Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
....en hij is goed!

Werkbench update is uit...

hele lekkere update, voegt veel dingen toe die echt nut hebben.

Het enige waar ik me dood aan irriteer is dat als je hem aansluit op een synth om te samplen dat de midi die drumpads ook aanstuurt, dat is mega irritant want zo sample je de synth sound plus de drumpad sound in die nieuwe slots. Dat kun je met geen mogelijkheid uitzetten, waardoor het aansluiten op een synth het een beetje waardeloos maakt.

Maar goed, gewoon met de mic opnemen en helemaal los gaan is te gek dus daar gebruik ik hem nu voor.

Misschien een domme opmerking maar dan trek je toch gewoon de midi kabel er even uit?

hehehe, knap werk via een camera connection kit (usb naar de kronos usb)

daar gaat audio en midi over dezelfde usb lijn.

Nee, da's in dat specifieke geval inderdaad geen optie. Maar luistert Werkbench dan in omni mode?

ja,

je kunt zelfs de patterns gewoon door laten lopen tijdens het opnemen, via de thresshold rechts kun je er dan voor zorgen dat die zichzelf niet opneemt, het enige nadeel daarvan is dat je audio input van een synth helaas niet hard genoeg is om dan over die thresshold heen te gaan

nog een controllert, nu voor Reason !

http://www.delora.com/delora_products/rstouch/rstouch.html

stacks_image_21.png

reT-Fader.jpg

stacks_image_23.png

(blijft een vreemde plaats om Roland hardware synth gerelateerde dingen te plaatsen, maar goed, het gaat over een iPad app)

Ik heb net m'n layout voor de Roland JX-3P, MKS-30, JX-8P, Alpha Juno en MKS-50 geupdate, met allerlei performance controllers etc. erin zodat je makkelijk de belangrijkste parameters kan wijzigen met een X-Y control, zoals VCF/Resonance, VCF LPF/VCF ENV en Attack/Decay en Attack/Release. Verder zitten er wat "sweeps" in voor de VCF LPF, maar die hebben momenteel nog wat timing issues helaas. Heeft me behooooorlijk wat tijd gekost om het zo consistent te houden en zoveel dingen erin te proppen!

Check it out:
Roland JX-3P, JX-8P, MKS-30, MKS-50

Screenshotjes:

Attachments

• Roland JX-3P (KiwiTechnics) MIDI Designer 2012-08-31.jpg
    Roland JX-3P (KiwiTechnics) MIDI Designer 2012-08-31.jpg
    135,1 KB · Bekeken: 73
  • Roland JX-3P (Organix Expansion) MIDI Designer 2012-08-31.jpg
    Roland JX-3P (Organix Expansion) MIDI Designer 2012-08-31.jpg
    122 KB · Bekeken: 64
  • Roland MKS-30 (J. Hausensteiner) MIDI Designer 2012-08-31.jpg
    Roland MKS-30 (J. Hausensteiner) MIDI Designer 2012-08-31.jpg
    119,1 KB · Bekeken: 67
  • Roland JX-8P MIDI Designer 2012-08-31.jpg
    Roland JX-8P MIDI Designer 2012-08-31.jpg
    110,1 KB · Bekeken: 67
  • Roland Alpha Juno 1&2 MIDI Designer 2012-08-31.jpg
    Roland Alpha Juno 1&2 MIDI Designer 2012-08-31.jpg
    99,1 KB · Bekeken: 66
Ik heb nu een uurtje met de Wavegenerator zitten spelen en ik vind het een prima aankoop.
De presets zijn afwisselend (van mooie ronde klanken tot de betere digitale teringherrie).
De verschillende parameters laten zich uitstekend bedienen. Zet je vinger op een parameter en schuif hem naar boven danwel naar beneden tot de gewenste waarde.

Het tekenen van golfvormen werkt ook prima. Hoe je precies een pad door een wavetable maakt is mij nog niet duidelijk. Een handleiding zou dus wel fijn zijn.

Minpuntje is wel dat bij het bespelen via een Midi toetsenbord er regelmatig een noot blijft hangen.

Dit is uiteraard nog maar een eerste indruk, maar ik vind het nu zijn geld al meer dan waard.

groet

Tom

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back