Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Voor zover ik weet is er geen enkele aanduiding dat er een verschil is tussen 2 en 3 m.b.t. audio/midi devices. Dus ik betwijfel sterk dat er zo'n lijst bestaat.

Nee, maar toch zijn er een aantal devices niet of juist wel compatible met de 1 of de 2 of de 3.
Ik zie toch ook dat die mpc fly alleen ipad 2 compatible is en dat de ipad3 niet met de tascam iu2 compatible is.
Er zal toch wel verschil bestaan dan lijkt me.

Nee, maar toch zijn er een aantal devices niet of juist wel compatible met de 1 of de 2 of de 3.
Ik zie toch ook dat die mpc fly alleen ipad 2 compatible is en dat de ipad3 niet met de tascam iu2 compatible is.
Er zal toch wel verschil bestaan dan lijkt me.

Zitten zowiezo al andere CPUs in de 2 en 3....ondanks dat de connectors gelijk zijn

Die iU2 werkt wel hoor Dextah, alleen niet erg stabiel, met hier en daar audio-plops als je tussen apps schakelt etc, zeker niet voor een live-situatie bedoelt.

Ga je in een app wat audio-instellingen veranderen (midikanalen oid) dan heb je een erg grote kans dat de audio gaat clippen en naar de klote gaat en je moet herconnecten.

Op de 2 werkt het schijnbaar wel goed.

Er is ook rekening te houden met hoe je hem aankoppelt.

Eerst moet je zonder een app open op je startscherm van je ipad zijn. Dan moet je de iU2 connecten, zonder de usb kabel erin (anders charged ie helemaal niet) dan als je audio over dat ding heb lopen dan kan de mini-usb erin en dan doet het. (die usb poort wordt gebruikt voor als je hem als PC interface gebruikt, dan dan raakt ie dus de kluts kwijt als een ios device gebruikt, onder iOS wordt die usb poort die voor pc als communicatie dient namelijk voor het opladen van de batterij gebruikt) Pas als ie gelocked is als een ios interface kan de usb kabel er in.

Maar dit is teveel geneuzel en ook niet erg stabiel voor (semi) profi gebruik

het is vandaag zover !!!

de universal app van youtube is door google inc gelanceerd. Dus eindelijk kunnen we weer op de oude vertrouwde manier youtube gebruiken op de ipad.

Ik heb hem al geinstalleerd en het voelt als thuiskomen :D:D:D

Ik kijk nooit op Youtube dus had de app ook niet echt gemist :D

tsssk hehehee,

flipboard en youtube dat zijn toch wel de apps die het meest gebruikt worden door mij op de ipad naast de musical apps.

Overigens die ipolysix vind ik met de dag beter worden. Ik gebruik hem nu al voor jams in de studio. Super stabiel en strak die pattern sequencer en sounds.

Trouwens, de iPolysix is een perfect voorbeeld van waar de prijs van de app en de VST naar elkaar toe groeien (was ergens in een andere thread een discussie over). De iPolysix wordt straks volle prijs iets van 28 euro, terwijl de Polysix VST nu $50 kost. Dat prijsverschil is al een stuk minder groot wat in die andere thread aangehaald werd als "en dus is het niet professioneel omdat het zo goedkoop is".

Trouwens, de iPolysix is een perfect voorbeeld van waar de prijs van de app en de VST naar elkaar toe groeien (was ergens in een andere thread een discussie over). De iPolysix wordt straks volle prijs iets van 28 euro, terwijl de Polysix VST nu $50 kost. Dat prijsverschil is al een stuk minder groot wat in die andere thread aangehaald werd als "en dus is het niet professioneel omdat het zo goedkoop is".

ach mensen zeggen zo veel online. Die ipolysix app kan echt veel meer dan de vst versie, ik vind 28 euro nog steeds een goede prijs ervoor, maar nu met die 50 procent korg apps korting zou ik nu toeslaan, mocht je die synths nog niet hebben.

Ik ben het met Quifster eens en vind de iKorg's waar voor hun geld.

De apps hebben een streepje (nou ja flinke streep) voor op hun VST broertjes.
Dat geldt voor de iPolysix, maar zeker voor de iMS20.
De toegevoegde functionalitiet in deze app maakt hem een stuk bruikbaarder en toegankelijker dan de originele applicatie, zeker in combinatie met de MS20 controller.

Ik zou daarom ook absoluut geen bezwaar hebben tegen een iMono/Poly en een iWavestation.
Een iKronos al nog wel even op zich laten wachten. ;)

Zitten zowiezo al andere CPUs in de 2 en 3....ondanks dat de connectors gelijk zijn

Die iU2 werkt wel hoor Dextah, alleen niet erg stabiel, met hier en daar audio-plops als je tussen apps schakelt etc, zeker niet voor een live-situatie bedoelt.

Ga je in een app wat audio-instellingen veranderen (midikanalen oid) dan heb je een erg grote kans dat de audio gaat clippen en naar de klote gaat en je moet herconnecten.

Op de 2 werkt het schijnbaar wel goed.

Er is ook rekening te houden met hoe je hem aankoppelt.

Eerst moet je zonder een app open op je startscherm van je ipad zijn. Dan moet je de iU2 connecten, zonder de usb kabel erin (anders charged ie helemaal niet) dan als je audio over dat ding heb lopen dan kan de mini-usb erin en dan doet het. (die usb poort wordt gebruikt voor als je hem als PC interface gebruikt, dan dan raakt ie dus de kluts kwijt als een ios device gebruikt, onder iOS wordt die usb poort die voor pc als communicatie dient namelijk voor het opladen van de batterij gebruikt) Pas als ie gelocked is als een ios interface kan de usb kabel er in.

Maar dit is teveel geneuzel en ook niet erg stabiel voor (semi) profi gebruik

Dit soort procedures zijn inderdaad simpelweg niet goed genoeg voor een IOS specifiek product. Ik ga die manier wel eens met die Edirol proberen, wellicht neemt dat de glitches weg.

@ T-CM11: weet je wat, als je een ipad3 hebt, koop die iodock en/of iU2 lekker dan als het volgens jouw allemaal zo goed werkt (vanaf papier) zzzz. Denk je ook eens mensen te waarschuwen voor een niet (goed) werkend product....

Anyways...

mzl.mqvqukce.320x480-75.jpg

Die Funkbox is gaaf mensen, ik kan wel zeggen erg gaaf.
Midi CC Midi Sync Midi trigger vice versa...strak als het maar zijn kan. En leuke vintage kits + patterns die je woon erg makkelijk kan editen...topper imo.

https://itunes.apple.com/us/app/funkbox-drum-machine/id350437349?mt=8&ign-mpt=uo=4

@ T-CM11: weet je wat, als je een ipad3 hebt, koop die iodock en/of iU2 lekker dan als het volgens jouw allemaal zo goed werkt (vanaf papier) zzzz. Denk je ook eens mensen te waarschuwen voor een niet (goed) werkend product....
- Ik vind het positief dat je waarschuwt d.m.v. een persoonlijke ervaring mee te delen.
- Ik vind het dikke onzin als je dat gaat extrapoleren tot absolute waarheid.
Nog iets op te zeggen? :doei:

Kunnen jullie me misschien helpen? Ik wil samples laten lopen op de iPad. Ik wil het apparaat binnenkort meenemen de oefenruimte in, omdat ik nu Animoog en de Novation Impulse 25 controller goed heb lopen op de iPad.

Ik ben nu bijna twee weken bezig met apps opzoeken die dat op een eenvoudige manier bieden. Clipje laten lopen (van een geisoleerd stukje uit een track bvb, 1 of 2 seconden) en die via de Impulse bedienen. Geen herhaling van de clips, geen fit in een groovetrack of wat dan ook. Gewoon een keer JB die roept ' let's make it funky in here'. Om maar iets te noemen. Veel apps zijn complex of bieden teveel vanuit sequence of elektronische drumtracks.

Ik wil 'gewoon' een zes of achttal tracks beschikbaar hebben en die triggeren. Klaar. Is dat zo moeilijk?

Graag jullie input! :)

Oh oke... Bij mij functioneert het nog prima, maar ik heb nog een vintage ipad 8~ (ipad1) die kan je niet meer updaten naar het nieuwe OS... Misschien isample? Ik heb hem zelf niet dus weet niet of dat wat is.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back