Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
heeft iemand hier ervaring met de Genome sequencer app?

lijkt me wel een handige pattern based midi sequencer, maar ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen. Vooral naar ervaringen met het editten van de patterns.

Dat midi touch ziet er echt prettig uit. Vanavond maar eens kopen!

Op het bijbehorende forum zijn al templates te vinden: http://iosmidi.com/forum/viewforum.php?f=13

Verder vind ik nog niks, en stiekem hoop ik op een template voor de korg Prophecy (lekker sound, maar editten is niet te doen).

Heeft iemand toevallig daarvoor al een template gemaakt of gezien?
Andere bronnen zijn ook welkom, wellicht zit er nog iets tussen dat ik kan gebruiken.

Dat MIDI Touch kost net zoveel als MIDI Designer, en als ik ze zo naast elkaar houd vind ik MIDI Designer er een stuk beter uitzien, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik ben in ieder geval super tevreden met MIDI Designer, je hebt echt binnen no time controls in elkaar gezet, je kan met verschillende pagina's naast elkaar werken, je kan controls met supercomtrols laten aansturen zodat je dingen in één keer met een enkele knop kan aansturen, je kan presets maken van de instellingen die je in je layout hebt gemaakt en het heeft volledige MIDI ondersteuning incl. Sysex. Die gast die het maakt zit er ook helemaal bovenop wat verbeteringen betreft. Wat mij betreft is dit de beste app op dit gebied die ik heb kunnen vinden :biertje:

Thanks voor de tip. Heeft ie ook midi thru mogelijkheden? Dat ontbreekt namelijk op midi touch, schijnbaar.

Ik wil een sequencer in mijn alesis i/o dock steken en dan het sequencer signaal plus conttrollerdata uit de app naar een synthmodule kunnen sturen...

Kweenie wat de Electribe wel of niet kan, maar de meeste sequencers die naar een externe module MIDI kunnen sturen kunnen dit - anders kan je toch niet iets inspelen terwijl die externe module het geluid dat je inspeelt voortbrengt?

het is ook verdacht stil op de midiTouch forum. Als de ontwikkelaars van midi designer actief zijn zou ik eerder daarvoor gaan.

De iPad app "miniSynth PRO" is nu in de aanbieding voor € 2,39
Normale prijs is € 7,99 (soms € 3,99).

Is dit wat, heeft hier iemand ervaring mee....
http://appshopper.com/music/minisynth-pro

ik heb al een aantal synth apps o.a. Sunrizer, iMS20, AniMoog.
Voegt deze dan nog wat toe.
Waar is deze specifiek goed in..??
Of is het "more of the same"!!

(oké het is geen grote uitgave, maar we kunnen best kritisch zijn wat te kopen, meer dan 95% kost bijna niets in de AppStore en toch kopen we niet alles en zijn we selectief).

Positieve ervaring (ik weet niet wat meer erover te zeggen :D )
Jammer dat ik hem niet in sync krijg met FL Studio... maar dat zal wel aan FL Studio liggen :erm:

ik heb Genome gisteren gekocht, maar de eerste testen waren nou bepaald niet positief, hij crashte vrij vaak en ik vond hem bepaald niet straks bij de overgangen van scenes.

Vanavond maar eens opnieuw testen.

Hij werkte overigens wel heel erg goed met sunrizer. Maar ik wil hem als midi sequencer voor hardware gebruiken.

ik heb Genome gisteren gekocht, maar de eerste testen waren nou bepaald niet positief, hij crashte vrij vaak en ik vond hem bepaald niet straks bij de overgangen van scenes.

Vanavond maar eens opnieuw testen.

Hij werkte overigens wel heel erg goed met sunrizer. Maar ik wil hem als midi sequencer voor hardware gebruiken.
Ik heb er m'n Slim Phatty al mee gesequenced (CC & noten). Werkt goed!
Nog nooit een crash gehad hier.

Dat is goed om te weten, ik zal het zeker nog verder testen met meerdere configuraties.
Die crashes had ik met name als ik de midi instellingen benaderde of als ik patterns ging copy / pasten.

Meest irritante vond ik de vertraging bij een loop.

Voice Synth met korting

Voice Synth met korting

De universele app "Voice Synth" is nu in de aanbieding voor €2,39
http://appshopper.com/music/voice-synth

Erg goede en uitgebreide vocoder app, stond al een tijd op mijn wishlist, nu voor een leuk zacht prijsje aangeschaft.
Doe er je voordeel mee!
:D
Voice Synth is a specialized synthesizer for creative voice sculpting, for endless fun and serious productions.

ipad maar even een hard reset gegeven en sindsdien doet de genome sequencer het helemaal goed :)

enige waar ik nog naar aan het zoeken ben is hoe je de program change kunt uitzetten, default doet die daar bij mij nog iets vreemds mee als ik een nieuwe pattern toevoeg.

Magellan, nieuwe synth app.

Magellan, nieuwe synth app.

De nieuwe iPad synth app "Magellan" heeft nu een introductieprijs van € 3,99 en zal later duurder worden.
De app ziet er erg goed en uitgebreid uit.
http://appshopper.com/music/magellan

***Limited time intro price!*** Magellan is the bold new professional analog modeling synthesizer for the iPad. Not content with just one synth, we gave Magellan TWO independent polyphonic synth engines. Individually or together, they deliver a new powerful warmth to the sound of iOS music.

Complete with a full effects rack, a total of six oscillators, dual filters per engine, multiple unison stages, extensive modulation matrix, dedicated arpeggiators, powerful MIDI capabilities, and a polyphonic step-sequencer - the aural possibilities with Magellan are infinite!

Check out our awesome Magellan demo! www.youtube.com/YonacSoftware

ziet er indrukwekkend uit. klinkt helaas allesbehalve indrukwekkend. dun, glad en plat.
Ik neem aan dat het een reactie is op de app Magellan....
Of gaat dit over de (iets) eerder genoemde synth app Cassini..??
:eureka:

Ik vind hem (Magellan) best oké klinken.
Ben natuurlijk geen prof..:D

Edit
Heb het filmpje net nog een keer geluisterd en snap wel wat je bedoeld, is idd geen vol geluid.

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back