Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Na veel speurwerk heb ik er dan eindelijk een docker gevonden die zou moeten werken op alle typen ipads (met een 30pins connector welteverstaan)
http://store.griffintechnology.com/studioconnect-na17132
Voordeel van dit principe tov een CCK + usb audio/midi interface is dat je geen oplaadfunctie tegelijkertijd kan doen. Met deze wel...
studioconnect-1_4.jpg

Paar addertjes met deze unit:

-gain control alleen voor de mono input (niet voor stereo minijack ingang, maar dat doe je dan gewoon met je aux/bussend volume regeling ofzow)
-midi devices moeten ac powered zijn willen ze werken erop (ik werk met een ac powered AMT8 )
-geen USB input voor andere accesoires
-belachelijk grote volumeknop...(die alleen maar voor de koptelefoonuitgang werkt ahum)
-RCA ipc 6.3mm jacks uit (vind ik toch altijd maar een beetje zozo qua power)
-geen phantoomvoeding of mic preamp erop (ga ik toch niet gebruiken, maar je kan er ook eentje tussenhangen uiteaard)

Ik heb hem net besteld zal wel een week duren voordat ie er ongeveer is.

Ik laat mijn bevindingen weten als ik er wat mee gestoeid heb....:yamaha:

Audiobus is er:
https://itunes.apple.com/app/audiobus/id558513570?mt=8&ign-mpt=uo=4
Description
With Audiobus, the revolutionary new inter-app audio routing system, you can connect your Audiobus-compatible music apps together, just like virtual cables.

With a simple and clean interface, easily connect the output of one Audiobus-compatible app into the input of another. Use Audiobus to play a synthesizer live into a looper or multi-track recorder, or use one app to manipulate the live output of another.

You’ve never before been able to use your apps together like this.

The ever-growing supported apps list includes:

✔ Rebirth for iPad
✔ JamUp
✔ JamUp Pro
✔ NLog Synth Pro
✔ NLog MIDI Synth
✔ Sunrizer
✔ Loopy
✔ Loopy HD
✔ SoundPrism Pro
✔ MultiTrack DAW
✔ sir Sampleton
✔ FunkBox

...and many more coming soon.

Note: We recommend using Audiobus with iPad 2, iPhone 4S or newer devices.

➤ Gizmodo: ‟Audiobus will let you play the drum sounds you like in one app and record them in another app, all while keeping the drums in time. Or it could let you play your actual guitar through one app to apply an effect and output it in the sampler of another app.”

➤ Music Radar: ‟It's what so many iOS music makers want: to be able to use multiple apps at the same time, mixing together the audio from each of them into a single project.”

➤ Create Digital Music: ‟[Audiobus] finally helps you make sense of your collection of apps. They make each other more powerful, rather than just crowding space on the app screen and competing with one another.”

For more information and demo videos:
http://audiob.us

See the constantly growing list of supported apps at:
http://audiob.us/apps

De Korg apss zijn geweldig,
ik heb de polysix, ms20 en electribe aangeschaft met de kortingsactie.
met de audiobusapp en een dock gaat dat denk ik erg leuk worden in mijn setup !!

Ja heh! Ik heb gisteren na de update ook weer lekker zitten prutsen op de bank.

Waah, en daar kom ik nu achter! Naja, gauw nog een uurtje ermee aan de slag...

Net Animoog een preset ge-edit en geschikt gemaakt voor Gnarls Barkley.. kon wel goedkeuring krijgen bij mijn bandleden.. :)

De iConnectMIDI is binnen! Voelt zeer solide aan. Nog net iets fijner dan m'n M-Audio 2x2. Qua midi in en uit is het hetzelfde, twee in en twee uit. Aan de PC of Mac via USB. Ook via USB naar de iPad! En een USB poort voor een midi keyboard of controller met USB. Of via een USB hub nog meer dingen er aan knopen.

Wat me meteen opvalt.. ik moet een firmware update doen via een sysex speler.... best raar, er zit USB op.. maar goed, is nu bezig. 5 minuten voor 200 KB... maar wel via USB dus. Raar...........

Wat me meteen opvalt.. ik moet een firmware update doen via een sysex speler.... best raar, er zit USB op.. maar goed, is nu bezig. 5 minuten voor 200 KB... maar wel via USB dus. Raar...........

USB is waarschijnlijk "hard wired" USB-naar-MIDI. Dus geen volledige USB device waar ze ook als mass storage naartoe kunnen schrijven.

EbouE; schreef:
Ik wil 'gewoon' een zes of achttal tracks beschikbaar hebben en die triggeren. Klaar. Is dat zo moeilijk?

Graag jullie input! :)

De sampler in beatmaker of nanostudio vullen met je samples, en dan de drum pads aanslaan?

Dank voor de DM1 tip, toch wel de leukste muziek app tot nu toe, stukken beter als die morten drums waarvan ik nog steeds spijt heb dat ik die gekocht heb

De sampler in beatmaker of nanostudio vullen met je samples, en dan de drum pads aanslaan?

Goed idee, tot nog toe kwam ik niet een App tegen die de combi had van samples uploaden, pads triggeren op je MIDI bak. Thanks!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back