand trouwens andere werkbare oplossingen heeft, hoor ik ze graag!

.
Ik gebruik dit om "audio-exports" uit te wisselen met m'n laptop: http://www.i-funbox.com/
En als een app dat niet heeft (Samplewiz exporteert bvb enkel als .aifc, dat ik op m'n PC met nog niets heb opengekregen) dan neem ik het gewoon op door de input van de audio interface...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back