Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Is er al een of andere audio export mogelijkheid?

Niet dat me dat gaat tegenhouden, vanmiddag koop ik 'em :okdan:

ik haal hem straks ook direct op :okdan:
audio export is exact waar ik hem ook voor ga gebruiken, ik kan zo mooi mijn sample refills maken via de ipad ermee. Als je niet rechtstreeks kunt exporteren is dat voor mij geen probleem, alles gaat toch door de kronos, dus dan druk ik wel even op dat sample knopje en staat het alsnog in de kronos.

Half uurtje zitten spelen nu met de wavegenerator, ik ben diep onder de indruk, wat een mogelijkheden. Ook grappig om foto's te kunnen omzetten naar een golfvorm, dat levert soms erg gave resultaten op. Die wavetable matrix is nog wat onduidelijk, maar daar moet ik nog ff induiken. Mijn eerste indruk is dat dit wel eens mijn favoriete ipad synth de ms20 van de troon kan stoten.

Eg blij mee!

Ik was net effe in de winkel om een IO Dock aan te schaffen, totdat ik het ding vast had. Sjeus wat voelt dat ding crappy aan ey! En het weegt ook geen drol. Zelfs zo weinig dat ik het de €170 niet waard vind. Heb dat doe het zelf stekkertje vandaag ook binnen gekregen, ik maak zelf wel iets, maar dan wel van alu. Ik dacht dat die IO Dock voor die prijs ook wel alu zou zijn, maar elaas, plastic.

Die wavetable matrix is nog wat onduidelijk, maar daar moet ik nog ff induiken.

Gelukkig, ik voel me al wat minder stom. ;)
Ik moet de 'help' teksten wat meer aandacht geven.

Ook fraai hoe je de envelope curves kunt aanpassen.

ik heb overigens wel problemen met de audio van de wavegenerator over de kronos heen. Dat komt omdat de maximale audio output 44 khz is. De kronos draait op 48 khz en dat levert sync errors in de sound op, dus een continu brom sound. Standaard staat die zelfs op 22 khz, dus dat moet je even in de app aanpassen naar 44 khz.

niet een super issue, want uiteraard kan ik hem ook wel via de headphone uit aansluiten , maar het is wel jammer dat die 44khz max heeft

IRITRACKSOLO.jpg

Bedankt voor de info, deze Roland interface was nog niet bekend voor mij.
Ik twijfel nog steeds welke gecombineerde audio/midi interface aan te schaffen om mijn iPad 2 te integreren in mijn setup.

Op mijn watchlist staan de Alesis IO Dock, vind het wel een groot nadeel dat deze vast zit in de behuizing, en ik heb een hardcase op de achterkant van mijn iPad 2 zitten en dat past dan waarschijnlijk niet lekker samen.

De Tascam IU2, is een mogelijke kanshebber, maar de gebruikerservaringen zijn niet altijd positief. Was tot dusver wel mijn nummer 1 optie om aan te schaffen.

En bovengenoemde Roland UA-22 is nu ook een goede optie. Ga hem nader onderzoeken. Wel de duurste van de drie en er komt ook nog de aanschaf van een "Apple Camera Connection Kit" bij. Ik verwacht wel dat de kwaliteit goed zal zijn van de Roland. Zal waarschijnlijk sowieso beter presteren dan de Tascam IU2 denk ik.

Heeft iemand wellicht nog een andere tip voor een combinatie interface met midi en audio voor gebruik met iPad.... Misschien heb ik nog een bestaand of aangekondigd product gemist!

Ummm kuch kuch.... en Behringer heeft begin dit jaar Een istudio aangekondigd, maar nog weinig over bekend qua releasedatum en ik verwacht er ook weinig van. Toch een Behringer!

Die Alesis is best handig....veranderd het tere apparaatje in een instrument wat je zo kan aansluiten op de rest van je studio.

Is ook idd een zeer mooi ding die IO Dock!

En naast mijn genoemde minpunt als je iPad een hardcase heeft dat het dan waarschijnlijk niet lekker past. Wil ook niet steeds die hardcase erop en ervan doen, gebruik mijn iPad ook voor andere dingen dus laat hem dan ook niet permanent zitten in de IO Dock.

Het is ook een beperking dat niet alle audio Apps in landscape zijn.
Zijn er wel veel overigens hoor. Vind dat toch ook een minpuntje.
En ook voor toekomstige apps die dan wel heel tof zijn maar slecht/niet bruikbaar zijn vanwege interface die niet liggend is.

En permanente stroom op de accu van de iPad, kan ook niet lekker zijn voor de levensduur van de accu.
Of is dat uit te zetten, dat de iPad continu oplaadt in de IO Dock..??

Ik heb zelf een Tascam US-800 interface.
Die was in de aanbieding toen 100 euro en geeft mij gewoon 6 analoge en een digitale stereo ingang.
Stereo uitgang en midi en werkend op de ipad!

Een update voor Wavegenerator wordt volgende week verwacht.

Version Updates Coming Early Next Week
Following user feedback we've jumped right on getting some bugs fixed and features added, in the next version there will be
Up to 10 minutes of audio record,
Audio copy
We hope to submit to Apple on Monday.

Er is ook een quad versie van die Roland. Die duo ligt nog niet in de winkel, die quad is er voor €225.

Niet high end, maar wel alles wat je nodig hebt. Die IO Dick is zo plastic dat het pijn doet om vast te houden man..

Ik maar zelf een mooie brakeout met twee keer in en twee keer uit enzo, alleen geen midi. Heb me de pleuris lopen zoeken naar info over hoe de iPad met het midi signaal omgaat. Het zou via de pinout RX/TX moeten gaan. Maar dan moet er wel een ic tussen. Wellicht dat ik een simpel midi kabeltje haal voor de camera connection kit en die via de USB pinnen op de connector in die brakeout stop.

Geen enkel apparaat heeft namelijk audio, midi EN video out. En dat wil ik toch echt graag hebben.

Die IO Dick is zo plastic dat het pijn doet om vast te houden man..
Ik vind hem toch vrij stevig! En met de iPad erin heeft ie meer dan voldoende gewicht om niet weg te waaien ;)

Het enige dat ik mis is meerdere outputs, maar da's volgens mij niet mogelijk in iOS - en zelfs zou Audiobus daarvoor zorgen - er is ook geen enkele interface die dat ondersteunt.

Heb me de pleuris lopen zoeken naar info over hoe de iPad met het midi signaal omgaat. Het zou via de pinout RX/TX moeten gaan.

Is Rx/Tx niet gewoon het signaalpad van de USB? Volgens mij heeft de iPad helemaal geen seriële poort en al helemaal geen dedicated MIDI-poort. Alle midi-interfaces bieden volgens mij midi aan via een class compliant USB midi interface dan wel eentje die ze vanuit de eigen apps rechtstreeks aanspreken.

Ja heh.. dat dacht ik net ook.

http://pinouts.ru/PortableDevices/ipod_pinout.shtml

Dus dan is pin 25 en 27 de input van de ipad en pin 12 en 13 de output?

Ik kan heel goed solderen en mooie doosjes maken als ik er de tijd voor neem, maar dit is HTS nivo. Dat ging me iets te ver na drie maanden en heel veel wiet :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back