Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Clap Box

Clap Box

Momenteel gratis, de universele app "Clap Box".
http://appshopper.com/music/clap-box

Now you can put the legendary Simmons Clap Trap right in your pocket or backpack! The Clap Trap was an iconic 1980s "Handclap Synthesizer" whose unique sound can be heard across much of early electronica.

Clap Box is a perfect emulation of the original that includes modern enhancements like Core MIDI, microphone triggering and BPM matching. Just clap your hands or stomp your feet in real-time to trigger it! Simple, fun and inuitive, Clap Box is a great way to drop some instant retro into your productions.

Goedemorgen!

Ik heb sinds kort ook een iPad (1) en heb al een aantal leuke apps erop gezet, iMS20, Sunrizer en FL Studio.
Nu heb ik ook een Macbook Pro met OSX Lion en Cubase. Als audio interface gebruik ik de RME Babyface.

Wat heb ik nodig om mn iPad echt in te zetten in de studio met midi en audio signaal? Ik wil naast bovenstaande apps ook graag Cubase besturen via een app (TochOSC?)

bedankt!

Goedemorgen!

Ik heb sinds kort ook een iPad (1) en heb al een aantal leuke apps erop gezet, iMS20, Sunrizer en FL Studio.
Nu heb ik ook een Macbook Pro met OSX Lion en Cubase. Als audio interface gebruik ik de RME Babyface.

Wat heb ik nodig om mn iPad echt in te zetten in de studio met midi en audio signaal? Ik wil naast bovenstaande apps ook graag Cubase besturen via een app (TochOSC?)

bedankt!
Midi: Apple CCK + Class Complient midi interface --- of iRig Midi (Stroomvoorziening!)
(of Wifi Midi)
Audio: Headphones Output -> Minijack (3.5 mm TRS) to RME input (XLR?) kabel
Of:
Alesis IO Dock + USB en/of Midi kabels + Jack (6.35 mm TRS) to RME input (XLR?) kabel
(enig nadeel dat ik weet: nog geen Sysex support)

Of een Tascam IU2.
http://tascam.com/product/iu2/

Denk er zelf over om deze binnenkort aan te schaffen.
Complete interface met midi en audio, voor iOS, Windows PC en Mac.
Ik heb er heel wat negatieve dingen over gelezen (positieve ook). Maar ik heb er zelf geen ervaring mee...
Ik heb zelf een IO Dock, en deze werkt perfect (behalve die Sysex dan, maar heb ik nog niet nodig gehad).

Midi: Apple CCK + Class Complient midi interface --- of iRig Midi (Stroomvoorziening!)
(of Wifi Midi)
Audio: Headphones Output -> Minijack (3.5 mm TRS) to RME input (XLR?) kabel
Of:
Alesis IO Dock + USB en/of Midi kabels + Jack (6.35 mm TRS) to RME input (XLR?) kabel
(enig nadeel dat ik weet: nog geen Sysex support)

Zal eerst beginnen met een audiokabel. Bedankt! Hoe werkt wifi midi dan precies op OSX?

De direct put via de poort onderaan de iPad zit voor de headphone amp, dus stuken beter geluid. Vooral meer laag en meer definitie.

Prijzencircus!!!

Prijzencircus!!!

Genome MIDI Sequencer
Nu voor € 5,99 ipv € 10,49 (alleen iPad)

En alle Korg apps nu voor de halve prijs!
Special Summer Sale: All Korg iOS apps - iKaossilator, iMS-20, iElectribe and iElectribe Gorillaz Edition - are available at 50% off. This sale will last through August 20, 2012!

KORG iELECTRIBE
Nu € 7,99 ipv € 15,99 (alleen iPad)

KORG iELECTRIBE Gorillaz Edition

KORG iKaossilator
Nu € 7,99 ipv € 15,99 (universele app)

KORG iMS-20
Nu € 12,99 ipv € 25,99 (alleen iPad)

Genome MIDI Sequencer

KORG iELECTRIBE

KORG iKaossilator

KORG iMS-20

top tip, die kaossilator zat ik al een tijdje op te azen. Wel jammer van dat Genome, die heb ik net voor 10 euro gekocht vorige week :D

Interessant inderdaad, thx voor de tip! :okdan: Wat is het verschil van de Gorillaz-versie van iElectribe t.o.v. de normale eigenlijk?

Andere presets en een andere vormgeving , leuk ik heb de app net gekocht

Laatst gewijzigd:
Genome MIDI Sequencer

KORG iELECTRIBE

KORG iKaossilator

KORG iMS-20

Ik heb gisteren een Ipad 2 64 gig gekocht en nu via jouw tip de Korg Apps gedownload.
Het ziet er allemaal super uit en ik had al zo "" weinig tijd "" :D

Bedankt voor de tip.

--

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back