Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik maar zelf een mooie brakeout met twee keer in en twee keer uit enzo, alleen geen midi. Heb me de pleuris lopen zoeken naar info over hoe de iPad met het midi signaal omgaat. Het zou via de pinout RX/TX moeten gaan. Maar dan moet er wel een ic tussen. Wellicht dat ik een simpel midi kabeltje haal voor de camera connection kit en die via de USB pinnen op de connector in die brakeout stop.

Geen enkel apparaat heeft namelijk audio, midi EN video out. En dat wil ik toch echt graag hebben.

Is dit misschien iets om ons in een apart draadje van op de hoogte te houden?
Zelf heb ik ook naar die break-out connector gekeken, en zit nog te twijfelen of je die op een degelijke manier in een al dan niet zelf gebouwd case kunt bevestigen.

Ik zal dan in ieder geval dat draadje met grote belangstelling volgen 8~

Ja heh.. dat dacht ik net ook.

http://pinouts.ru/PortableDevices/ipod_pinout.shtml

Dus dan is pin 25 en 27 de input van de ipad en pin 12 en 13 de output?

Verkijk je niet op die lijst. Da's de generieke spec en de meeste devices implementeren daar bijna niks meer van. Bij die seriële lijn op 12/13 staat al "iPod". En ik gok dat hij ook daar al jaren niet meer op zit.

25/27 is USB in beide richtingen (USB kent geen aparte in en out). De +/- is een twisted pair (in audio termen: balanced).

PPG Manual = in-App context menu's + demo videos + dit: http://wolfgangpalm.com/?page_id=584 (FAQ die aangevuld wordt)

So... a day after launch we have in beta and coming very soon...

* the setup file now includes the MIDI device
* file sharing via iTunes
* Audio recorder
* Updated presets
* bug fixes…

A joke? No, a responsive App developer.

Laatst gewijzigd:
Is dit misschien iets om ons in een apart draadje van op de hoogte te houden?
Zelf heb ik ook naar die break-out connector gekeken, en zit nog te twijfelen of je die op een degelijke manier in een al dan niet zelf gebouwd case kunt bevestigen.

Ik zal dan in ieder geval dat draadje met grote belangstelling volgen 8~

Ik zal er een mooi DIY topic voor openen :okdan:

Idem!
En ik dacht dat ik er spijt van ging hebben (ik koop niet graag "onnodige" apps). Helemaal niet!

Werkt ook met de IO Dock en een externe microfoon. Alleen jammer genoeg niet in landscape. Ik ga eens een mailtje naar de ontwikkelaar sturen denk ik...

Beepstreet maakt vaker top apps.

Zo ook iSequencer dat wel iets anders werkt dan gewend maar verder een leuk resultaat kan afleveren waar de meeste apps in falen.

Filtatron klinkt idd lekker. Goede overdrive, helaas geen retina maar goed. De naam impliceert trouwens dat het een Korg-app is, vind ik :)

echt een super aanvulling voor die 80 cent, dat filter klinkt echt heerlijk over de sounds heen. De presets die erin zitten vind ik ook erg goed gekozen, ze zijn lekker divers en geven een leuk startpunt voor experimenten.

ik ben er heel erg blij mee :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back